Måste bara häva ur mig lite
Blä jag blir så trött på min otuuur!
Vi har hoppträning varannan vecka. Jag var med på första träningen 21 januari.
När det var dax för träning nr 2 fick jag influensa - ingen träning.
2 veckor senare är det lov och han kom inte hit (Högsbys gymnasium tar hit honom), wei 4 veckor sen första träningen.
2 veckor efter det trodde jag vi skulle komma iväg, men nej då. Blacky fick ett sticksår i benet så istället blev de en saftig veterinärräkning. 6 veckor nu!
och så skulle nästa träning vara imorgon. Tror ni inte vi får ett telefonsamtal om att träningen är inställd pga familjeskäl hos tränaren!? det kommer alltså bli minst 10 veckor mellan första och andra träningen förr oss, och med min tur lär det väl hinna bli både 12 och 14 veckor också!
ville bara häva ur mig allt. det är helt enkelt inte meningen att jag ska träna
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Tråkigt..men finns det ingen annan tränare som ni kan anlita sålänge då?

nä jag ser ingen mening med det… vi har inte så mycket tränare härikring, och han som högsby tar hit kommer från lund, jag bor typ uppe i östra hörnet av småland. det kanske säger lite om hur mycket bra tränare vi har? jag kan lika gärna hoppa själv än betala 200 för en dålig tränare…
Vad tråkigt :/
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Det lät ju inte kul :(
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Gud vad tråkigt! :(
/ Sara & Casper

#2 Jaha, det lät ju mindre bra..men finns det ingen på andra hållet i landet då (uppåt alltså)

vem tränar du för?

F*n vad trist… :/

Så trist det är när roliga aktiviteter blir inställda. Vet hur det är då jag på samma vis missade fem av fem körträningar förra hösten.:-(
Men finns det ingen "vanlig" människa som kan hjälpa dig. Själv rider jag inte för någon "riktig" tränare, utan för en duktig och mycket erfaren väninna. Jag har stort förtroende för henne och har fått större hjälp av henne än då jag lade ut massor av pengar på en erkänd tränare. Jag tycker det är bättre att få hjälp av någon på backen än att jag sitter och trasslar själv, för man ser ju inte så lätt själv vad som behöver justeras.
Lycka till med träningen framöver.

#7 Thomas Hammar
#9 en tjej brukar hjälpa mig med dressyren här hemma och även rida Blacky själv eftersom jag är för otränad för att orka rida ihop honom ett helt pass….
Jag vill ha en duktig och petig tränare, som kommer med meningsfulla övningar. inte bara nån som står på marken och säger vilket hinder jag ska hoppa. Hittills har bara Thomas uppfyllt dom kraven… Som sagt, vilket hinder jag ska hoppa kan jag nog klura på själv utan att betala för det. Och jag hoppar lite själv också, men det blir inte samma sak som när man har en petnisse på marken och kräver 100 % ridning =)
Ska även börja träna dressyr för "riktig" tränare sen me, samma som hon som hjälper mig tränar för. Har bara inte fått tummen ur än… vill dessutom gärna ha en dressyrsadel då eftersom jag har så svårt att sitta ner…
Vad tråkigt…