Ungdomsledare
Är det någon här inne som är Ungdomsledare på sin klubb? Jag vill gärna bli det men vill veta hur man ska göra och vem man ska vända sig till. Vad gör man som Ungdomsledare?

Jag var väl på väg av nån form när jag var aktiv medlem i en ridklubb. Det är ju att du jobbar för klubben med klubbens ungdomar och barn framförallt. Aktiviteter tävlingar m.m. Ungdomssektionen hette det hos oss iaf. hör med ridskolechefen =)
Japp jag är ungdoms ledare för våran Ponnytravskola =)
om jag skulle ha varit kvar på ridskolan skulle jag ha utbildat mig nu till ungdomsledare…

Man kan vara med i ungdomssektionen och vara aktiv på det sättet, men för att bli Ungdomsledare måste man gå en Ungdomsledarkurs som brukar anordnas en gång per år i varje distrikt. Håll utkik efter information på just ditt distrikts hemsida och prata med styrelsen på din klubb om de är intresserade av att skicka dit dig, för då slipper du betala någonting =) Jag gick där nu 07/08 och det var en jätterolig och läraktig upplevelse, helt klart värt att göra =)

Jag har också gått ULK-kurserna i skåne, för min del ganska intetsägande men ett krav för att få gå RIK 0.
Hör med din klubb om de kan tänka sig att betala, och hör om fler från din klubb vill gå. Det är lite övningar som skall göras hemma mellan kurserna, och det är bra om man är flera, framförallt roligare.
Distrikten anordnar dessa kurser, men även HULK och FULK-kurser. (Hästungdomsledare och Förberedande ungdomsledare) För yngre medelmmar.

Jo, jag är med i Ungdomssektionen men vill bli utbildad till Ungdomsledare. Men hur anmäler man sig?

Du anmäler till distriktet, kolla deras hemsida och se om det inte går någoin kurs nu snart, och fjäska sen för din klubb.

Vart hittar man V. Götalands distriktet hemsida?

#8 Det ska finnas länkar till hemsidor och/eller kontaktuppgifter till alla distrikt på svenska ridsportförbundets hemsida! www2.ridsport.se
Vet inte, jag är med i minisektionen på min ridskola ^^