Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 680 ggr
jen
0

flugtäcken

vad har ni för olika erfarenheter av flugtäcken?

våran nya pålle är så himla bulig av alla insekter. han har ju inte mycket som skyddar honom den lille stackaren.

vi har haft switch och det blev bättre, men jag har fått haft dom inne på dagarna för de där j**la insekterna. men nu är stallet stängt pga rengöring och målning i 2 veckor.

en kompis ska beställa detta från börjes. http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/7015.jpg

någon som testat det?

wewwa
0

Hej

Min ponny har exem, så han har ett tunt exemtäcke, som jag skrev på hästnet. Har inte testat det flugtäcket som var på bilden. Jag använder en flugspray, som jag tkr är bra och hjälper. Den heter "sommarspray för häst", det är en svart faska som kostar ca 100 kr. Finns i hästsportbutiker och i ullared.

Believer
0

det där är ju bara ett svetttäcke?? det på bilden alltså.

mazze
0

Men tror faktiskt att det står både svett- o flugtäcke…

lisette
0

jag har det jen, maskorna är ganska stora så det hjälper inte så mkt faktiskt. men det är ett jättebra svettäcke! :D

men de har ju ett för 350:- tror jag (eller om det var hööks) med hals och allt…

__iE
0
__iE
0

(längst ner i mitten)

jen
0

det för 349kr ser ju iallafall bättre ut.

hmm, jag ska nog prova det…..   någon som har ett sånt?

mazze
0

Inte jag, men har sett ett som verkar kanon på Biderman här i stan. Med hals o magplatta samt att det finns ringar för ögonen för 715kr. Hästen i stallet som har det verkar uppskatta täcket så det verkar funka.

gejsa
0

En i mitt stall har ett känsligt halvblod som behöver flugtäcket. Men hon är ändå lite irriterad. Men det är nog bättre än ingenting om dom är känsliga. Fast hon köpte ett dyrt som kostade nästan 1000 kr förra året.

Synd om alla hästar som inte får gå in nu när värmen och bromsen är som värst. Din stallägare hade väl kunnat vänta med stallet tills åtminstonde bromsen är borta. Så gör vi i stallet. Vi spolar och tömmer stallet i slutet av juli början av augusti i stället.

jen
0

ja, det hade varit bättre att vänta med rengöringen, men dom ska iväg på semester sen, och vill ha det gjort nu.

men jag ska plocka ur grejer i lill-stallet som står tomt så att man kan låna det så länge..  för nu såg Kalle (nya pållen) trött ut idag.

men till helgen ska det visst bli svalare ute igen.

gejsa
0

Min gamla gubbe är verkligen dålig av värmen och alla mygg och broms. Han bara står och hänger med underläppen när han kan koppla av i skuggan.

Faxlin
0

#7: Jag har sådana till båda mina. Hur bra som helst tycker jag. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

#11 mina står inte ens i skuggan, de står mitt i solen… fattar inte varför. men det fläktar nog mest där.

Surviver
0

#7 Jag har ett sånt till min pojke, det fungerar ganska bra faktist.

trex
0

2 hästar i vårt stall har det,funkar bra.Skall köpa till mina hästar.Glad

davidia
0

mina hästar går inte heller till skuggan och ställer sig,dom står mitt på gärdet i solen……

jen
0

nu har jag beställt ett!