Ridit Islänning :D
Hahaha var bara tvungen att berätta att jag suttit på isis för första gången i mitt liv =) Det var en upplevelse och jag skrattade mest hela rundan…
För det första fattade jag inte förrän halva rundan var gången att hästen travade och INTE töltade hahaha, men men sen blev det lite tölt ändå =) Tror jag fick till nån pass me av nått slag kanske ;) jaja inte lätt första gången..nästa gång vill jag ha instruktör!! :D
Hihi, nämen oj så skoj!! =) Nu har du äntligen hittat RÄTT ras.. ;) Hihi.. :P

haha visste att du elelr alex skulle vara först att svara =)
Nja rätt och rätt.. fattade ju ingenting där uppe, och ännu mindre häststackaren hihi
Hihi.. :P Äääh, det tar ett tag att lära sig rida raggsockor, men du är en bra bit på väg.. ;D

pass kan jag nästan garantera dig att du inte fått till! ;) kanske grisepass..
tror vi får ta en ridtur på fredag kanske, om vädret tillåter!
#4 - Vad har du nu hittat för hästar? :P

det är en islänning i byn som pippa ridit idag… :D
hade ju varit skoj att ta en tur, jag o pippa har inte ridit tillsammans än och vi har känt varandra ett år snar!

#4 hur ska en pass kännas då?

fråga inte mig! fråga alex elelr juve.. ;) men det är tydligen lättare för kengala att tölta än att passa.

jo men hon kunde ju inte trava heller…:P

erkänn, det var du som inte kunde… :D
vad säger du, en ridtur på fredag?

Inte i stormen..får se om jag har tjocke me ifall det inte stormar..=) Eller ska vi sno Tricia?

nu är jag inte med?
tänkte på staren och kengala.

Det ska bli katastrofstorm på fredag så vi får se när det närmar sej. Sen får jag se om jag hat Staren, om inte natalie kommer.
Jag tyckte att grisepass och tölt var sjuuuukt svårt att skilja på i början, men efter allt ridande lär man sig det där!! :P Och pass är inte bekvämt, rids vanligtvis inte "till vardags" eller vad man nu ska säga, utan mer på tävlingar. :)

sen går det väl apfort med pass?
Jepp ;)

Eller var det jättesnabb trav då…snabbt gick det iaf :P
får man osså hänga med ngn gång o rida med er???
Grisepass lär det ha vart. Flygande pass får du oftast från galopp, och då går det snabbare ;)
Men kuuuul att du blivit raggsockeryttare! :D Varnar dig bara för att du aldrig kommer kunna släppa dem om du väl börjat ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#18 japp dra hit en pålle så är du me
#19 raggsockeryttare? Nja..det blir väl lite då och då kanske..=) Det var annorlunda =)
#20 - Vänta du bara.. ;)
#21 Precis det jag menade… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
visst är de härligt?:D min halvfoderhäst är en isis xD det är underbart<3
ja isisar är gudomliga att rida på…så kul!!!
# då kommer jag sen o rider m er!
Hur går det m c-ponnyn(glömt namnet…)?

#21 o 22
Hahaha ni ger aldrig upp va?? hahaha
#24 Jo det går framåt! =) Han är mysig. Plockade av skorna idag, vilket gick jättebra! =)

#25 ltur är väl det. svårt för micke att lyfta staren.
#25 Haha men det är ju fakta. Folk som börjat har ju inte kommit ifrån det sen :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#26 staren??? fattar nolla!?!

#28 star=staren
åh så trögt!

#26 ?? what?

är detta tröga dagen idag eller?
petra, det var väl tur att det gick bra att plocka av skorna. hade varit jobbigt för micke att lyfta star som han gjorde med hercules när han strulade.

#32 Aha..jo
SE! Inte bara jag som är trög!!! hihi…
jag har ridit isisar 3 gg 2 på turridning o dom hade lärt att man bara skulle tölta å skritta ite trava lr galopera, då undrar jag varför tränar dom isisarna att dom ska tölta å inte trava? kan det vara så att det är lättare för nybörjare att rida i tölt än att trava? Jag fick givetvis den busigaste av hela skocken han bocka å sprattla som bara den :) å ledaren sa vi kan byta häst men då får du rida först, jag sa att det e ingen fara flyger jag av så är det inte så långt ner å jag satt kvar hästen tränades dör att lära sig häga med på turridning å gå i ett led. Busig å super söt häst va det, red han 6 mån efter då hade han lärt sig hur det skulle vara bara ett bocksprång å lite galopp i en uppförsbacke. Jag gillar isisar dom ser så busiga ut fast ofta är dom så coola av sig trevliga å söta.
#32, HAHA lyfte han hästen ? :D
Vi har en shettis som är 5-gångare. Dvs kan både tölta och passa (förrutom de tre vanliga gångarterna). Han är dessutom ganska duktig i båda gångarterna. Han varit ponnytravare i yngre dar och där uppskattas varken passgång eller tölt. 
Han har tyvärr därför både diskats och rapporteras för dessa gångarter då han gärna tog till dessa då han så gärna ville springa fortare.
Numera är han en glad ponnypensionär som gärna får springa i vilka gångarter som helst för oss.
Både passgång och tölt är vanligt bland, framför allt, shettisar i ponnytrav. Och som sagt otillåten som gångart i trav.

#6 mmm hercules fjantade sig så tillslut blev hovis trött på honom o ställde honom på rätt ställe. :D