Syrrorna tar över..
Det mörka började försvinna ut ur mitt liv när jag fick min underbara häst Amadeus. Men efter ett tag insåg jag att de inte är som i sagorna.
Jag delar Amadeus med min lillesyster Emma o sen så hjälper min storasyster Johanna till.
Mina två syrror tar över honom helt. Jag har inget att säga om honom längre. Men på något sätt var jag medveten om att det skulle bli såhär.
Hur ska jag göra för att jag ska kunna känna att han e min också??
Bara för att mina två systrar har ridit längre än vad jag har gjort så e det dom som ska styra och ställa.
Snälla hjälp mig.. // Kamilla

:(

Sorry Cammi, men det där är inte sant nånstans.
Du har din häst själv på dina dagar. Att ni inte får rida honom just nu har JAG bestämt för att han är så tunn. Och eftersom Emma redan har blivit rädd när hon red och du fick kasta dig av så är det inte konstigt att jag vill att ni ska träna honom från marken ett tag. Lära känna honom, få honom att lita på er och känna att ni kan lita på honom.
Vet inte riktigt vad du syftar på heller. Du visar inte särskilt stort intresse själv…
Vi kan gärna ta diskussionen allihop tillsammans, men här hjälper det inte att försöka få oss att framstå som dåliga!

har han blivit konstig?

#3 Jag skulle gissa att han testar tjejerna. Och att han inte är tillräckligt stark och "hullig" för att orka bära dem. Bara de nuddar med skänkeln vid honom så reagerar hela han och jag tror det beror på att revbenen är så tydliga. Det gör helt enkelt ont. Så lite mer hull, lite markträning så kommer det nog gå super sen :)
lite dum fråga kanske, men är jn84 kamillas storasyster ? :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se

tråkigt att du känner så, men om han nu är så tunn så tycker jag absolut att han ska få hulla på sej innan ni rider han, o jobba från marken är ju ett jättebra sätt att lära känna sin häst, o tömmkröning är superbra för musklerna, det gjorde jag med mitt sto när hon kom.. hon var oxå himla tunn :)

#5 Ja jn84 är storasyster till Kamilla :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#2 Kloka beslut Johanna =)
*** Kärleken övervinner allt ***

#8 Tycker jag med :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#0 Om jag har fattat det rätt så delar du denna häst med din lillasyster och ni har varsina dagar. Och om din syster som är 24 år och har många års erfarenhet av hästar har gjort bedömningen att han bör jobbas från marken till att börja med så är det nog bara att finna sig i det.
Självklart så är det någon vuxen som måste styra och ställa, i detta fall Johanna. Det är väl antagligen hon som är ytterst ansvarig (i stallet) om det händer något oxå…
Vad du kan göra för att känna att han är din är helt enkelt att engagera dig i honom till 100% de dagar han är din. Att engagera sig innebär inte att man måste rida. Man kan mysa, borsta, gå ut och gå, jobba från marken… Ja, man kan åka dit och "bara vara" och lära känna hästen.
Vad är det du vill "ha att säga till om" då?
Det är inte lätt att "dela" häst med någon, det gäller att man klarar av att mötas halvvägs, och i detta fall så är det självklart att det är en vuxen som har det yttersta ansvaret eftersom du och din lillasyster är barn!
Lycka till, din nya häst är jättefin =)
*** Kärleken övervinner allt ***