Fölis namn!!!???
Nu börjar fölningsperioden närma sig med stormsteg. Det är 10 föl vi ska sätta namn på i år. Eftersom att vi några år nu fått väldans många föl så börjar namnförslagen tryta… HJÄLP, nån!!!! =)
Hästarna döps till ett namn som står i passet, långt på engelska oftast med uppfödarnamn + härstammningsnamn i. Och så får de ett smeknamn som vi kallar dom för. Ex _Qalms Royal Dancer, kallas Salza. _Qalms Sweetheart kallas Smulan. Qalms King Red kallas Ceasar.__
Vi behöver hjälp med det korta namnet som dom kallas. Dom ska vara fina, korta som smeknamn, gärna gammla namn (typ Doris, Nisse), eller skriv bara ert korta favvoritnamn! =)
Vill ni se vad vi döpt alla quarterfölen till kolla hemsidan, tryck på fliken "alla föl"! www.qalm.nu
Vilka fina hästar ni har. Hittar du inte en massa namn på siten du kan ta?

ni hade ju så många olika årskullar. jag orkade inte gå in och kika! ;)
ett förslag är faktiskt att ta almanackan, titta på den dagen där fölet föddes. sen tar ni namnet som har dag då.

Millie
Dennis
Alva
Miranda
Hjalmar
Fredd
Lizzie
Gigg
Förslag :) Fina namn tycker jag! skriv gärna om ni väljer något av dom! :D
Frasses , Meya, Nando , Ferdinand, Coconut , Lukas, Kugen,
:)
Åh! Fina namn!! Millie, Lizzie, Meya och Nando kommer med på listan direkt! =)
lisette, tycker inte om så många moderna svenska namn på hästar… Annasr hade det varit en bra metod!
Manda29, Ja, några namn har jag hittat. Godis tex, det var sött!! =P

#5 fast det är ju inte moderna namn…
alf?
Det där var ju ite coola namn, de som stod kursivt speciellt! Tackar för tipset!!! =)

se där, var inte så dåligt tips trots allt.. ;)
du ser att dy byter månad på rullisten va? tog en stund innan jag hittade dne,
Siri

#5 :) Torkel och Vera är söta också :D

Anja oxå <3

- Began
- Sigge
- Mimmi
- Musse
- Kiara
- Smilla