Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 1446 ggr
tessa
0

Nya dressyrprogram TR

Helu!

Gissa om jag blev förvånad när jag såg de nya dressyrprogrammen, 2008, som de ändrat… LC ä inte alls sig likt.. och jag som kunde det gamla utantill, tom i sömnen ;D Är lite sugen på att någon gång framöver starta i en LC, men nu vill jag allt se andra rida progammet först, innan jag själv ger mig på det. Känns ju t.ex helknäppt att inte hälsa på domaren, i början av ritten!

Någon som vet om det finns filmer på nätet, där man rider de nya LC-programmen?

mvh Tessan 

Ps. Ni som vill se hur de nya programmen är utformade, finner dom www.stallbacken.com " rel="noopener noreferrer" target="_blank">här

Yessica
0

Jaa, nya LC.1 är jättekonstigt :S Jag är ingen dressyrmänniska, men kunde också LC.1an i sömnen ;D Det nya är verkligen skumt, men blir säkert roligare. Men konstigt att man inte ska hälsa på domaren :S Undrar varför…?

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

tessa
0

LC2:an är också konstig, 1:an verkar vara roligare att rida…

Serious
0

LC:1 håller jag med om att den har blivit rättså mycket mer underligheter på, känns som att den blivit rättså mycket svårare för barn att lära sig?

LC:2:an tycker jag ser intressankt ut.

Jag tror man tagit bort hälsningen och halten där utav ungefär samma anledning som i fälttävlansprogramen, för att det är unga hästar framförallt som går de här programen och orutinerade ryttare, halten är en svårighet direkt i bröjan på programet och det krävs rätt mycket utav ekipaget för att få till den bra.

Yessica
0

#3 Det var en bra tanke till varför dom tagit bort halten :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

LovisaJacobsson
0

Gillar värkligen inte det nya LC:1 tycker att det förra var bättre och Trevligare!

Marija
0

Sett det nya LC:1. Såg konstigt ut, tycker jag.

Själv ska jag rida (klubbtävling) LC:1 på måndag, dock det gamla från 2003.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Flaxii
0

Det nya LC:1 är superkul! Det förra var bara snett igenom, volt, snett igenom, volt. *snark* LC:1 2008 är lite mer som LB:1 2006 rent tekniskt. Som sagt mycket roligare! Men jag undrar varför det inte är hälsning i början :P