fel på b-vitamin????
Jag hade tänkt ge pålle b-vitamin nu vid fällningstider. Finns en i stallet som ger sina hästar men vet inte vilket märke hon köper, men den b-vitaminen ser iaf rätt god ut. Jag har köpt Emins b-vitamin, dunk på 2,5 l och den är gulaktig och hade en speciell lukt. Ska den vara så eller är det något fel på den???pålle var inte spec. förtjust åt det(blandade en skvätt med lite havre), kanske smittades av min skepsis:P Fick blanda den med lite betfor också så gick den ner iaf.

ingen som vet hur emins b-vitamin ska se ut och lukta?
tror den ska vara gul faktiskt.. luktar lite lustigt med.

vad skönt! den adnre människan har något annat märke men hon fyller på det i en gammal sliten liten emindunk men hennes vitamin är rosa och mer lättflytande och luktar inget men ser sött ut. tror de tär kraffts vitamin hon har.
#3 Det låter som kraffts hon har :)
Min b-vitamin jag använde köpte jag i en liten (kankse 1 liters) flaska i brun plast. Innehållet var lite rosaaktig och trögt som sirap. Smakade lite sött.

NP´s Vetegroddolja är ren naturprodukt (inget syntetiskt framställt vitaminer) som är kanon under sättning och fällning av päls.
Rekomenderas varmt, jag har gett det till min gamle gentleman under 13 år då när han levde och nu ger jag det till min nya prins.
Man ger 2 msk/dag under en 14 dagars period = åtgången av en hel liten flaska.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
emins är gul och sådär god för hästarna. Jag hade den tidigare. Går toppen att blanda i betfor. Numera köper jag Krafts. Den är rosa och söt. Hästarna älskar den!

Shy Feeder luktar gudomligt =) och den är oxå rosa-aktig

shy feeder - röd/rosa och söt, E-mins är gul och inte så god…

#5. Flaskan på bilden är ju Emin som TS skriver om i första inlägget. Den var ju gul.
Var det inte Shy Feeder du hade då? Dom har oxå brun flaska, och den är rosaaktig och luktar sött.
Minns inte vilket märke vi har där jag ska börja jobba nu, men den är iallafall också gulaktig, lite trög och luktar väldigt gott.
#10 Jo, så måste det vara. Känner igen namnet nu när ni skriver det. Men flaskan såg så bekant ut, stallgrannen hade nog den ;)
Jag hade alltså shy feeder.
Har kört med både Emin och Shy Feeder (eller vad den heter). Har Shy Feeder nu. Men Emins ska vara gul och lukta lite mysko.
Jag har Kraffts B-vitamin, som är rosa :) vet inte riktigt vad den luktar, haha!
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Lyrik får Krafft B-vitaminpellets, 1 dl om dagen. + 1 dl bryggerijäst.
Mkt godare än både Emin, Shy Feeder och Krafft B flytande.

Jag fick vänja in mina hästar på sina EMIN-vitaminer vääääldigt långsamt och dölja smaken med rapsolja i början. De ville inte äta den annars. Men nu, 6-7 månader senare, är det inga problem.
Har länge undrat varför just EMIN har så osmakliga vitamintillskott?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se