Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 598 ggr
SarahPeace
0

Vem ``? är det du ?? blandat ihop ..

Hej, Jag pratade med en tjej härifrån ridsport i fokus på msn (tror de var ifrån ridsport … hmm..) ,,  Och hon tyckte att skrållan va söt, och att hon hade antingen letar lr har letat efter en brittish spotted pony ,…. har så svårt att komma ihåg när det gäller msn haha .. Tänkte bara säga om  du letar fortfarande efter en british spotted pony , så har han vi köpte skrållan av nya föl nu  ( blir nu helsyskon och halvsyskon till skrållan  kan ja tro) (om allt har gått bra med mamman til fölet/fölen , så har han nog föl) , Om det är så så kan du ju få nr till han om du är intresserad ..det é ju lite svårt att hitta denna ras endå . .., Mamma ska ringa till han och berätta hur det går med skrållan :) och så ska vi fråga om dom han fäl nu, då vi tänkte åka och kola bara ; D( jag tar med mig kameran så att ni vet hahahah  , lovar att knäppa kort) !! ,   ; D; Hoppas att du läser detta  ; D hihi

( min msn Sara_shettis@hotmail.com )

SarahPeace
0

Putt

NinaToy
0

H U R   G I C K   D E T   F Ö R   D I N   F Å G E L ?

SarahPeace
0

Hon lever än : D , För hon vart så bra, hon har fått väldigt bra balans nu så hon har suttit på pinnen längst ner ibland, men hon sover i ett litet "pappers bo" vi har hgjort på golvet i buren , hon sjunger och leker med en "leksakboll till fåglar" och hon äter , dricker vatten , fullrulle : D Fick även höra att de gör ingeont för en fågel att tappa ett ben ……, och att fåglar kan leva med ett ben , så vi får se hur det går !! : D De är lkul att se henne så glad : D

hjullan
0

humm .. gör det inte ont att tappa ett ben??

SarahPeace
0

tydligen inte :- o en som mamma pratade med hade sakt att fåglar har typ inte sådan känsel i bena ,,,, hmm …

gejsa
0

Och hur vet hon det då? Har hon varit en fågel? Tror nog att du har fel där. Visst gör det ont när fåglar tappar ben. Sedan är det deras natur att sitta med ett ben upp för att vila.

SarahPeace
0

Ja, själv tror jag inte heller på det riktigt, men hon sa det o det är inget att göra åt ! , o Linda sover ju i sitt bo , då vilar hon ju sitt ben "!

E_hjo
0

det gör nog inte så ont faktiskt. min förra zebrafinks fot började runta (ja vet att de e äclkigt men…) å sen så tapade han den men hanr betedde sig precis som vanligt. såg inte alls ut att ha ont, hoppade omkring som en dåre å va glad!  hehe dom känner ju inte smärtan så somvi gör…

gejsa
0

En fågel kan ju inte göra annat än att försöka äta och "se glad ut" eftersom den inte kan prata. Och jag skriver igen som jag gjorde i går. Hur vet du att det inte gör ont? Har du varit fågel eller?

Om man skaffar ett djur så ska man se till att det slipper lida. Alltså blir den sjuk på något vis så ska man ta bort den. Det är mest humanast. Stackars djur som får leva tills dom självdör hos vissa av er. Det är inte humant.

bubbelbubbel
0

jag tvivlar på att peace hade låtit fågeln vara kvar om hon hade trott att den led. självklart är det väl mest humanast att ta bort fågel om man tror att den mår riktigt dåligt, men om fågeln visar starka tecken på att den faktiskt mår bra, och äter och dricker, så kanske den helt enkelt mår ganska bra ?
jag hade nog dock tagit den till en veterinär som fick undersöka saken lite mer noggrant.

E_hjo
0

När min fågels fot ruttnade så ringde vi vet. dom sa att vet. inte kunde göra nånting utan det var bara att vänta och se vad som hände. dom trodde att fågeln antagligen skulle tappa foten. Dom sa också att troligen hade fågeln inte ont längre.

elin
0

en fot som ruttnar, fyf*n va vidrigt..

