Rökare/snusare
Idag kommer jag på riktigt många trådar hehe.
Hur många här röker eller snusar?
Själv röker jag, fy på mig.
Jag varken röker eller snusar.. :P

Det är bra, fortsätt så juve!! =) det är bara dumt.
Hehe.. Tackar! ;)

Snusar gör jag… Rökte förut men har lyckats sluta *stolt*

Jag röker
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Snusar…

inget av dom:)
röker ihjäl mig,fyyyy

inget av det…. tycker faktiskt det är idiotiskt att man börjar röka nu. man vet hur jäkla farligt det är och att det är onyttigt. man kan inte säga att det är gott, för det är det verkligen inte…
röker.. oj sååå gott!

Inget : D, har inte planerat att göra det heller !!

Japp här röks det en del (tyvärr )

Varken röker eller snusar men ett glas rött är gott en fredags kväll

Har rökt…slutade….började igen…..gick över till snus istället…slutade när jag blev gravid med lillen och har inte börjat igen…än (hoppas jag). Ibland kommer suget som en brutal käftsmäll och jag får verkligen stålsätta mig från att åka till Statoil.
Ibland funderar jag på att köpa Ornico, det där tobak och nikotinfria….bara för att ha känslan av snuset, men jag tror risken är överhängande stor att jag köper riktigt snus tillslut *suck*
Ni som snusar vilket märke snusar ni ????
Själv köpte jag Tre Ankare stora portionspåsar *mmmm*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Inget :D

Har slutat röka för 7 år sen! Var ju inte ens gott o ändå så skulle man röka.
Inget alls :]
/Elin

Jag har rökt i ca 15 år men slutade för 19 år sedan. Ja, jag var 13 år när jag började att röka. Man skulle vara tuff på den tiden vet ni. *ler*
jag röker..

Enligt min erfarenhet så är det ganska vanligt att det röks bland hästfolk. Så även jag tyvärr…
jag röker tyvärr
Jag röker inte men snusar och dricker.*ler*

Värst vad många kvinnfolk som snusar. 
Ja det är ju rökförbud på krogen då vart det snus *fniss* Min pojkvän tycker inte om det.

Det förstår jag. Man förstör ju både tänder och tandkött också. Trodde att snus var helt borta faktist iaf bland kvinnfolk. Där ser man vad gammal jag är. Vet ingenting längre. *ler*
Tänderna sitter fortfarande kvar, det finns ju lösa att få *ASG*

snus förstör inte tänderna gejsa. snuset producerar snarare mer saliv, det är bättre att snusa än att röka!!!
tusen ggr hellre en snusare än en rökare. min sambo snusar löst, men det är inget jag märker av. han har itne en massa snus rinnandes utan för eller korn mellan tänderna….

Inget av det… Min farfar är döende i lungcancer (han rökte för typ 15-20 år sen). Tro mig, det är inte värt det.
jag snusar som en sjöman. göteborgs rapé ska det va!
jag röker…

Håller med #29 Rapé =) Men jag kör på mini-versionen, har för liten överläpp..

Jag gör inget längre har rökt i flera omgångar…

Snusar! Metropol ska det vara!
Snus på det här, alla snusmumrikar! 

snusar. general white portion!

Neither!
Feströkte tidigare.

#29 Jag fick en sådan en gång när mina var slut och paniken kom på jobbet men jag tyckte dom var för ettriga i smaken och rann alldeles för mycket.
#33 Metropol har jag aldrig hört talas om….är den god (dum fråga jag vet) har du provat någon annan som du kan likna den vid ??
#34 Den har jag oxå missat *hmmm*
Jag körde stenhårt på mina Tre Ankare och missade alla andra…snus är för dyrt för att köpa en dosa bara för att testa :o/
-------------------------------------------------------------------------
F*N suget är bedrövligt ska jag tala om och JA det ÄR svårare att sluta snusa än att sluta röka.
Jag började röka när jag var 12 och höll väl på i 12 år och det var inga problem att bara sluta tvärt. Att jag började snusa ett tag efter det var bara en tillfällighet, jag ville prova och fastnade och snusade i 6 år innan jag slutade…nu sitter jag här och starkt överväger att börja igen bara för att få slut på "klådan" *aaarrgghhh*
BARN börja ALDRIG snusa eller röka !!!!

