Fölboxen

oh la la en gullig lite skäck!

Är det bara jag som har fått föl i år???
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Linda gjorde ju reklam för sitt föl för nån vecka sen… Och har för mig att det åtminstone är en till som ska ha!
#2 ååååååååå vilken snygg en vill ha "dreglar"
Här kommer min då
Milla`s Because of you
E: Donar vd. molenweg
U: Carmencita
shettis
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
vilka små gosingar!!! jag vill åsså ha ju .

#7 jättesöt, jätteliten sak, ser ut att vara en mini, men såg på din sida att du föder upp shettis av vanlig storlek
#9 tack, han är normalstor, mamma är 100 cm och pappa är 104 cm
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

det syns ju VERKLIGEN att han är arab!

Ja verkligen..hi hi och jag som inbillade mig att mitt hbl föl såg arabig ut..haha inte en chans ser jag nu när jag får se en äkta arabfölis;)

#12 Ja det gör det, men dom brukar se väldigt typade ut som små sen slätar det ut sig lite när de växer :o)
Jag känner mig så fruktansvärt lycklig och på något sätt hedrad att få äran att köpa denna varelse till att bli min med tanke på att han enligt uppfödaren är det vackraste föl de haft genom åren och att de själva ville ha honom till ev avel om han interedan var bokad.
Så min tanke, förhoppningar och mål ar att verkligen jobba för att låta honom förbli hingst och få honom godkänd och låta honom betäcka ett fåtal väl utvalda ston för att föra hans kanon gener vidare. Jag vill verkligen hedra uppfödaren tillbaks, jag känner mig "skyldig" dom det :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag förstår det!
-Jag ska bara spara min till tre år ( om jag orkar så länge dvs..)
-Men vore kul att bara visa för skojjs skull nu som föl..om jag hinner dvs..

Vilka sötizar alla får. Sen undrar man om det bara har tänkt att bli hingstar i år? Själv har jag beställt ett sto och håller på att längta ihjäl mig när jag ser alla fölbilder.

#17 ja det är mycket småhingstar som föds….hingst år kanske (precis som man brukar säga att det är pojk resp. flick år) ?!

#19 Ah så sött :o) Grattis !!
Jag fick just veta idag att det hittills har fötts 7 ston och 8 hingstar med samma pappa som min, nu återstår det bara ett sto till som ska föla….får se om det blir 50/50 :o)

nu kommer dom på löpande band här

nu kommer dom på löpande band här

Hur många föl väntar du bebbe?

11 till

Känns som om det håller på att vara dax att mitt sto klämmer ut sitt föl också. Det är risk för att man får fölsjuka annars.

11 till??!!!! Hur många fick då i år? 15 st. Kommer du att sälja alla i vinter? Är det inte svårt att hitta köpare?

Ibland kan det bli någon över, men dom söljs i regel som 1åringar, det finns folk som vill ha sådana oxå.

Har du kvar Moddys mamma?

Fin hon var, moddy ser ut som om han blir skimmelskäck.

#26 mamma tinka är helt underbar tycker jag..

#26 mamma tinka är helt underbar tycker jag..

#37 du menar Tinkern Trollet förstår jag.

tihi, ja givetvis… ber om ursäkt :D

Men Bebbe, om du nu äntligen fått en Olinda av kvinnligt kön. Kan du väl lägga ut en bild på skönheten.
säg till om Tinka blir till salu nån gång Bebbe, coolare häst har jag aldrig träffat.

#40 är du alldeles säker??? ;)

#40 *skratt* har du fått en hermafrodit (stavning) ?? ;o)

Nej, ser ingen bild alls.

Jag ser bilden, och en liten prick vid svansen

#45 Ja, en liten homozygot

Ja, nu ser jag också bilden. Var ingen från början. Blev det bara en liten prick? Söta hästar. Vad för sort är det?

#49 det blir nästan inga prickar när dom är homozygota.

Och ja Bebbe jag kunde inte låta bli, tycker att det är så kul med bilder på små skönheter

Vad betyder det då?

Titta på # 40 och #41 om det var det du menade #52

#52 Två tiger gener = lite prickar
en tiger gen = mycket prickar (hetrozygot)

det ser ju nästan ut som oscar! :D
och lilla Kaxeba har blivit lite rundare…

#56 Grattis, den var verkligen vacker och vilken utstrålning, mamma häst är ju helt klart en förklaring till det

#56 vilken liten goding, ser tuff ut med grimma, har svårt att hitta så små fölgrimmor som är bra,

#60 var det till mig? titta här så kan du få lite svar, sidan är inte riktigt färdig.
Utbrednigen av vitt och prickar är två olika gener, kan vara bra att veta.

#60 nu ser jag bilden och det är samma utbredning som Kiara har.
Det är en av anledningarna till att skäck inte är tillåtet i vår avel, att vi inte tillåter skimmel beror på att prickarna bleks bort med tiden. Eftersom man aldrig ska korsa två homozygoter med varandra så försvinner möjligheten att kunna se vilka tiger gener hästen har. Där är också anledningen till att vi inte tillåter gulanlag i aveln, man måste kunna se vilken tiger gen hästen har för att vara säker på att inte avla fel.
Korsar man två homozygoter kan man få tex fel på hästens syn, det är ju synd om fölungen blir blind på grund av okunskap. Det är därför som jag är så intresserad av genetik och hur färger ärvs, förstår man färgerna så förstår man många andra genbundna sjukdomar.

