Förb****** Höökskatalog!
Satt hemma hos en 'stallkompis' och fikade i tisdags… Och hon sa att hon tänkt beställa ett nytt täcke till sin häst, och tog fram Höökskatalogen och visade mig vilket. Frågar mig sen såklart om jag hade funderat på att köpa nåt, så kunde vi ju beställa tillsammans och då dela på frakten. Men nää, det hade jag nog inte tänkt, sa jag… Har ju inte alls råd egentligen, köper nya grejer hela tiden nu känns det som.. :P
Men hon tyckte att jag kunde ta med mig katalogen hem i alla fall och kika, om jag skulle hitta nåt. Så tittade lite idag… Tänkte att det kanske fanns nåt litet som kunde vara bra att ha.
Hah, ni kan ju gissa hur det slutade. Alex ska beställa grejer för över 1000 spänn… J*vla Höökskatalog! >.<
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Haha, vad beställde du då? (a) ;)
Jaa… Det blev en tömkörningsgjord, tömkörningstyglar, 'vanliga' tyglar, en förvaringskorg att ha utanför boxen, och ett halsband till hunden :P Jag vågar inte öppna den igen, även om jag egentligen vill ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

HAHAHA då ska du inte gå in på tradera nu då och "bara kolla" för då har du helt plötsligt massa nya grejer till pållan!!
#3 Tradera har jag hittills lyckats hålla mig ifrån, och jag har tänkt göra det ett bra tag till efter allt jag hört om det! :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#4 har man hört nått om det? Det blir billigare än att betsälla nytt ;)
#5 Japp, att folk köper alldeles för mycket saker! :P Jo, billigare än att köpa nytt, men säkert dyrare tillslut ändå, för man hittar massa annat också ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#6 Jo mkt "skit" inhandlas =) Syftar inte på nån sperciell ;) *pekar på mej själv*
haha^^
OH, jag måste skicak in på tradera då! :D
#7 Exakt. Och jag är jättebra på att samla på mig saker som "kan vara bra att ha" eller "jag kommer använda senare" (vänta med att köpa grejerna går ju inte…) och speciellt om det är billigt! "Jamen det kostar ju inte alls mycket jämfört med 'normalt' och så slutar det med en hög saker som kostar en förmögenhet tillsammans ändå.. :P
Så då är det bättre för mig att kolla på ställen med nya grejer så kanske jag skiter i nåt om det kostar för mycket ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#5 Precis som ullared…

Har precis gjort massbeställning från börjes. Min del slutade på 1500 och jag behöver egentligen ingenting! 
Har katalogerna nån magisk kraft eller?
#11 Jo jag tror de har det… Jag var för tusan på väg att beställa ett helt nytt träns! Men lyckades inse att det räckte med ett par tyglar (vilket jag egentligen inte är i jättebehov av direkt…)
Och jag fick lägga bort katalogen när jag insåg vilken summa jag kommit upp i, och skita i att kolla ordentligt på resterande sidor… :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#11 tror det. Jag skulle bara beställa en sak förra gången, ändå kostade kalaset 1500:- konstigt fenomen..

jag lyckades att hålla mig från att handla saker jag itne behöver i nuläget igår! hööks öppnade här igår och det var väldigt nära att jag köpte ett schabrak till bomsadel trots att jag rider med bomlös nu, men det var ju så billigt och skulle säkert kunna användas senare;) men det fick stanna i butiken.
#14 Haha det var duktigt gjort av dig! :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Haha :)

Jag beställde idag från Horze för 1300 kr och tidigare i veckan från Börjes för 1000kr.
Inge bra att de har hemsidor som man kan beställa ifrån, är ju bara klicka och köpa!

Jag har inget att läsa på kvällarna nuförtiden så jag brukar alltid kolla i Hööks och Börjes katalogerna XD
Kan dom utantill nu men det är fortfarande lika kul :)