CBA, min ena svägerska. hon slutade röka när hon blev gravid, men hon började snusa. hon sa att hon skulle sluta snusa när hon blev gravid igen… nu är hon gravid och har slutat snusa tvärt!
kort sagt, du får bli gravid…

Lisette! Snus fräter på tandemaljen.

#37 Jag slutade ju snusa tvärt när jag blev gravid med lillen som är 16 månader men då var det ju buslätt att låta bli snusen, ville ju inte förgifta det lilla livet.
Då får jag gå gravid alltid då *huga* :o)

#38 jo men det är oxå det enda det gör. man får inte gråa lungor av snuset som av rökningen… det finns faktiskt fördelar med snus, men inte en enda med rökning…
#39 ja visst hade det varit jobbigt?? ;)

Finns inga fördelar med snus heller tyvärr.

jodå gejsa, som jag skrev. snuset förbättrar salivtillförslen.
Inget av det, o jag har inte tänkt att börja heller. 
Fast hellre rökning än snusa. Visst det är bättre för omgivningen att snusa, men jag har läst och min skolsyster sa att det är tre ggr farligare att snusa än att röka. För det är mkt mer nikotin i snus och man har ju snuset inne längre än vad man röker.
Hoppas att ni kommer ur det. 

ha ha du är rolig du lisette. Så det tycker du är en fördel med snus. bättre att sluta med att både snusa och röka. Saliv har du nog ändå i munnen.

mer saliv gör att du får mindre karies och tandsten gejsa… :D
tusen ggr hellre en snusare än en rökare. en rökare står och bolmar och förstör MIG, en snusare förstör bara sig själv…
men det är klart det är bättre att sluta..

Jag röker tyvärr….. snusar när jag har så ont i halsen att jag inte klarar röka, då snusar jag för att stilla begäret.

Jag varken röker eller snusar. Har inte haft hål sedan jag var 12 år gammal. 

#36 Metropol finns i både lakritsrot och kaktus(tro jag det är), men jag köper alltid lakrits. Den är jättegod och lätt att baka. Ett + är att den inte rinner som vissa kan göra. Närmaste liknelsen är kanske catch. PROVA!
NEEEEJ emmi. det är helt ovärt .
#31. miniportionerna känns ingenstans, köpte en sån dosa när det inte fanns stora.. jag blev bara förbannad, hade fyra st uppe ändå va jag sugen fortfarande.. nee aldrig mer! prova stora portioner så kommer du aldrig gå tillbaka..
gejsa : jag har knappt nån tandemalj kvar, så du har rätt oavsett om man får mer saliv eller inte. det fräter. jag har snusat sen jag va 16, fyra år alltså.

#48 har du inte provat mocca anis? den smakar turkisk peppar… skiit god! :D
#47 *fniss* det är bara för du är så gammal att du har fått proteser istället… ;) ;) du måste verklgien sköta dina tänder bra! :D
mocca är tjejsnus o ger ingen effekt. precis som alla miniportioner.
riktig gubbsnus ska det vara!!

#50 Joo jag har provat, men jag tycker dom är för små, det ger mig inget. Goda dock.
Röker…
fast bara i perioder…..mest om jag stressar och mår dåligt då står man där med en cigg i mun fast man vet att man inte borde.

#48 Njä, inget baksnus för mig….jag föredrar påsarna :o)
Lakrits…jo det har jag haft under läppen när jag provade Catch men jag gillade Eucalyptus bättre då men jag tycker det är för lite drag i dom…det ska vara riktig snus isf.
#49 Minisnus är inget för mig heller jag provade för jag skulle trappa ner…trodde jag….det slutade med att man pillade upp en halv dosa under läppen för att få suget mättat :o)
Jag snusade i 6 år och jag har inte fått några förstörda tänder, däremot en liten grop under läppen….inte konstigt kanske då jag hade praktiskt taget en snus inne hela tiden. Spottade jag ut en så stoppade jag strax in en ny :o) Det var sällan som mina arbetskamrater så mig utan en snus under läppen. När jag väl var utan så fick man komentarer som - JAHAAA, är det SÅ du ser ut ! ha ha jätte kul tyckte jag *skratt*
förresten både snusar o röker jag ju…
röker på dagen och ligger och snusar på natten hehe.

