Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1734 ggr
thilda-
0

Vilket är bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

behöver lite tips =)

Vilken musli sort tycker du är bäst? men den måste vara Havrefrioch inte allt för dyr =)

Peppe
0

Salsa har en helt havrefri müsli. vet ej pris dock

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mandysan
0

Det beror på höets värden står jag fast vid. Det finns flera märken som gör havrefri müsli, tex:

• Krafft
  • Mustang
  • Marstall
  • Lantmännen
  • Salsa
  • Dynavena

och många mer….

thilda-
0

okej.. jaa jag vet inte hövärdet.. men vad jag har hört så är det väldigt bra hö ^^

jag har funderat lite kring Mustangs havre fria hmm hmm… nån som har en bild på hur de ser ut? :D jag har aldrig utfodrat me sånt ^^

Scillajsa
0

Hestekraft är det absolut bästa muslifodret jag vet iaf. Hästarna blir helt kanon av det blanka och fina i pälsendom håller gott hull och dom älskar det!

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vart köper man de? :D såg inget på granngården iaf :d hehe

Believer
0

Krafft har havrefri müsli. Fast den måste man tyvärr komplettera med mineraler. Det ingår ej.

Dynavena har kanonfoder. Deras foder kan jag rekommendera varmt. Dock dyrt.

Baileys har oxå havrefri müsli.

Mandysan
0

#6 Inte ens i deras nya müslisorter?

jen
0

förut gav jag  Eggermans örtmusli., den tyckte jag om…

jen
0

alltså inte att äta själv förståss "fniss"

[slo]
0

Eggersmann är jag helfrälst i :)

Believer
0

#7. Nope. =/

Nitro
0

Vi provade Marstall till våra, men ingen tyckte om det. De lämnade allt.

thilda-
0

Mustangs havrefria.. är den bra? :P för o nackdelar för den?

thilda-
0

Puuuttt

Jenniferohlson
0

Har wollerts fölmix, det är en typ av musli foder som inte innehåller havre wollerthar flera  mixar men det är endast fölmixen (tror jag) som inte innheåller havre.:) 149:-/säck

Fluum
0

eggersman har jätte bra foder. köper själv därifrån till min häst, dom har ett gäng havrefria foder, bla musli :) kostar ca 200 kr säck, super bar foder hästarna få jätte fin päls och det finns ett stort utval av olika årtes foder. Så du kan matcha din hästs behov . Jag ger min häst kruters musli , då han är ganska pigg. ötrerna i den muslin gör han lungnare.

Flaxii
0

Mustang och Eggersmanns müsli är bra. :) Har haft båda två, använder dock inte nu.

Lyrik
0

Hestekraft är bäst, men det tycker inte min gubbe längre…FörvånadNobbar oxå Fibergi och Kraffts Müsli.

"Ren" mat ska det vara - lusernhack, korn, havre, betfor och vetekli.

Peppe
0

#18 har du testat nån av salsas produkter? dom har ju lite olika (müsli), dom ser väldigt goda ut iaf

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lyrik
0

#19 Nä, finns nog inte att få tag på här omkring. Bor i Uppsala. Har bara sett Hestekraft, Fibergi, Krafft, Lantmännen och Mustang.

Han funkar bra på sin mat - och den slinker ner. Vågar inte heller expremintera med annan mat pga koliken han fick i januari. Får ej äta pellets, ej vitlök, ej soja mm.