18/7 2007
som de flesta vet här så är det den dagen min älskade Pim lämnade oss. Jag visste ingenting, men det var så det var bestämt med, att jag inte skulle veta när det skedde… kan inte förstår att han är borta, det går inte. Har en tuss av hans svans vid min säng hängandes i mitt bokstöd som jag tittar på varje morgon jag vaknar och varje kväll innan jag lägger mig. Natten mellan 18-19/7 frågade min sambo mig när han kom hem på natten, varför jag låg och kramade den tussen. Jag hade då under natten, i sömnen hämtat denna tuss och låg och kramade den.
I stallet kommer jag ha en hylla, med bara PIMS saker på. Grimmor, grimskaft, hans träns, foto, skor, boxskylt, täcken m m som bara tillhört Pim….för han ska få vara kvar i stallet hos mamma…. Nere vid i foderkammaren kommer hans nya boxskylt som beställdes för 1 mån att få hänga tillsammans med en tuss svans också.
Linda gjorde en grav åt mig att kunna gå till där hans egna grimma där det står "MY NUMBER ONE" på ligger nergrävd tillsammans med hans grimskaft och även där med en tuss svans. Uppe på ligger hans skor som han hade nu sist, som togs av innan han avlivades. De ska jag måla med klarlack så de inte rostar sönder.Dem vill jag ha kvar i all evighet….de har Pim ristat och slitit på…… kommer sätta ett gravljus där som jag kommer tända för honom…..
Hemma ska han, i det nya rummet som blir, där jag och min sambo kommer sova, också få en egen Pimhylla med kort och fler saker på som bara gällde honom……
PIM FÅNGADE MITT HJÄRTA & HAN HAR DET KVAR! HAN KOMMER ALLTID ATT FÅ HA DET KVAR……..
På kvällen denna dagen kommer Linda och hennes vän och knackar på dörren hemma hos mig. Jag får gå med dem ut och när jag kommer ut till vägen ser jag en transport. Inget vetande om något, så har de hämtat en häst till mig.Tro det eller ej men denna hästen var FONTANE!!!!!! Snacka om att bli snopen och RÖRD!!!! Där i all sorg efter Pim fick jag ändå hem min andra älskade häst som nu hjälper mig genom all min sorg….
Detta hade Linda och Pippa bestämt tillsammans att de ville göra för min skull!!!!! Blev så himla rörd!!!! TUSEN TACK! Betyder jättemycket för mig! Hade nog lätt kommit från hästar annars i sorgen efter Pim…. Fontane kommer aldrig ersätta Pims rum i mitt hjärta, men jag mina djur har varsitt rum i mitt hjärta…. pims är extra stort då han var min allra första häst jag ägt och som lärt mig allt jag kan här i livet om hästar!! R.I.P min älskade häst!

usch, nu sitter jag här och grinar som ett litet barn 

Usch vad jag gråter! Oj, oj, vad jag lider med dig. tycker så synd om dig. Men hoppas att du orkar gå vidare i all sorg. Kram från mig.
Åh fy vad allt är orättvist. Sitter och gråter. Tänker på dig 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

*1000 tröstkramar* Tröstkramar <3

Ingen lär kunna läsa det där utan mängder av tårar…
Tycker du gör jättebra i att ha Pim-sakerna kvar och låta dem ha sina speciella platser.
Men tar du tillbaka Fontane helt nu eller var han bara på besök?
Sov gott, Pim!

#5 kan nog svara för alla när jag säger att fontane kommer att stanna hemma nu!

Känns så jävla tungt nu…(förlåt för mitt språk)!!! Känns som jag sviker Pim när jag är med Fontane och känns som jag sviker Fontane för att jag aldrig kan känna lika mkt för honom som för Pim! Allt känns så jädra elakt!!! Jag vill att Pim ska få vara med på allt roliga vi ska göra framöver…. känns inte som "mitt" stall längre nu när Pim inte finns där längre….jag vill kunna träffa min Pim men det får jag aldrig mer göra! Aldrig mer ser hans roliga miner han hade för sig, aldrig få rätta till honom när han busar på för mkt aldrig aldrig mer kunna krama honom….fy f*n för livet!!!!!! Orkar inte vara hemma snart längre! Tänker så mkt då…..ÄLSKAR DIG PIM!!!!