Håller med om att du blivit bortskämd Bebbe, jag väntar här varje dag och det blir inget. Rätt orättvist tycker jag.

jag tycker med det är orättvist anki, det blir inget hemma i min hage heller… :S ;)

Men gud i världen så söt hon är.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

satt och undrade för mig själv om det var ngt fel på fotot… men det är ju brödbitar som ligger i gräset… :D

Jag vill ha föl nu
. Orkar snart inte vänta längre. Tur att du inte fått nå mer föl heller bebbe, man blir så avis.
.

Tack snälla
. Det där var ju uppmuntrande.. Jag väntar väl och ser då.

#71 Du vet att reklamen för get free smileys inte är önskvärd.
Vänligen/Linda

#73 vet inte vad du menar???

Länken menar jag
vänligen/Linda

Var inte meningen att den skulle komma in som en länk, är inte så insatt i det där, Förlåt,

Ingen större fara skedd

Skiter i vilket , jag vill bara ha föl

Ha, ha den som väntar på något gott väntar aldrig för länge……Håller tummarna för dig också. Vad är det för sorts häst som ska föla?

Ett arabsto som väntar föl med Moses el Din #79

Jaha en kändis då.
För det är väl han som är till salu nu`
Har stoet gått över tiden eller?

Jopp, hon går över, varför är han en kändis? Han är ju min gullplutt

Eftersom alla tycker att han är så snygg här. Har du fått några intresserade då?

Jopp några stycken, men vet inte riktigt om jag vill sälja. Jag är kräsen. Inte bra i försäljningssyfte

kan säga att bilden inte gör honom rättvis, han har en underbar färg!

Ja det vet ju du som var med och flyttade honom + Mamma + tre andra ston idag,

#89 Herre gud vilken liten godbit (VILL HA!) jätte jätte fin!!!

Herregud vad föl du har nu bebbe. Hur många har du nu? Hur många till väntar du?

#91 herregud vad fin hon var!

#95 alla föl är söta, men inget går upp emot en shettisbaby

#93 nu har jag 13, och väntar 3 till
#96 ja det är något speciellt

Och här händer ingenting
olivia var riktigt fin, verkligen.
och ja, alla föl är söta men det är inte mycket som är sötare än en shettisbäbis. :)

Oj, oj bebbe det var inte lite det.

Skönt att det börjar sina på födandet nu, det är ju alltid oroligt hur det ska gå

Anki, när är det egentligen uträknat? vet du exakt när hon blev betäckt eller var det "fri betäckning" på betet?

Oh vad gulliga dom var kacka. Dom verkar ju t o m klia varandra redan. 

Nämen halledudande då vilka gullungar

Bebbe hon var beräknad den 28/5 tycker faktiskt att det är dax nu

Oh! Grattis Anki113. Jättefint föl. 

Vilka långa ben, blir säker en bra springare, fölade hon ute? i så fall var det väl det vackra vädret hon väntade på. Gå nu ut och kolla vad det är Tjej/kille, är nyfiken

Åhh så gulligt med alla små bäbisar!

#108: Vilken sötnos du fått där. Grattis till er båda. ;-)
Men säger som bebbe, vill ju veta vad det är.
Audiatur et altera pars
#108 svårt att se? det är ju bara att lyfta på svansen 

haha, bara lyfta på svansen. Vad enkelt det låter på er som har vanan inne. ;-)
Jag skulle också vilja vara med vid en fölning. Men får nöja mig med att åka iväg och titta på den när den är född.
Audiatur et altera pars

Håller ögonen öppna efter att du skvallrar för oss senare ikväll. ;-)
Audiatur et altera pars

vilken sötsak (:

Har gått och smakat på Wonderful El Din hela dagen Bebbe och det känns faktiskt ganska bra, har kollat nu och det är en hingst.

Helt rätt Anki113. Låt du stoet få lära känna sitt föl alldeles själv. Du hinner tids nog hälsa och ta på det.

#122 Vad skönt med den förmågan att bara se och komma på, själv blir det stillestånd. Ska heta hmm, ser ut som vet inte. Bara gullig.

en liten patti… :D

Hur många föl har du hunnit fått Bebbbe?

#128 14st 2 till väntas,

vilken sötnos (:

Han var snygg du bebbe!

Javisst är hon

Oj, förlåt glömde läsa att det blev en hon. Men snygg var hon iaf. Jag är ju som du väldigt förtjust i skäckar. he he

#136 Vilket otroligt snyggt föl!:)

#137 jo, hon är fin. Hon är så otroligt mysig att hålla på med, kommer i galopp när man ropar. Däremot var det jättesvårt att ta kort på henne. Så fort jag backade för att ta kort kom hon efter och skulle kolla vad jag höll på med. De flesta kort består av ett öra eller en mule, hihi
naaw vad gulligt:D Så gör min häst fast hon är 11 år fyllda och borde veta att matte vill ha med hela henne…=)