Fästingar!
Hur många fästingar har din häst/hästar haft än så länge i sommar?
Lyrik har 2 st än så länge, som jag har fått plocka bort. Igår kväll hittade jag en bamsestor under hakan, var alldeles svullet och ömt där. Tog bort den och tvättade rent och hade på lite Blåspray.
Doris (hunden min, 2 årig papillon-phalene) har haft säkert över 30 st, och sommaren är inte över än!
ingen, tur man bor i norra sverige!

1

Ingen en så länge ; D

brago har haft tre stycken på pungen… :O
oskar har haft en under hakan.
calippo har haft en på halsen.
nadja har haft en på hela sommaren, det var precis när vi satt på henne fästinghalsbandet.
wesley har haft 5 st. köpte halsband igår…
4 st, tre i ansiktet o en på bogen. ; )

Tur att vi har varit ganska skonade från odjuren, men broms bett går inte att räkna..här e de lika stora som fåglar!!!Huva stackars hästar…

är det bromsarna som är så stora som ca 5 cm långa och tjocka som sjutton?
Nisse har haft en mellen frambenen och en krypande i ansiktet.
/Elin

#7 mmmm fy

jag har faktiskt aldrig sett så stora innan… har alltid trott att bromsarna är de som är smala/långa och grå…
ingen häst i stallet har haft fästingar i år 
kan ju vara att switsh hjälper?? det är första året jag har använt det på mina hästar.
jag har träffat på 3 geting drottningar i sommar, nisse hatar dom, o jag med
/Elin

Har plockat runt 10 st. tror jag. En dag hade hon typ 4-5 stycken mellan frambenen… men nu har dom bytt hage, och det verkar faktiskt inte som att det är lika mkt fästingar där… men istället har vi bromsar, så de räcker o blir över
men men, e de sommar, så e de

lucky har bara haft 2 st, när vi stog i förra stallet. kiara har inte fått en enda än.
Foxen har haft 2 st hittills. Corall hmm 10 per dag typ..Men idag hade han "bara" 5st.

Inte mer än 3-4 stycken.. men däremot en hel del bromsar! Usch usch usch dom biter som f*n!!