Själv har jag varit rökfri nu i hela 15 dagar!!!

Jag varken röker, snusar eller dricker =) Har ALDRIG provat något av dem! *stolt*

Det är mkt klokt ut av dig, fortsätt så.
När jag började tjuvröka var det inte lika upplyst faktist..
-Ciggen gick att köpa st. vis och småpaket för runt en tia…och ingen ålders gräns..
-Och "alla" gjorde det..
Är glad över att när mina barn nu växer upp så är det inte lika lätt.
Mvh Linda
Bra emmelie! du har all rätt att vara stolt!!
jag är avundsjuk… önskar att det hade varit åldersgräns på tobak när jag började
och mer information i skolan……
mina barn vet absolut mer än vad jag gjorde om hur farligt det är att röka.

Jasså lisette du tror jag har löständer….nej nu jä….r. Vänta du om jag får tag i dig. 
Skämt å sido. jag har bara haft tandsten pga kaffedrickningen.

Jag har testat snusa en gång eller två eller nått. :P Det gjorde svinont i tandköttet tyckte jag… Håller med Lisette, snusare förstör sig själva, rökare förstör sig själv + sin omgivning! I HATE IT.
#61. OM inte jag skulle snusa, skulle jag förstöra omgivningen. garanterat. jag har så jävla hetsigt humör så det går inte att vara nära mig om jag inte har tillgång till snus, då blir jag nöjd o glad.
sen kan man ju alltid diskutera på vilket sett man förstör sig själv.. snusar jag inte så dör jag av en hjärtattack, eller blir skjuten. :D så jag tror jag fortsätter snusa 

#62 låter som om du borde sluta med snus o ta tag i ditt hetsiga humör.. ;)

#54 Hehe jag snusar inte heller lös, jag brukar baka påsen bara. Köp en dosa metropol nästa gång. JAg gillar också Catch eukalyptus, den är fräsch med lite sprutt i. hehe
blää, fyfan hur kan ni snusa? 
*må illa*
/Elin

Elin- För att det är störtskönt.. man blir harmonisk 

emmi slemmi. sluta uppmuntra minderåriga att börja snusa. =P
det är äckligt att både röka och snusa!!!!!!!!!!!!!
jag vill sluta röka
mina barn klagar att jag luktar illa 
Jag e inte minderårig 
Iaf inte i huvvet *stolt* 
/Elin
#63. hahahaha. nee jag kommer aldrig sluta snusa! dör jag om en vecka skulle jag ångra som fan att jag inte snusat min sista vecka i livet.
o mitt hetsiga humör.. den som vill o vågar, kan ju försöka ta tag i det. haha. alla flyr kosan när jag berättar att jag ska sluta snusa (sisådär 58 ggr) så jag ska ALDRIG mer sluta snusa!
göteborgs rapé
förresten så är det 20 ggr mer nikotin i en prilla än i en cigarett. skulle man ta den mängden direkt i blodet skulle man dö. cigaretter har däremot fler giftiga ämnen i sig.
så snusa ska man , om man vill åt nikotinet :P
Right mentol 100s, går att fimpa av och tända igen efter halva och på så sätt sparar man ett helt paket :)

Jag röker inte och snusar inte och tänker INTE börja med det….
bra emis, inte jag heller xD
/Elin

#64 Ottino- Om jag börjar snusa igen så skyller jag på dig 
Till alla er som inte har provat varken röka eller snusa BRAVO…stå på er och låt bli !!
Jag vet! :D kanonstolt ;)
/Elin
Äsch, jag är övertygad om att jag kan sluta, bara jag vill 

Rökare tyvärr, skulle igentligen sluta men ha inte motivationen till det. Och det är synd för det är så dyrt att röka.
#77 det är välinvesterade pengar på din mentala hälsa.
varken röker eller snusar, har väl provat. men skulle ALDRIG börja med det!
ja varken röker lr snusar

På söndag är det 3 veckor sedan!!!
-På lördag kommer det stora provet dvs gå på fest..
Håll tummarna för att jag e så envis som jag utger mig för att vara

Hoppas att du klarar det Linda ska hålla tummarna. Tycker att du är jätte duktig som har klarat tre veckor!