Hasgallor??
Någon som kan/vet något om detta fenomen?
Vår ena häst har under hela tiden hos oss (6 år) haft galliga hasor, mer eller mindre. Inget hon har besvär av men man undrar ju…

gallor är ju ökad produktion av ledvätska och det kan bero på olika saker men orsaken är oftast att leden drabbats av en inflammation. även om inflammationen läkt ut så kan gallan kvarstå då ledkapseln antagligen blivit uttänjd.

testa att googla på piphas så kanske det står nåt
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

är det samma som piphas? för det hade nog en häst i stallet en kort stund. Han hade stått och tjafsat med boxgrannen och troligtvis petat med hasspetsen i väggen lite jämt och ständigt så han fick en vätsekfylld bula.

jag har inte jättekoll på det men man kan ju läsa lite ändå

det är väl det närmsta man kommer menar jag
Min dam har hasgallor! nu är ju hon en gammal travare och hon saxar mycket när hon går. Så länge de är mjuka och inte stör hästen behöver du inte oroa dig! Vet kan tömma dem men de är tillbaka snabbt igen så det är bortkastade pengar tycker jag! Mina minsak om hon får gå ute länge om dagarna och lagom med motion och rätt mat :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Hästen var inte riden innan hon kom till oss, hade gått i flock i hela sitt liv innan, var 4 år när vi tog henne på foder och 5 när vi köpte henne. Hon har haft dessa gallor hela tiden, de har aldrig försvunnit oavsett om hon varit igång eller i perioder hon stått pga skador. De är mjuka så jag ska kanske bara sluta fundera och acceptera att hon ser ut så.