Flyinges hingstturné?
Ja en enkel fråga ;) Är det nån som vet vilka hingstar som är med på Flyinges hingstturné och då speciellt på strömsholm? ELler nån som vet vart jag kan hitta den infon? :D

nån som vet?
jaa jag undrar fortfarande.. :/

Kolla på www.flyinge.se Det borde väl framgå där.
#3 jag har kollat men inte hittat nått.. om nån annan kollar och hittar nått så gapa..
Power Boy
Är det inte dom? eller så är jag helt ute och cyklar.. :P
Åh jag gillar Qalle…hans mor härstammar från "vår" stofamilj…
http://flyinge.se/main.htm gå in där och sen klicka på program för flyinge hingstturné men ser ut som det är dem hingstarna som #5 lagt ut…
Men alltså.. inte är dom väl ute å kör runt ALLA dessa hingstar? Eller så är de kanske så..
Fast jag hittade nu ett program, olch det verkar iallafall bli många!
så är det nog…
http://flyinge.se/pdf/programtingsrydkungsbacka.pdf
Fast nu såg jag att de a program för Kungsbacka.. men kan nog inte skilja så mycket.. iallaflal några fina hingstar!

Jag var i Kungsbacka och tittade och de hingstar som de visade på plats var:
Sandakan
Iowa
Niveau
Belamour
Lovson
Black Coffee
Callahan
Daytona
Balougraph
Optic VT
Ronaldinho H
Roven XX
Qalle
Easy Boy
Richfield
Alla andra presenterade dom muntligt samt att det fanns en DVD man kunde titta på där. Jag köpte hingstkatalogen och då fick man en DVD skiva med så kan man sitta hemma och titta på hingstarna, fast jag har faktiskt inte hunnit det än..
#11 Ah ok.. :) Jag måste nog åka dit.. :D
#6 Är det en av dina hästar som stammar från den stofamiljen?
Kollade in på information om Blupsidan. Hittade en som heter Qina. Hon är E Qalle. Qinas mormor hette Verona och kommer från Blentarp. Hon är nog den sista av min morfars stam. Tyckte bara det var kul att det finns nån kvar.
Qina hade ärvt Qalles lugna psyke. Hennes mor är visst lite nervig.
#13 ja Grabina mitt halvblodssto( www.kasebackensstuteri.dinstudio.se ) där finns hon på bild i tråden mina andra hästar…
Qalles mormors mormors mor föddes i samma stall som Grabina. Uppfödarens far eller farfar startade denna stam som heter stofamilj 50, bjerstedtska familjen eller frejafam.
Då är Qina på moderns sida från din morfars stam och på Qalles mors sida från "min"….
#13 ja Grabina mitt halvblodssto( www.kasebackensstuteri.dinstudio.se ) där finns hon på bild i tråden mina andra hästar…
Qalles mormors mormors mor föddes i samma stall som Grabina. Uppfödarens far eller farfar startade denna stam som heter stofamilj 50, bjerstedtska familjen eller frejafam.
Då är Qina på moderns sida från din morfars stam och på Qalles mors sida från "min"….
#13 vem var verona efter och undan?
#16 Då är det en fin stam väl om dom har nummer och namn?
Är inte så insatt i hur det funkar, men hoppas du fattar vad jag menar.
Verona är F 1971 E Vagabond U Kikita. Brun m bläs o vit krona h bak
Qinas mor Mimmi är E Cordon Bleu U Verona
Morfar födde upp remonter. Avkommorna var inte namngivna när dom såldes. Tittar man i gamla stamböcker så står det uppfödare och när avkommorna är födda, men skitsvårt att hitta nåt på nätet. Är ju inte så fin stam som din men roligt ändå. Har jag inte fel för mig så hade morfar Kikita 2(2 ska stavas m två raka streck) f ?. Hennes dotter Lakita f 1941 är i alla fall garanterat grunden.
Tycker det är kul med avel. Har nog intresset från morfar. Att jag har travhästar är en helt annan historia. Att jag gillar fuxar kommer nog "hemifrån". Då det föddes övervägande fux. 
#17 ja det är kul m avel…har forskat mkt i just Fritz(stofamilj 50) stam o letat avkommor och dyl. Men väldigt dåligt m såna söksidor just på halvbloden.. shettisarna är mkt lättare o hitta på nätet…
Kollade din morfars stam men hittar bara kakita o Lakita men inte dem andra…
Jag gillar också fuxar… har en travarfux i hagen o det var mga fuxar i fritz hage..
http://www.allbreedpedigree.com/lakita där hittar du Lakitas o kikitas stam…
#19 Ja den har jag oxå tittat på men inte loggat in. Har du varit inloggad där? Hittar man mer info då? Är lite larvig ibland när det gäller sånt
Tittat runt lite på nätet men inte lätt att hitta nåt nej. Har du själv några gamla stamböcker eller känner nån?
Såg att du oxå hade fuxar, ja. Fina bägge två.
#20 nej har inte varit inloggad, vill inte heller…
Fritz hade gamla stamböcker som hans barnbarn fått men hon är utomlands i ett år nu så har inte möjlighet o kolla i dem…
Tack jag gillar dem också!