Tävlade idag!
Hej!
Japp, idag var det klubbtävling, hoppade 80cm med båda hästarna, en lektionshäst som kallas Ville och så jn84's Dandelion. Det var stilbedömning i grundomgången och om man blev felfri var det ny startsignal och omhoppning.
Jag har inte ridit Dandelion så mycket, men jag tycker det gick hyfsat i alla fall. Vi vägrade ut oss, han var nog trött. Men när han väl hoppade så hoppade han jättefina språng. Ett språng var väldigt stort och jag hann tänka "Ska vi landa snart" ;D haha! Vi fick 23p, dom bedömde 5 grejor och alltså var maxpoängen 50p.
Så till hur det gick med Ville då. Han har jag ridit väldigt mycket istället. Och jag älskar verkligen honom!
Vi var nolla i grundomgången och så ny startsignal och omhoppning. Man fick inte veta sin poäng innan, så det var bara att rida lite snabbt i alla fall i omhoppningen så ifall att om man skulle hamna på lika poäng (och såklart lika få fel) med någon annan att man skulle kunna ha bättre tid i alla fall! :) Men jag red inte världens snabbaste. Men nolla igen! När jag fick höra poängen 37.5p så låg jag delad etta med en till, när det var två kvar, alltså sämst 4a och placerad. Men nästa fick sämre poäng. Då kunde jag bli sämst 3a, och nästa rev i omhoppningen, men dom ville inte säga poängen.
Men till slut meddelade dom poängen och det var samma! Alltså 3 på samma poäng, men jag var nolla och det var inte hon. Alltså sämst 2a! :D Sen sa dom tiden (som dom inte avslöjat innan), och jag hade vunnit!!!! :D:D:D:D Min FÖRSTA blågula rosett! Har mååånga blåa (7st) haha! Äntligen fick jag min blågula rosett! :D Jippiii! Duktiga Ville!
Ha det bra allesammans!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Härligt! Stort grattis! Duktiga du…

Åh, vad roligt Yessica!!! Verkligen jättegrattis!
Synd att det var med fel häst bara ;)

Grattis Grattis!! :)

Grattis ^^

Tack allihopa! :D
#2 Mahaha! Det var med helt rätt häst ;D Jag och Ville passar verkligen bra ihop, och direkt när jag satt upp på honom kände jag att jag var "hemma" haha ;D
Men honom har jag ju ridit ganska många fler gånger än Dandelion ;) Våra resultat blir nog bättre så småning om :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi