Han stegrade sig med mig.
Vi skulle longera pollen idag, och jag gick ut i för väg. ( skulle skritta lite efter longeringen ) Jag gickk ett par varv i paddocken med honom i linan. Han följde mig som en liten hund. Men aktade sig för att gå nära linorna ( vi har inte plank för tillfället ) Sedan när vi gick ner till platsen bakom paddocken, där marken rör sig under. Och han viste inte vad han skulle göra ( mamma longerade ) Så jag gick runt med honom i linan på en volt, jag släppte honom, och han vände in mot mamma och ställde upp sig som en utställnignshäst, Han har inte lärt sig att gå i linan, blivit longerad. Så jag fick hoppa upp så han fick röra sig lite. Red ju barbacka så jag hade ändå bara tänkt skritta. Han blev väldigt orolig. Snö måste han ju va van vid, man han staplade runt och ville knappt gå framåt och stregrade sig 2 ggr. Kände inte första. Den va nog inte så hög. Men andra Va ett par decimeter hög sa mamma, som blev rädd. Men jag satt kvar. Så jag red till järnvägen och tillbaka när han skulle hålla på sådär, det är ca 20-30m fram och tillbaka! Han lugnade sig direkt när han kände artt han va ute på vägen.
Han va lugn när jag ledde honom i linan. Så frågan är. Vi tror inte han är van att bli riden barbacka. Vad tror ni? Tror ni att han är van att bli riden barbacka? Frågan är också. Vf är han så trygg på vägen, men hetsig på ängen nedan för paddocken? Skrev det tillsammans med barbacka svaret. Vi brukar gå förbi en annan paddock och då reagerar han inte. När man rider på andra ängar, reagerar han inte.. :s