UPPHITTAD HUND!!!
har en hund ute i stallet som har varit hos grannen ett tag.
känner inte igen hunden alls. kan ni hjälpa mig att gissa ras?

ser det itne ut att vara nån pitbull korsning eller är jag helt ute och cyklar ??

Ser ungefär ut som en hund vi hade, den var amstaff/pitbull korsning. Så ngt sådant verkar det ju va.
Skulle va enklare att avgöra om man såg hela hunden också :).

Pitbull eller amastaff. eller blandning med nån sån.

Kan du ordna en helkropps bild på den från sidan?
Jag gissar på Amstaff/Pittbull jag med..
Han har Amstaffens käke/huvud och pittbullens kropp.. av det lilla jag ser
Ser ut som en engelsk staffordshire

åh, vad fin den är :)
säg till om ni inte hittar ägaren :)

Jag gissar på engelsk staff, tror inte på amstaff den såg för låg ut.
Lisette tala om sen ,när du fått reda på nåt ,vad han är och hur det gick.
jag träffade en amstaff/pittbull som var på pensionat de senaste veckorna. visserligen en tik, men inte alls särskilt lik den där. fast jag har ju inte något öga för hundraser.

den där ser itne ut som en amstaff tycker jag, den har för mycket läppar så att säga… har en amstaff här hemma
boxer var det första jag tänkte (alltså boxerkorsning). säger som några andra, eng. staff annars, mycket troligt korsning men nåt
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Boxerkorsning trodde jag också. Men känner inte till de andra raserna särskilt väl annat än de fördomar som luftats i media.

det var en renrasig old english bulldog. den hade stuckit hemifrån imorse och gått 1,5 mil ungefär…
11 mån gammal. ägaren var o hämtade honom en stund efter jag lagt ut bilderna. :D
Där ser man. Då har man lärt sig nåt nytt.

ja jag trodde ju inte de hundarna såg ut så! han såg ut som en korsning av mastiff och amstaff ellr pitbull…
gisssade också på boxerkorsning med den mulen…skönt han kom tillrätta!

skönt att han kom till rätta! mina kusiner fick ta hem en hund som kom till ridskolan tills ägaren hittades. en gammal döv taxtik som sprungit ifrån jaktlaget…

Hur fick ägaren reda på att hunden var hos dig ?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

jag ringde polisen ju. fick numret till ägarna så jag ringde dem.
man hörde hur tjejen som svarade suckade av lättnad när jag sa att jag förmodligen hade deras hund.

#20 Eller så suckade hon för att nån hade hittat hunden så hon var tvungen att ta tillbaks den ;) hihi

haha ja det måste ha varit det…
har du tryckt i dig alla godsaker du köpte innan? msn?