hästägare, hästintresserad
spelar ingen roll för mig om man äger en häst eller inte. jag dömer ingen här. vilket jag uppfattade det som att Linda menade. Har väl funnits medlemmar hela tiden här med eller utan häst, o inte har det varit problem tidigare!!
Kritik kan jag ta , men skit för att man svarar på samma nivå som tjejen med trähästen skriver inlägg.. Ingen kan väl seriöst mena att trähästen ska föla, så man svarar antagligen inte seriöst på ett sånt inlägg heller. Är det godkänt med såna trådar så borde svaren också vara godkända ..
Funderar seriöst på att avsluta medlemskapet på ridsport nu, när det börjar bli en sån stämning här. LINDA, det är väl dags att sätta upp vissa regler så man vet vad som gäller, så det inte blir ett skitforum av det här. det är läge att välja vilket spår man vill ha på det här forumet, seriösa hästfrågor för oss som dyrkar hästar, eller ett forum för småungar som jävlas genom att spamma med frågor som handlar om trähästar, o trådar av såna som inte lärt sig alfabetet än?
ber samtidigt __iE om ursäkt här, vi retades igår, det va inte menat som ett påhopp (både jag o elin hade kul o skojade inatt, vilket __iE visste igår, det framkom i ett inlägg som elin skrev) vi ska lägga ner det nu, när det gick överstyr. jag ber om ursäkt __iE om du tog illa upp. det var aldrig meningen!
Håller med!
Sakar o ting börjar som sagt gå över styr..
Ber givetvis också Jennie om ursäkt, jag skojjade endast.
Du tog de ju som skojj också, eller gjorde du inte de?
/Elin
ingen som har ngn åsikt?!
/Elin

Att det behövs regler det skrev jag redan i julas

Kan hålla med om att det kanske ska sättas upp lite mer regler om alla ska kunna trivas. Ska inte vara så att vissa hoppar av pga oseriösa medlemmar. Kan inte säga så mkt mer iom att jag inte riktigt vet vad ni syftar på (missat detta). Hoppas att detta löser sig på bästa sätt att alla blir nöjda.

Jag förstår inte vad ni menar. Här finns ju Skrivregler, läs dem.
I övrigt får man använda sunt bondförnuft!
Och det där med __IE fattar säkert det flesta att var skämt.
Men jag hoppas verkligen att cilla4 inte ska lyckas med att förstöra forumet och om hon fortsätter med sina inlägg ska hon bort härifrån, annars är risken stor att stämningen förstörs.
Jag hoppas att hennes inlägg raderas snarast!

Jag kan inte se att Cilla4 bryter mot någon regel, det finns i praktiken inte en regel för att göra det trevligt här inne utan bara för att skydda iFokus. Det ni stöter er på är vad Klara skrev på hästnet, och här är lika lätta att skriva vad man vill utan att bryta mot någon regel. Om Cilla4 blir avstängd så kan det inte vara för att h*n brutit mot någon regel i alla fall

Det finns Skrivregler som gäller samtliga medlemmar, dvs man hänger heller inte ut andra medlemmar i forumet.
Klagåmål om spes. medlemmar kan lämnas till mig på min privata sida.
Och visst tar jag bort inlägg som känns missvisande.
Mvh Linda

#6 Bra om ni uppfattar det så varför inte kan medlemmarna tillsammans skapa bra Skrivregler som skyddar er?!
-Jag tycker iof att våra Skrivregler handlar om hur man beter sig gentemot andra, men har förstått att alla vill vi bli behandlade annorlunda änn hur vi själva behandlar varann.
Mvh Linda

Det är jätte svårt att bevaka alla trådar dag som natt som ni kanske förstår, så jag behöver givetvis er hjälp om det är något inlägg som känns stötande.
Den berörda person har nu fått skrivförbud i sajten.
mvh Linda

#0,1 haha, jag vet att ni bara skämtade, dt gör mig ingenting ! :)
okej. tack för alla svar. känns genast mycket bättre!

så bra hjullan :)
#10 jag vet att du vet att vi skämtade- men OM du tog illa upp så ber vi såklart om ursäkt, det va ju liksom inte meningen .. eftersom det va många andra som började klaga på det så vet man ju inte om man gick över gränsen..
men då drar vi ett streck över det hela o har en stor gruppkram tycker jag! (o en ceremoni där vi eldar trähästen :P)
#6 . jag har aldrig varit medlem på hästnet eller läst nånting där överhuvudtaget, så det är inte det jag stöter mig på kiara.

