Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1917 ggr
Alex
0

Hästmassör

Jag har lite småplaner på att gå en hästmassörutbildning… Någon som har erfarenhet av nåt sånt? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Believer
0

hjullan gick väl en kurs? hon ska ju "öva" på massa hästar nu. prata med henne =)

bubbelbubbel
0

jag har ingen erfarenhet, men jag 'känner' en som gått en sån utbildning, på axelssons, tror det var samma som hjullan skulle gå. verkade iaf vara toppen, hon var nöjd, och ruskigt duktig blev hon med !

tezzie
0

Skriver exakt samma som #2  :-)

*** Kärleken övervinner allt ***

fridak
0

finns axelssons och svensk terapeut utbildning i kvänum. andra känner inte jag till men jag har ingen koll på den fronten. det tråkiga är att det itne är csn-berättigat att utbilda sig till hästmassör har jag för mig… jag har också lite planer på att bli massör jag också, senare när jag kan finansiera det hela:)

Alex
0

Finansieringen är inga större problem :)

Har hittat Axelsons, men också en annan, EquiCare, där det ingår lite annat i utbildningen också. Men som man fortfarande blir diplomerad hästmassör efter.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

fridak
0

jag är intresserad av denna

tessa
0

#6: Ja också, verkar vara en bra utbildning!! Synd bara att den är så dyr… =/

fridak
0

#7 men där ingick väl kursmaterialet också? boendet var billigt med.

tezzie
0

Alex, jag har till 95% bestämt mig för att söka in på Equicare. Tycker den verkar vara en bra och bred utbildning =)

Loa-bg
0

Min syster är hästmassör, hon funderar på att vidareutbilda sig till kiropraktor också.

Det är jätteroligt att vara med henne när vi håller på med hästarna, jag börjar lära mig vad muskler heter och jag börjar lära mig hur en spänd muskel känns och hur jag ska massera den. Jag lär mig också hur felaktig ridning osv kan skada musklerna.

Ni skulle höra hur det låter när jag rider för min syrra ^^ Vi snackar om de olika musklerna och hur jag ska göra för att jobba den muskeln, ingen fattar vad vi snackar om. Riktigt kul!

Min syrra utbildade sig någonstans i Växsjö, men jag tror den utbildningen lagts ner. De som höll i den hade även utbildningar i NH. De flyttade nog utomlands.

Alex
0

#9 Ja precis, till skillnad från andra jag har tittat på verkar den, som du säger rätt bred. Inte bara själva massage-delen liksom… Utan även utrustning och foder och så, annat som kan påverka en häst.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

fridak
0

equicare ligger rätt nära mig…men jag dras nog mera till stuabs massörgrej

lovis01
0

Jag kan varmt rekommendera stuab. Utbildningen är bred och man får en bra helhetssyn. Även en fördel att man inte är så många utan det blir ganska personligt.

tezzie
0

Ingen som har erfarenhet av Equicare då?

fridak
0

#14 equicare var väl rätt ny?

tezzie
0

Japp det är den :-)

fridak
0

#16 inte så många som hunnit gå den då kanske:) då finns det ju inte så många som har erfarenheter av den:)

tezzie
0

Precis, men några har nog gått den ;)

Och världen är liten, så har jag tur så är det någon som känner någon som gått den ;)

fridak
0
fridak
0
fridak
0

och denna kanske gått där också:

http://stallpuus.com/Start.html

[slo]
0

De låter bra, vi är flera som vill ha masserade hästar i stallet sen ;)

Alex
0

Har kontaktat EquiCare, och kommer troligtvis börja utbildningen i sommar :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

fridak
0

#23 vart kommer den gå då? de har ju i borgholm där de finns men åker väl även ut?

Alex
0

#24 Det har jag inte koll på än ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport