Fantomen har kolik :(
Vad hemskt. :S Jag kom till stallet vid 1 tiden typ. Och Fantomen låg ner i hagen, han vägrade resa på sig.. men tillslut gick det.. men efter några steg la han sig ner igen och rullade. Så jag ringde mamma och sa att han inte ville resa sig, så hon åkte upp till stallet. Hon fick knappt upp honom, men det gick. Vi ställde honom i spolspiltan, och han tänkte lägga sig ner 2 gånger. Vi visste inte va det va med honom. Han ville inte äta nåt(igentligen är han ett matvrak :P)
Så mamma gick och sa till hon som äger alla hästarna+stallet. Och hon sa att det var kolik :S Så vi fick leda honom i ridhuset… och han la sig ner heeela tiden. Det såg så läskigt ut när hans ben vek sig innan han la sig. Efter en lååång stund kom veterinären och kollade till honom… och han gav honom nån spruta m.m och körde upp handen i röven på honom… usch. Och ni sitter jag här, ska snart sms:a och fråga hur det är med honom.
Så läskigt var det, har aldrig varit med om sånt..! :S
Det var läskigare än det låter..

inte kul med kolik…hoppas att de "lossnar" så att det inte blir tarmvred…
Gud vad hemskt! Hoppas att det blir bra snart.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
usch sånt är hemskt!!
hoppas att han/hon blir bra snart!

Var antagligen smärtstillande och B-vitamin h*n fick. Veterinären brukar känna i ändtarmen efter gasklockor i tarmarna. Hoppas h*n kryar på sig =)
åhh, hoppas det blir bra :)<3
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Ja huva, inge kul å se på när djuren är sjuk. Hoppas att det löser sej snart.

usch hatar kolik, så jobbigt med kolik hästar. fick gå ca 2 och en halvtimme i sträck med en av ridskolans ponnyer en gång.

Usch, de e alltid hemskt! Hoppas de blir bra snart igen =)

Det som är dåligt är att han går så lite lektioner och då äter han ju mer och rör på sig mindre..