Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1653 ggr
Hannapanna
0

*FILM* - Hopp

VeNyRa
0

OJ!!

Lindbygarden
0

den hästen är tydligen köpt av ngn som är ute på buke!

Hannapanna
0

#1 Precs min reaktion :D

Frågan är om den är självlärd att hoppa så eller om nån har piskat upp henne..? Hon är ju ganska rädd om hela sig!

VeNyRa
0

ja de kan man undra, tänkte inte på att den såg rädd ut innan du sa det, men kanske?!

åsså kan man undra hur högt den hoppade egentlingen?!

Johanna
0

oj

Hannapanna
0

Ja kanske inte ser så rädd ut, men om den hoppar så pass mycket högre än nödvändigt så funderar man ju.. Ja högt hoppar den..

Spiritinthesky
0

håller nog med #3 , hon kan nog vara slagen att hoppa lite så ;( men man vet ju inte ,D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

VeNyRa
0

endel gör ju galna grejjer bara för att få hästen att lyfta på fötterna, min ridlärare berättade att de finns dom som stoppar häftstift i skydden för att de ska göra ont om dom slår i.

[louise80]
0

Rädd e den om sig allt men slagen vet jag inte om jag tror att den e ….. E nog rätt grön på det där och bara rädd om sig får vi hoppas . Fick den där filmen skickad till mig på face book för flera månader sen

__iE
0

Elr gillar den o hoppa .. Hööögt över va den iaf .

lisette
0

det är ju löjligt. det måste vara nästan 2.50 den hoppar.

Canonball
0

H E R R E G U D . . .

Thorsson
0

VAD SKA MAN SÄGA?! omg!

Sara92
0

Säger samma som #13. OMG!

Virtual
0

"nej vada barrerad? h*n hoppar sa naturligt" hahah har sett den forut, coolt ar det, men synd pa en sa ung o annars fin hast.

pepsibarn
0

Högt hopp

MrsKarpf
0

Tycker det ser ut som typiska unghäst hopp. bra ryggverksamhet kan man verkligen säga! Min häst var extremt rätt om sig och hoppa 1m högre en vad han behövde när han var unghäst. men med åren har han lärt sig hur mycken han sk ta i=) Man kan väl bara hoppas att hästen på filmen är en naturbegåvning..

Peppe
0

många yngre hästar överhoppar ju så den måste inte vara barrerad…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MLphoto
0

Det första jag tänker på när jag ser den hästen är Barrering. Självklart finns det hästar som föds med "övernaturlig teknik" eller vad vi ska kalla det, men den här hästen är extrem… men men, jag vet inte, det är bara vad jag tror och tycker….

Under mina 10 snart 11 hästår har jag aldrig sett något sådant överdrivet…

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

tezzie
0

Haha, inget jag skulle sätta mig på iaf =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Linjerat
0

Den löshoppas på Zangerzheide, om den är uppfödd där så borde den ju inte vara barrerad?

tessa
0

Jisses! Tänk om den hoppar likadant med ryttare, då skulle iaf inte jag sitta kvar… fast det gör jag ju inte ändå ;D

Marija
0

herregud! :o

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

jen
0

JÄKLAR vilket högt hopp.

Lauth
0

Helt sanslöst!

Vem sjutton skulle kunna sitta på och faktiskt rida med sådana hopp?

KallaMigMimmi
0

OMG! har alldrig sätt något liknande

ALDRIG att jag skulle sätta mig på den hästen! rysser

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

KallaMigMimmi
0

Det jag tänkte på när jag såg filmen var om hästen värkligen vill hoppa så mycket mer en den behöver det borde ju göra ganska ont i landningen. Fast man vet ju inte eftersom det är en unghäst.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Marija
0

tyckte synd om frambenen…

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Twinlight
0

Oj, vilket enormt hopp.. Fast frambenen kan inte må bra när den blir äldre..

schvung
0

Där kan man snacka om att hästen överhoppar sig.

paronskrutten
0

Aj, stackars framben, extremhoppning gillar jag inte, och hästen såg rätt uppjagad ut :/ Hoppas det är för att den är unghäst då.

Helena

Cattiiis
0

Oj… Säger som er andra, hoppas den hoppar så pass mycket högre för att den är grön och inte av någon annan, betydligt värre anledning…

nannan
0

#21 Vad har du som styrker det? Jag har en liten fundering just gällande det, varför alla som visas från z hoppar med överkapacitet. Någon som sett nya hingstkatalogen? Eller som sett dessa hästar? Det ligger faktiskt något mer än unghästförsiktighet i deras teknik.

Ledin
0

herre gud! Hmm såg mycket lurt ut där finns det många ugglor i mossen. Kan ju passa på å säga att min kompis åkte till england å jobbade åt en ganska så känd hoppryttare å där va barrning tillåtet av den personen. En sak hon sa var att dom hadde långa nitar i benskydden å dom lyfte upp bomen så hästen fick bomen på skydden när hon hade uppleft detta tåg hon flyget hem samma kväll hon ringde till mig å grät :*/ jag grät givet med hästen blödde mycket om benen sa hon. När hon hadde vart hemme i 2 v ringde hon ner till dom andra som jobbade där å dom gick sedan ihopp å gjorde en fin anmälan hans lisens försvann. Vad som hände med hästen vet jag inte tyvärr.

berry
0

herre gud!jag har aldrig sett nåt liknande. den hästen flyger ju nästan!

Ellen95
0

Herregud!

muirab
0

JÖSSES…

SHV-Pysen
0

Förvånad

Trojaa
0

Herre gud vilket hopp på sista hindret :O

L1ll4n
0
[louise80]
0

Länkade åt dig

L1ll4n
0

Redan länkat ^^

Spiritinthesky
0

#40, asså, vad ska mn säga egentligen ?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

jen
1

Den har öronen framåt iallafall hela tiden.

Men en fråga…

varför får denna film kommenteras negativt, när inte alla får det?

lisette
0

var står det att filmer inte får kommenteras negativt?

tezzie
0

#45 Det var väl Gejsas annonslänk på islänningen som fick stark kritik?

*** Kärleken övervinner allt ***

jen
0

#47 japp

Lindbygarden
0

ja det är tufft att "indirekt anklaga Z för barrering eller liknande…

Lizzan
0

Hur 17 ska en ryttare lyckas sitta kvar om hästen hoppar sådär?!