#13 tog inte illa upp .. men började bli lite trött på när alla tjatade..
men vi gör som du säger, drar ett streck över allt o en gruppkram o dt med trähästen ;)
Haha !! har ni också gått på alla inlägg från Klara och hennes trähäst ? hon är lite varstans och ställer/berättar de mest otroliga frågor.
nej vi genomskåda henne direkt för nån avslöja henne efter första inlägget :P

Bra att ni ber om ursäkt. För det är inte så roligt att sitta och läsa mer och mer larv som skrivs snart i varenda tråd. I början var det kul men det blir ju bara mer hela tiden.
Ja, jag var en av dom som klagade i tråden ifall någon undrar. Tyckte att det gick lite överstyr när hon inte vill tala om sin längd så vill hon inte.

Istället för en massa regler som skall bestämmas.. kan man inte använda sitt sunda förnuft? Jag menar man skriver bara inte sånt som man inte skulle vilja se någon annan skriva.. Eller är jag ute och cyklar helt? Nej, jag vet iaf hur man uppför sig och jag tvivlar inte på att alla ni andra är medvetna om det med så varför inte bara ta oss i kragen och uppföra oss? Det tycker jag verkar enklast iaf.
MvH Emmelie

Det som gör intryck mig är att en trähäst, ett dumma inlägg då reageras det. Men som skrivreglerna var skrivna så. (Håller tydligen på att skrivas om) Kunde man ändå göra reklam för större verksamhet och skriva inlägg med könsord och till och med i rubriken. Men det går nog för att man har kompisar som håller en bakom ryggen.
Linda när du skriver att du inte hinner med, då skriver du faktiskt att du inte klarar av det du åtagit dig. Kanske dags att ta in fler som har ansvar, för om man har en moderator som inte gör sitt jobb och kan vara opartisk då är det ett hästnet. Du är man ju ett forum som hästnet så varför ha inloggning överhuvudtaget.
Jag har varit med om en het tråd då du inte orkade läsa alla in lägg utan du gick efter vad massan och dom du känner personligen tycker. Det finns minst tre-fyra till (gamla rävar) här som borde fått samman vanig som Cilla4 men inte har fått det. En för könsord och dom andra för personpåhopp och utlämnade av personuppgifter.
Jag har anmält en tråd till den som kallar sig VD och samma anmälan har jag skickat till C och inte fått svar, jag tyckte tråden skulle behandlas av ledningen av forumet, därför kickade jag inget till dig då jag också viste att du mådde dåligt. Jag tycker också att spårande av olämpliga inlägg ska skötas av andra och gärna en kommitté utan hästanknytning, lite mer opartiskt än vad en ryttare någonsin kan bli. Men detta är en lednings fråga, något som borde tänks igenom innan nu blir det bara ännu jobbigare att omorganisera men nödvändigt.
#19 regler ska bara användas när sunda förnuftet inte funkar

För att svara kort..
-Jag anser mig som en väldigt aktiv Sajtvärd och en bra sådann faktist oavsett vad enskillda medlemmar tycker exempelvis du.
-Att bevaka trådar gör jag, men jag jobbar inte med sajten 24 timmar om dygnet.
Eftersom jag har familj och övrigt intresse förutom iFokus ifokuserar jag mig på mina hästar i verklighet.
Att jag ber medlemmarna hjälpa mig att informera mig om det är något är att jag så fort jag loggar in för dagen skaq kunna kolla upp det på änn gång.
Att man har minderåriga som utger sig för att ha en ex trähäst med diverse problem är omoget och barnsligt men övertygad om att denne är minderårig.
-Och jag vet också att jag har haft många anledningar att ge ganska många skrivförbud men valt att vädja om den trevliga stämningen ist på ett vuxet sätt.
-Själv tycker jag att det är otrevligt att stänga av folk men i fortsättningsvis kommer jag "ord och inga visor" välja att ge medlemmar som ändå inte verkar vilja göra iFokus till en trevlig plats skrivförbud.
Klagomål etc platsar inte i foumet utan kan ge till mig privat.
De som inte kan ställa upp på trevliga vilkor utan läser in allt att alla regler och riktlinjer är för otrevligt så tycker jag att man kan välja att spendera sin tid någon annanstans.
Vänligen/Linda

Känns som att jag missat en hel del. För jag fattar ingenting. Och hästnet vet jag inte heller vad det är. Men det är ju tydligen inget bra. Borde inte en ridsport-sida handla mer om hästar och allt som hör där till?

