Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterboktipsfilmtips
Läst 753 ggr
Ladysoul
0

Tips till "nybörjaren"..

Hej! Det var flera år sedan jag höll på med hästar & suget börjar komma tillbaka minsann! Skulle vilja lite ha tips på bra böcker & så om hästar, hur de sköts & så.. Främst för att maken vill dela samma intresse :)

Tacksam för svar. 

Lindbygarden
0

va roligt! vad mer specifikt är du ute efter? en allt om hästen bok eller updelat på en om utfodring, en om sjukvård mm?

Ladysoul
0

#1 Ja det ska bli jätteroligt :) .. Ska någon dag framöver knacka på hos grannen som har några hästar.. hagen ligger precis utanför vårt radhus :) ..

Jag är mer ute efter böcker där man kan läsa om skötseln, tillbehör, visitering, sjukdomar, raser, språk, foder, ridning, vad man ska tänka på innan man köper häst osv :)

Lindbygarden
0

Ahaa… jag skulle nog först och främst tipsa dig om att gå till bibblan för att sen köpa böcker utifrån det du/ni vill fördjupa dig/er i

Ladysoul
0

#3 Bra tips men vi har inget bibliotek här :P .. Får väl köra in till storstan någon annan dag :)

tezzie
0

Cavallus bokklubb är jag medlem i. Otroligt mycket bra böcker och bara hästinriktat =) Dom brukar ha bra erbjudanden för nya medlemar!

*** Kärleken övervinner allt ***

Equipage
0

Jag har en superbra bok hemma där det står om sjukdomar, foder, skötsel m.m. om det är sånt du är ute efter. Jag kommer just nu inte ihåg vad den heter men kan kolla nästa gång jag sätter mig vid datorn hemma. :)

Ladysoul
0

#5 Tack för tipset :)

#6 Ja snälla gör det :)

Equipage
0

Jag hade pinsamt nog glömt bort den här tråden Generad Men nu är jag här igen (; Boken heter Den svenska hästhandboken (-den kompletta handboken för hästägare och ryttare). Skriven av Cecilia Löfgren (det står inte på omslaget), bokförlag Prisma. :) :)