Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1711 ggr
[japptravare]
0

HEMSKT!!!

Såg en av dom världsta filmerna jag sett för inte så länge sen.

Mådde ILLA, det var dumma människor som fångat djur (hundar,katter,tvättbjörnar m.m) Sen SLOG dom djuren och STÄLLDE sig och trampade på halsar så att dom fick ont och inte kunde resa sig eller försvara sig. Sen skar dom av pälsen när dom levde så en del hud följde med, så efter var dom HELT blodig och nakna, medan dom skar av pälsen så HÄNGDE dom djuren med bakbenen rep :@ Stackare :'(

gejsa
0

Ja, jag har också sett det. Dom föder upp djuren till päls och drar av pälsen medans dom lever. Både katter och hundar med. Så ligger dom där och sprattlar utan skinn en bra stund. Det är inte klokt vad äckligt det var.

gejsa
0

Fast jag tror att dom skär från benen i denna film. Dom vill ha så hel päls som möjligt. Så dom tar av hela huvudet med. Fy dom där borde avlivas sakta själva på samma sätt.

Marija
0

Aldrig sett filmen, men vill inte se den heller efter din beskrivning.

Säger som gejsa, dom borde få känna på samma sak, sakta och plågsamt.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Peppe
0

jag brukar inte må illa eller vara känslig för sådana filmer, men jag klarar inte ens av att tänka på den här filmen. jag mådde så fruktansvärt illa och jag vill aldrig aldrig aldrig se åt liknande igen och vill inte ens tänka på det

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Molla
0

Jag såg en pyttsnutt av filmen, klarade inte mer. Den var för j**lig!!! Håller med er, gör samma sak på dom som dom gör!!!

davidia
0

jag har sett en film (några sekunder endast) av en sån film där dom skär av skinnet på levande djur…..

Dior
0

Har aldrig sett dessa filmer. Behöver inte se. Jag får en klump i halsen enbart av vetskapen att det utförs, mår illa och har t.om haft mardrömmar om det.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

SofiaGenne
0

Nejmen fy :s   Nej, jag känner verkligen inte heller något behov av att äns titta på filmerna, vad fruktansvärt :(

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

davidia
0

nej det är verkligen hemskt..och jag mår dåligt av bara tanken….fattar inte hur folk kan va så grymma,och inte känna nåt för djuren..

pepsibarn
0

Jag såg en del av en sån men tyckte så synd om dom så jag stängde av

gejsa
0

Ja, jag orkade inte heller se hela. Men det var en massa filmer om olika slakt bl a. Hur dom slaktar höns och grisar där dom står genom att försöka slå ihjäl dom.

Sussi
0

Jag mår illa bara av att läsa denna tråd. Har sett en snutt någngång men skulle inte kunna se nu. Då jag senast såg en sån film började jag  må riktigt dåligt, tappade matlusten för flera dagar och ja, mådde dåligt.

Det är något jag inte förstår, det att människor kan vara så grymma och härdade, och det att jag ingeting kan göra åt det gör mig ännu argare.

Min tröst är att jag tror på en rättvis dom, ingen slipper undan utan alla får betala för sitt, både om gott och ont, och om inte i detta liv så i nästa.

gejsa
0

#12# Jag är likadan när jag ser otäcka saker på film. Bla om den där schäfern som blev ihjälslagen av sin ägare i höstas. Hur folk filmade detta som pågick i över 12 timmar innan den stackas hunden dog. Att ingen gick dit och tog bort hunden tex? I stället för att filma det. Det var ljud på filmen så man fick höra hur hunden skrek när gubbfan slog honom med ett träredskap i huvudet. Den satt fast i ett koppel och kunde inte springa därifrån. Då mådde jag dåligt i flera dagar. Hade jag varit där så hade jag tagit samma redskap som han hade och slagit honom i huvudet. Det lovar jag. Sedan hade jag tagit hunden ifrån gubben med risk för mitt egna liv. Här skulle jag vilja skriva en massa svärord…….

Lizzan
0

Såg den filmen för att tag sen, stängde av efter typ 4 sekunder :S usch usch

Klasson
0

Jag förstår inte att ni måste sitta å titta på sådant! Det är hemskt..

Varför plåga sig själv med massa sådant?

Kattapult
0

Skulle aldrig klara av å se något sådant. Bara att filma nått sånt :S

ElinH
0

En del är helt sjuka, de borde inte få leva!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Tänk då på de stackarna som vet om detta, går in på djurfarmen och filmar det hela föra t tandra ska kunna ta del av detta fruktansvärda och kunna göra något åt det!

Tänk på de människorna, som gör det för att kunna få resten av världen att öppna ögonen och se vad som pågår. 

De är de som är verkligen modiga, som vågar gå in, med öppen kamera eller dold och filma det här eländet….

men de med schäfern? vidrigt……

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

VeNyRa
0

dehär kanske låter lite groteskt, men när vi slaktar renar vill vi ha dom så varma som möjligt när vi tar av skinnet för att det blir lättare då ( naturligtvis lever dom inte då!!). det kanske är nått sånt som gör att dom flår hundarna levande.

jag tkr iaf att det är hemskt när djur måste lida, dom kan ju inte försvara sej.

gejsa
0

#19# Hur slaktar ni renarna? Med bultpistol eller?

VeNyRa
0

det vill jag inte säga här, vet att det kan bli värsta debatten. men det är på ett sånt sätt så att djuren slipper lida!

VeNyRa
0

det vill jag inte säga här, vet att det kan bli värsta debatten. men det är på ett sånt sätt så att djuren slipper lida!

gejsa
0

#22# Då antar jag att ni skär halsen av dom? Eller? Förstår inte varför du inte vill skriva det här? Mejla annars då till mig.

Elma_vip
0

Har också sett den filmen + diverse andra hemska filmer, bla den om delfinerna .. :/ Hemskt, jag fattar inte hur man kan göra så.

Indylover
0

_*borttaget på grund av olämpligt språk*
_

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**