Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1927 ggr
Sunset
0

Helskodda ridbyxor Roping

Nån som vet om dom är bra? Funderar på att köpa ett par sånna…
Förut när jag skulle prova ett par ridbyxor som va helskodda, så var jag tvungen att ta en storlek större än vad jag brukar ha. Är alla helskodda ridboxor så? :S Kommer isf skicka efter dessa ridboxor, så därför vill jag veta om jag ska ta en storlek större?

fridak
0

skoningen gör ju att ridbyxorna inte är lika stretchiga, om man itne köper ett par byxor med stretchskoning. kan vara därför en större storlek behövs.

jn84
0

Är det Börjes byxor?

Känner igen märket, men vet inte vad jag har för märke på mina byxor ;)

Sunset
0

det står att det är 90 % bomull och 10% elastan. är det stretchigt eller? :P

nä, är inte byxor från börjes.

fridak
0

#2 tror det är ett märke i källqvist sortiment

#3 jag tror itne skoningen är stretchig bara tyget. hur ser storlekstabellen ut? du kanske kan kolla där genom att mäta midja och längd till vilken storlek du ska ha? annars så skulle nog jag köpa en storlek större, de är ju rätt lätt att skicka tillbaka för att byta storlek ändå:)

tezzie
0

Jag har såna. Köpte stl 38 och det har jag i alla byxor så dom är inte mindre än oskodda.

Däremot så sprack dom i grenen direkt. Sydde ihop dom själv sen har dom hållt!

*** Kärleken övervinner allt ***

Sunset
0

okej, tack för alla svar :)

nannan
0

Roping är Källqvists..

Har två par, kitt och blå-svarta. Helskodda. Tycker att de är bra, skärningen är snygg på dem, med sneda fickor långt fram med tryckknapp. Tycker personligen att det är snyggare. 

Normala i storleken. Lite glansigt tyg, som tyvärr drar till sig ALLT hö. Sköna att rida i.