föl och andra hästar
hur hade ni gjort om ni skulle släppa ihop ett sto med föl med tre valacker?
ska nämligen prata med grannen om hennes hästar. betet har tagit slut i hagen där och det finns i överflöd där mina tre går.

Det kan bli jobbigt för stoet om hon blir brunstig. Att samtidigt passa fölet också för jobbiga valacker (enl vad hon tycker alltså). Men det kan gå kanon också.

Har du redan hunnit kastrera Brago? Även små hingstar kan

Ja, just ja han är ju hingst. Skulle aldrig sätta in ett sto till en hingst oavsett hur liten hingsten är.

nops, han är hingst. han har gått med två sto i sommar. det första tog dom bort när hon började brunsta. det andra stoet satte honom på plats direkt… :D

Jag har sett en shetlandshingst betäcka ett halvblodssto i en hage. där fanns en stor brunn som var ca, 70 cm över markytan, och nedanför den var det en grop på ena sidan, där hade stoet backat ner med bakändan och hingsten hade lyckats ta sig upp på brunnen, när kärleken slår till finns det tydligen gott om lösningar,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Finns en risk att han fixar till det! Skulle inte chansa, men det är ju upp till er….
Haha, ja det lät lite kul. Jag vet en shettishingst som betäckte en fjording.

#5 skulle isf vara om han ställde sig på stengärdet… ;)
tror inte ägarna vill släppa ihop hästarna ändå. de får väl gå i den uppbetade hagen då… jag bryr mig inte, hade bara varit skoj för fölet och brago att busa…

Beduin, mamman en 175 pappa 120 han blev till genom att mamma häst låg ner
jag vet en halvblod (super stor) som gick med en shetlandshingst.
Stoet la sig ner och den lille satte igång, hihi, o jag.. vad ska jag säga.. efter 11 månader kom det ett föl kordning, halvblod /shetland
/Elin
#4 det är modigt att våga låta stoet gå med hignsten ända tills hon brunstar… HAr de EXAKT koll på när hon ska brunsta elelr ser de på hennes beteende? Om det är det sistnämnda kan det redna vara försent.
Och angående det andra stoet som satte honom på plats… Jag antar att hon INTE var brunstig då… För vad gör han när stoet ställer sig och skvätter framför honom???

#11 vet inte hur de hade koll, men en dag när jag kom hem var inte stoet kvar, så jag antar de visste när hon skulle brunsta.
och nej, det andra stoet brunstade inte. men nu är hon iväg på betäckning och mina tre gossar går själv.