/Elin

lisette
0

#9 gejsa, jag tänkt på dig innan när jag gick i hagen. jag vet att du tycker att alla djur ska få leva… men jag tänkte att jag skulle slå ihjäl alla mygg/flugor jag kunde se för att vi ska få lite regn… det behövs nämligen… tycker du att flugor/mygg/bromsar etc är värda att leva? de är ju faktiskt ett djur ändå… :/

gejsa
0

Kul att du tänker på mig ibland lisette. *ler* Men nu tycker jag nog att du överdriver lite grand. Eller hur?! En fågel går man och köper i affären och har hemma som sällskap. Det har du antagligen inte med broms eller har jag fel??

En fågel som bara har ett ben lider självklart oavsett vad man tror. Det borde nog alla förstå. Det mest humanast är ju att låta en veterinär avliva en gammal fågel som har ett ben kvar av två.

Behåller du en häst om den har brytit benet också eller? Nu bryr jag mig inte om mer vad ni skriver. Jag har skrivit flera ggr vad min åsikt är och det står jag för. Punkt från mig.

lisette
0

*fniss* jag har faktiskt tänkt på det ngr ggr. :D man VET ju faktiskt inte vad folk tycker om flugor etc. det är ju faktiskt oxå ett liv trots allt! ;) anledningen till att jag frågade nu var att jag kom på det nu… hade inget med peace´s fågel att göra…

det är ju klart att man tar på sig ansvaret för ett djur när man köper det. då ska man ta hand om djuret med…

jag säger inget om fågeln då jag inte gillar fåglar i bur… men nej, jag hade inte behållt en fågel där foten trillat av. jag hade blivit livrädd…

kram till dig gejsa.. ;)

nu är det dags att ta en ridtur…

gejsa
0

Ja, ska jag vara ärlig så dödar jag bara bromsen. Flugorna som är inne släpper jag faktist ut ifrån fönstret. Jag hoppar över myror om jag ser dom. Jag dödar inga djur frivilligt så nu vet du det. Räcka ut tungan

kram på dig själv. här rider vi inte vi har fortfarande för mycket broms. stackars hästar.

gejsa
0

Förresten lisette! Tror du att du får regn bara för att du slår ihjäl mygg och flugor. Du är rolig du! Flört

Ha, ha om du slår ihjäl några mygg så gråter gud och då blir det regn.

netagirl
0

En fågel har den instinkten att aldrig visa att den är sjuk.Så det gör säkert fruktansvärt ont att mista ett ben,fast den inte visar det.

E_hjo
0

#15 hahaha  nää ja visste inte rigt vad jag skulle göra faktskt. men jag hann inte tänka påt så läge för bara nån vecka efter så blev den uppäten av en katt. heh  Fundersam

lisette
0

#16,17 jamen titta då trodde jag inte så fel om dig trots allt!! :D *fniss* har du aldrig hört att om man dödar småkryp så börjar det regna??? det är faktiskt ett "talesätt" eller ngt sånt….

det var faktiskt skönt att komma ut. inte så himla farligt mkt knott. klockan var ju ändå 19,30. brago stod inne själv för första gången. när vi kom hem så stod han lugnt och fint… det kan nog gå bra att vänja honom vid att vara själv…. :D

gejsa
0

Ja, det mesta går bara man är envis. hi hi

Nej, du trodde rätt om mig. Jag visar nog för mycket med mina känslor när jag skriver. hi hi

Det är spindlar som man dödar då blir det regn enl oss iaf. Inte mygg eller broms. ha ha

lisette
0

spindlar, ja men det gäller flugor med har jag för mig… :D

gejsa
0

Det kanske beror på var man bor. Hos oss är det bara spindlar. Men det är ju bara skrock. hi hi

lisette
0

det är kanske synd… ? ;)

gejsa
0

Isf skulle det väl regna dygnet runt. Folk dödar väl spindlar varje sekund.  hi hi

lisette
0

jo dom gör ju det så det stämmer väl inte… :S men reeeeeeeeeegn vill vi ha nu i ngr dagar…

gejsa
0

Ja tack! Ge oss regn.

NinaToy
0

Peace: Gör det du tycker är bäst! :D Det är din fågel. ;)

Jag dödar inte flugor eller andra insekter men sitter det en fluga på min pålles ben tex, så jävlar! Då blir den nersprutad med insektsspray. :) Och sitter det en broms eller hästfluga på min lille älskling så massakerar jag de totalt. :)