stall inrednings tipps
Nu äntligen har jag fått hyra grannens stall men jag får själv göra vid hagar och stallet mot att jag inte har någon hyra :) vill lägga så lite pengar på det då det inte är mitt eget! Problemet är att det är ett stall med ponny boxar och jag har ingen ide alls om hur jag ska göra med dem! kan bara använda den ytan där boxarna finns nu och jag behöver 2 boxar a la 9m2 tipps snälla!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

vad är den ej användbara ytan?
det blr ju svårt att få till två 9 kvm boxar där… om du inte kan ta o bygga ut den som är 8 kvm.

sen beror det ju helt o hållet på hur det ser ut med stolpar osv.

Jag tänkte precis som #4 så då slipper jag rita :)

#4 bra förslag! men frågan är hur många meter det blir mellan spetsen o väggen… risken för att fastna kanske är stor.

zahara, kan du inte ta bilder+
springer över nu och tar!
okej! svårt och ta bilder där e ju så litet :)
men här är stallgången! bara ca 1m! ej för uppbindning!
här kommer på boxarna
Box 1 6m2 den första av tre se på min ritning
#6 kollade och där är goa mått mellan spetts och vägg så det ser ut att bli det bästa resultatet :)
här box 2+3
boxen på 8m2

#10 problemet på den bilden är ju stolpen som står mitt i boxen. går den att ta bort?
#1 ej användbar yta är väggar :) de har snott en bit av stallet till pumprummety :(
Här står jag på gården jag hyr stallet och fottar vårt hus! långt va :)
hoppas det går att lösa :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
ja! förra ägaren inredde boxarna så det blev två spiltor i en box!! så allt det rivs ut ur boxarna. Är inget som är bärande!

ja men då blir ju förslaget som the end hade kanon!!! så har du den överblivna boxen till foder osv.

en sak jag kom på bara… dne där stallgången ju inte godkänd. måste vara vissa mått och en meter räcker nog inte där för att leda hästar mellan..
ja men det **** jag i :) är ju bara en häst som får gå in där för att komma in i boxen har uppbindningsplatts där man kommer in…. man kan ju inte vara helt efter reglerna alltid ju :)

#19 nej det är klart. men skulle de komma ut o kika så lär de inte godkänna det.. =( men jag hade med struntat i det faktiskt. du får sätta den smalaste o snällaste hästen längst in.. ;)
när ska ni börja o riva o så då? lagom avstånd =)

om man tar bort boxen som nu är på 8 m2 så blir ju gången lite bredare.

Kan du inte göra så här så blir det tre stora boxar.
tänker göra som #4 föreslog då jag inte behöver köpa till material då det är ju inte mitt stall! Rivningen/ombyggnaden börjas så snart jag tjatat klart på min gubbe :) gamle tanten få stå ut med stallgången det är hon så bra på :) harr redan börjat med hagarna! Har aldrig sett så myucket taggtråd förr! sk fotta det en dag så ska ni få se, och där har gått hästar och fötts föl som aldrig sett staket för! tänk vilka skader et kunnat bli!