herregud nu händer det!!!
Nu är jag så nära mitt livs första hästköp! Fick igår klartecken från min finansiär (läs kära mor) som har lovat mig att låna mig pengar till hästtösen som jag nu varit och provridit två gånger och fastnat för. Men jisses, ärligt talat skrämmer detta skiten ur mig samtidigt som det är något som jag alltid drömt om =) Säkert inget ovanligt, att köpa häst är ju verkligen något riktigt stort, så givetvis tar man det på största allvar - man vill ju dessutom göra allting så rätt man bara kan och att det hela ska bli bra!
Så nu ska jag ringa ägarna och ge besked, kolla upp veterinär som kan vet.besiktiga tjejen och checka att betet/stallplatsen finns kvar som överenskommet. Sedan måste avtal fixas fram och datum spikas. ojojoj.. =)
Min kära mor är fantastisk, vilken kvinna.. vet att hon inte läser detta men jag är så tacksam att hon för det möjligt för mig att förverkliga mina drömmar och visioner - hon rockar! Pappa också för den delen, det blir man aldrig för gammal att tycka - tvärtom!! =)
Foton på madame finns i mitt album, sitter tyvärr inte vid min dator nu så att jag kan lägga upp bilder men tjejen är sju år gammal, ca 1,66 cm hög, vbl, otroligt känslig och lyhörd vid ridning, en del NH-tränad, utbildad LA dressyr, LC/LB hoppning enligt ägaren.
Jag hoppas att detta kommer att bli så bra som jag verkligen önskar! "Det blir vad man gör det till", eller hur.. =)
Mvh Tessan
gratulerar! =D
/Elin

Härligt!
-Lycka till!!

vad skoj tessa! får du med alla tillbehören oxå? tänkte eftersom du kollat runt lite med syntetsadlar så får du kanske itne det?
får man fråga vad du får ge för henne? och vad heter tösen? måste ju kolla vad hon gjort på travet… :D
lycka till! hoppas hon går genom besiktningen..

Låter underbart! Utmärkt val av ras också
Visst är föräldrar toppen! Fick min första häst av mina föräldrar då jag skulle fylla 15, och min pappa betalade halva nya hästen och hjälper till i smyg då inte studielånet räcker till skoning eller hö. Mina är verkligen toppen!!
:) så roligt för dig !
visst blir man pirrig? jag kommer ihåg när jag skulle få min första häst, kunde inte sova på flera veckor innan han kom!!
Tack allihopa, visst är det kul! =)
Lisette: Just när det gäller denna hästen så medföljer inga tillbehör alls - tyvärr! Så därför raggar jag det mesta, men framför allt sadel! Ska ringa om en stund till ägaren och meddela att jag vill ha henne, och då ska vi diskutera mer om pris. Jag har nämligen inte diskuterat det så mycket med dem innan, då jag ville bestämma mig först. Tösen heter Jewel Bob på pappret sas, har bara gått några få lopp och trivdes inte alls på banan stackarn.. =( Hon verkar passa finfint som ridhäst, så det är bara att beklaga att hon varit tvungen att vara med om "travvärlden" tidigare i sitt unga liv.
Visst är det härligt med underbara föräldrar Reddie, sådana växer inte på träd och är svåra att själv få välja ut så de ska man vara extra rädd om.. 
Hjullan: Jag kan knappt tro att detta är sant och verkligt så det där pirret har inte riiiktigt kommit än men jag lovar, det lär komma snart - och rejält! =)

Vad roligt! Lycka till med hästköpet.

Gud vad kul :D Grattis o lycka till ; D

tessa, kan du inte försöka deala dig till lite tillbehör?
hör med believer. hon har jättemycket grejer, i säkert passande storlek.. hon köper o köper men använder aldrig dom. . så nu ska hon sälja allt som nån vill köpa. skicka ett inlägg till henne om grejer som du behöver. hon har verkligen allt!!

åhh..grattis tessa! hoppas att allt går vägen med vet. besiktning och allt.. det är ju så jättespännande och jag förstår om det är pirrigt!! men det är ju så underbart med hästar, svårt att leva utan om man en gång blivit "fast".. lycka till med allt och lova att rapportera hur det går.. 
Tack allihopa - Vad goa ni är! =) Givetvis kommer jag att skriva hur det går..
Lisette: jo jag har allt frågat om inte något kan följa med men de har en liten hästverksamhet så hästen har inga egna saker direkt utan allt används även till de andra hästarna, - och därför vill/behöver de ha sakerna kvar även efter att de sålt tösen - tyvärr!

grattis lycka till!!! det blir nog bra tro jag…. kram
jadå att det blir bra får vi tro! =) har pratat med ägaren och meddelat att jag vill köpa henne. De kommer att hjälpa mig med att transportera hem henne och så fort en veterinär kan komma till gården och besiktiga henne, så skriver vi avtal och slutför affären. Helt knasigt, sedan är jag hästägare, yay! =)

Grattis! Glöm ej att be veterinären att göra böjprov och longering på din pärla om du vill försäkra den. Gör du inte det så får du en klausul om att försäkringen ej gäller för benen.Lycka till och må turen vara med dig.
Tack Zigge. Har startat en annan tråd: "hjälp- veterinärbesiktning" där jag har lite funderingar kring detta med undersökningen men absolut - en sådan besiktning är jätteviktig för alla parter, och inte minst för försäkringen till hästen!
…kan ju tillägga att jag tror att hästen jag köper har en sådan klausul i sin försäkring nu angående benen, då ägarna valde att inte besiktiga henne vid köpet. men det var/är ju deras val förstås, jag varken vill eller vågar låta bli att göra en besiktning så vi får hoppas att allt kommer att gå bra för oss! - både nu och sedan =)

vad kul ! :)
Grattis =)

åååh vad kul för dig! =P hoppas allt går bra hihi
precis som hjullan skrev, de e bara mejla mig o säga va du behöver. jag har maaaaassor me hästprylar hehe