Tror inte att Pim skulle velat att du känner dig som en svikare. Klart att du ALDRIG glömmer honom men livet stannar inte för det. Du måste bara lära dig att leva med saknaden och orka fortsätta.
Har inte med detta att göra men jag måste ta bort min älskade och trogna hund Ladde ifjol. Hade haft honom i 10 1/2 år och inte ens varit utan honom 10 dygn på den tiden… Jag hade exakt samma tankar som dig att jag aldrig mer skulle få dra fingrarna genom hans päls, krama honom, gråta i hans päls då jag var ledsen osv… Idag har jag en ny hund som jag också älskar men Ladde har fortfarande största platsen i mitt hjärta.
Det är inte lätt men jag lovar att du klarar det! Låt Fontane bli en liten tröst i sorgen. Och du är lyckligt skattad som har såå underbara vänner som Linda och Pippa (",)
R.I.P PIM

# 8 Ja det ska gudarna veta vilka underbara vänner jag har runt omkring mig!!!!!! De är oersättliga!!!! Hade aldrig klarat detta utan dem…speciellt då Linda som VERKLIGEN hjälpt mig med ALLT här!!!!!!!!
Och Pippa som lät mig få hem Fontane…..
ush va hemskt.. tycker inte heller du ska känna dig som en svikare, Pimmen vet att du gjorde det bästa för honom, nu har han det bra vid regnbågsbron och kommer vaka över dig o Fontane vid varje steg ni tar.. R.I.P Pimmen..

Förstår precis hur du känner. Jag är ju i samma situation med Gobban och mina andra hästar. Gobban har ett speciellt ställe i mitt hjärta som ingen kan ta ifrån oss. Fast Gejsa kom först till mig. Jag har alltid dåligt samvete bara jag ska rida en annan häst än Gobban. Då står han och tittar på mig och ser ledsen ut. (tycker jag iaf) Du vet förmänskliga hästen gör ju alla. *ler*
Den dagen Gobban är borta vete katten om inte jag slutar med hästar. Burr!
Det är underbart att läsa vilka band en del har till sina djur!
Till och med jag var nära till tårar när jag läste, och det händer absolut inte ofta, det säger en del…
Jag hoppas innerligt att det löser sig för dej, på bästa sätt! Men med dom vännerna du har så är jag övertygad om att du fixar det!

sitter här med tårar i ögonen. kan aldrig föreställa mig hur det känns, då jag aldrig har varit i din situation. jag kan bara tänka mig. skickar iaf massa tröst-kramar.

Tack alla för er omtänksamhet och för att ni läser och delar min sorg….

Självklart Sofie! Vad har man annars sina cybervänner till. 
Snällt av pippa att lämna tillbaka Fontane också.
Vad ska hon göra nu då? Leta ny häst eller?

#15 Jag hoppas att hon vill komma och ha Fontane lite här som sin ändå!!! Jag vet hur mkt hon tycker om denna hästen så hon är välkommen hit när hon vill och det vet hon! Jag kommer behöva all hjälp jag kan få ändå när det börja närma sig förlossningen sen…. sen hur allt löser sig återstår att se. Men hon har INTE förlorat Fontane bara för han åkt till mig. Så egotrippad är jag inte. Såg på Fontane att han trivts hos henne där nere och haft det bra. Människa och djur som tycker om varann ska inte behöva förlora varann! Det mår ingen bra av…

#15, 16
petra har varit hos mig två dagar i rad nu. de pysslar med mina pållar och hon kommer (förhoppningsvis, har erbjudit henne) att hjälpa mig med merry när hon kommer hit…

Vad bra lisette! Merry är det bebbes häst?

#17 upp till Petra själv vad hon vill göra. Ville bara hon skulle veta att jag hindrar henne inte att träffa Fontane och det vet hon nu…

#18 japp! =)
#19 ja det är klart det är upp till henne. hon sa även att hon ville upp till fontan.

Kommer absolut INTE dumpa Fontane fast han inte är i Skåne längre!!! Mer underbar häst får man leta efter!! Vill heller inte tappa kontakten me alla Blekingefolk som varit inblandade heller…Heelt sjukt underbara hela högen!!
Förhoppningsvis sätter inte Arbetsförmedlingen mej på nån skum grej, så då har jag även tid att åka ut till Lisette och hjälpa henne. Hon räddade mej i nöden en gågn och det är jag evigt tacksam över =))
Nu har vi klarat ut detta vad jag kommer göra framöver….=)

Hihi vad ni tar i. Ingen som har trott att du ska dumpa någon häst heller så…..

Hihi vad ni tar i. Ingen som har trott att du ska dumpa någon häst heller så…..

#23 Ville bara klargöra exakt så att man slipper sitta och spekulera runt det…hihihi =)

Tja, spekulera gjorde vi väl inte. Jag tyckte ju mera synd om dig att du inte hade någon häst nu. Tänkte nästan skicka ner min Sorro till dig ju. haha

#25 haha nee kanske lite tidigt att ersätta fontane me nån annan..är inte redo för en ny häst på ett tag.. men gullig tanke =)

Vad gulligt av pippa_ att lämna tillbaka Fontane =) Förstår att det är oerhört jobbigt just nu. Tänker på er!!!

#27 Sofie är värd en häst som Fontane, så det är där han ska vara =) Ingen tvekan!! =))

#27 ….va snäll du är mot mig….. Tusen tack!

upp t petra

#30 vrf skriver du så på flera ställen lisette??