Konstruktiv kritik heter det del låter bättre, den ges med omtanke men gärna locket på för min del
Jag är övertygas om att trähästens ägare inte är minderårig utan någon som njuter av detta och helt klart ska stängas av. Jag har följt denna på hästnet och det är något helt sjuk som driver denna någon, kanske ska det göras kraftigare försök att spåra, då det alltid slutar i att trähästen blöder

jag tycker att linda är en bra Sajtvärd. som hon skrev är det kanske svårt att hinna med precis allt, man har ett liv utanför datorn…
som gejsa skriver, det är itne roligt att läsa en tråd efter en annan som spårar ut med totalt nonsens. visst är det roligt när en eller en annan gör det… men alla? njae…
kiara, vi kanske ska vara glada över att det är trähästen som får lida?

Att vara sjatvärd det tar tid och kraft, sen är ridsport lite speciellt, 24 timmar bevakning är ingen som kräver men att orka läsa allt eller skaffa sig en medhjälpare så att det blir läst hör till uppdraget. Om jag hade varit ansvarig så skulle jag haft en grupp med strikta regler som kollade upp inläggen.
Jag var inblandad i en händelse på lunarstorm för ett år sen och där sköttes det hela mycket proffsigt. Det är svårare att vara neutra när man känner dom inblandade och är känd av dom inblandade. Det är inte Linda jag är kritisk mot utan upplägget, det gör det ännu svårare för Linda. Men när det är bråk och man inte orkar läsa alla inlägg det är inte bra och det ska nog inte vara Linda som ska ta tag i det, utan en anonym iFokus polisen typ (missförstå mig rätt).
Jag måste få lämna kritik, jag gör det för att sidan ska bli bättre men tyvärr så är jag inte säker på att det har tänkts igenom denna biten innan och då får det lösas på plats här och nu. Med konstruktiva förslag, från oss medlemmar, även om jag inte är medlem men det är Cilla4 och alla alias fortfarande trots avstängning.
Ja, det är en trähäst och den är ju bara irriterande, men vad som får mig att reagera det är att det alltid slutar blodigt, det är ju sjukt och inte sjukt som av ett litet barn utan riktigt sjukt.
Jag ser det som ett större hot mot sidans trivsel att vissa gamla rävar, dom som är i en kartellbildning med andra rävar och hindrar möjligheten för andra med "fel" åsikter att komma till tals. Dessa rävar skriver mycket fult och är verkliga egoister döddar nästan alla diskussioner. Klart att klubb möten är jobbigt det med men det hindrar inte yttrande friheten utan är bara lite irriterande.
Sen är jag trött på mig själv som offrar mitt ego bara för sakens skull men någon måste ju skriva det obehagliga också
och tanten är inte elak
bra sagt kiara.

Kiara, jag måste åter igen göra dig besviken. iFokus har verkligen varit en framgångshistoria vi har mer än dubblat vårt medlems- och aktivitets-tal. Så vi vill tacka alla för att de vill använda våra produkter för att utbyta erfarenheter och ideer med varandra.
Dina spekulationer ang. Cilla4, Madonna4 et al. så har vi kontaktat barnets mamma, som skulle diskutera med sin dotter. Hennes konton har blivit låsta här inne på ridsport.
Linda har medhjälpare som hjälper henne med att skriva Artiklar och övervakar händelserna här inne på ridsport. Men som du kanske har märkt så är det sommar, sol och semester så det är ganska så svårt att kontrollera ridsport på heltid. Dels på grund av att det är mer än dubbelt så hög aktivitet här inne på ridsport än något annat fokus (Tack till alla aktiva medlemmar för det).
---

Åh det var så lite så Charlie!
(räknar mig som riktigt aktiv medlem) än så länge. 
fast det kanske vore bra om fler hjälptes åt att kolla trådarna nu när vi är så många här?
Linda, du skrev såhär
Klagomål etc platsar inte i foumet utan kan ge till mig privat.
men det är väl bra om vi kan diskutera det medlemmar emellan också? all kritik är ju inte dålig, ibland är det bra med kritik med.