Köpes
Min shettis har stl 85 och först var det ett h*lvete att hitta täcken till honom, men sen upptäckte jag att CityGross här i Växjö har alla sorters täcken i stl. 85. Allt från fleece till prima vintertäcken!
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Är det en alltiallo affär? Finns en sån i sollentuna, där kanske man borde kolla.

Var inne på en sida för ett tag sedan som hade massor med täcken i små storlekar.
Ska se om jag hittar tillbaka dit…

hittar inte tyvär…men både börjes och hööks har täcken från stl 85 och på www.horze.com finns det något från stl 75
Jag ska kolla vidare
Börjes och Hööks täcken för våra småttingar tycker jag är för dyra. Framförallt för dyra när CityGross här har bättre täcken till ett billigare pris.
Vet inte om alla CityGross affärer har hästavdelning, men "vårat" har :)

199:- för ett fodrat regntäcke och 218:- för vintertäcke, tycker jag inte är speciellt dyrt (börjes

www.selar.se täcken i strl 65 och uppåt

www.lillhastenistav.se har ett bra Shetlandsortiment.
Pålle o Mimmi , www.helpoffice.se syr täcken mm, jättefina till väldigt låga priser.
Om jag inte minns helt galet tror jag att jag såg dessa storlekar på stinnsen i sollentuna på vii affären, kolla där, dom har bra priser dessutom =)

Jag har ett stalltäcke till salu i storlek 85.
#7, jag gav 100kr för mitt fleecetäcke, svart med vita detaljer, 100kr för mitt regntäcke med hals, svart med röda detaljer och 150kr för mitt superläckra stalltäcke, kungsblått med beige detaljer, till min lillkille. :)
Alla med dubbla bogspännen, kryssgjordar och bensnören. :)

#12 Var nånstans hittade du sååå billiga täcken???
#13 CityGross i Växjö :D

#14 Nja då är det lite långt.. :/ Du har inga bilder på hur de sitter på hästarna?
Linnea - Citygross finns i Bromma, precis brevis där jag jobbar. Ska jag kolla åt dig?

#10 - då ska jag nog åka dit och kolla!
#16 - jätte gärna!

pippa, citygross finns inte så långt ifrån oss.. eller ja- i höör, men det är inte faslgit långt.

Jag har el hade vet inte om pippa ska ha täcket hon lånat av mig, ett regntäcke sen har jag ett vintertäcke också. Regntäcket är lilarutigt jättesött och vinter täcket är grönt, jättefint skick inte använt så mycket.

jodå lina, det ska hon. jag har pengarna till dig. men vi har ju itne träffats än! =)

#23 Oki =0) kom på det nu när LinneaG nämde minitäcken =0)

#20 Vilket märke är det på citygross täckena?

#18 Ett sådant regntäcke har jag, exakt. Fast det är inköpt i Ullared. Undrar också liksom #25 vad det är för märke på dessa.
Observera att regntäcket är ofodrat och inget utegångstäcke om man inte lägger ett funktionstäcke under. Det regnar igenom fort och hästen blir genomblöt och iskall. Jag är nöjd med mitt ändå, och har det som regnskydd om vi är på träning/tävling mm.

#26 - vad betala du för det? ska ner till ullared i slutet av sommaren.

175 har jag för mig:-D. Men det var för nåt år sen och sedan dess har jag inte sett just dessa täcken där nåt mer. Det brukar finnas en hel del fina shettistäcken där, men de tar slut fort.

har haft ett sånt täcke som i #26 o det läckte. inköpt på ullared.
Det är inget speciellt märke på täckena, men dom är superbra :)
#26, mitt regntäcke håller torrt, även fast det inte är fodrat ? ;o

Du har tur. Men det kanske är impregnerat extra innan försäljning
Haha kanske xD

Tack för bilderna :D
Lina!! Du har ingen bild på vintertäcket?

#30 Tack. varför finns inte citygross här.. de såg jättefina ut!!
Täckena är super, är jättenöjd med dom! Min shettiskille tycker det är fjantigt med massa täcken, men ska man bli körponny och rakas varje vinter så blir det behövligt :P Han inser väl det ngn gång ^^