Köpa utrustning!?
Jag kommer behöva köpa allt utom sadel och träns till nya hästen, eller blir eventuellt en ny sadel när jahg har råd med någon som kommer ut och fixar en som verkligen passar, har en utformad sadel till henne nu som jag får med.
Men iaf, tillbaka till ämnet :p
Jag skulle vilja ha lite tips på ställen där jag kan handla, antingen beställa på hemsida eller åka till en affär, bor ca. 2 mil norr om Stockholm.
Som jag tidigare sa behöver jag allt nytt utom sadel och träns.

Jag gillar Haglunds täcken, det är bra priser och bra kvalitet :)
Sen handlar jag på
http://www.ridsportonline.se/index.php
Sen självklart Hööks och Börjes då :)
*** Kärleken övervinner allt ***
jag handlar mitt begagnat på blocket,hästnet eller tex hästannonser, och splitternytt på hööks o börjes. :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Åker du till Hööks i Upplandsväsby har du ju Horze på samma ställe. Den tredje hästaffären där har tyvärr slagit igen.
Men just nu är det ju fraktfritt på www.horze.se också ;)

Tradera handlar jag på tok för mycket på =)

Börjes har billiga och bra grejor.

hippson har ju rabatt för medlemmar och att bli medlem kostar inget:) sen har de rätt bra prylar tycker jag, och deras outlet kan vara rätt intressant.
ridsportonline har jag inte handlat från men jag har kärat ner mig i deras fårskinnspadd som verkar bra men billig och med ryggkanal! dessutom har de en snygg och enkel hemsida och ger ett trevligt intryck.
en sida du nog inte ska handla från är ridhuset.eu, jag beställde grejjer därifrån för tre veckor sedan och de ska leverera varorna så fort som möjligt och sa att de skulle skicka dem i förra veckan men ännu har det inte skickats….
När du har råd att ta ut sadelutprovare?
Jag får ut en snart, och hon tar inget mer betalt än för sadeln man köper (förutom resekostnad, dock max 250 kr). Köper man ingen sadel så får man dock betala några hundralappar för utprovningen, men det var inte mycket alls…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vad är det för häst? Storlek?
Tycker att www.selar.se har massa roliga saker!

#8 - ja, när jag har råd men en ny sadel menade jag kanske, blir mycket nu med köp av häst+utrustning, ta körkort och köpa bil. Hon har en sadel nu som är utprovad efter just henne och den är fräsch, men den har ett par år på nacken och hon har efter det haft föl.
#9 - ett hbl på 170, ganska kraftig, inget smäckert.
#10 Ah okej, då är jag med. Läste första inlägget lite slarvigt :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Pratade just med ägaren och jag får med:
Hoppsadel
Dressyrsadel
Träns
Benskydd
Vintertäcke
Regntäcke
Back on track täcke, heter det så?
Sen lite andra täcken som hon hade liggande.

borstar ch småplock som behövs bara då. ett litet stallapotek m.m.
back on track ska leda tillbaka värmen till kroppen, hålla musklerna varma så de inte blir stela.

har du verkligen sålt alla dina hästgrejor? inga borstar eller dylikt kvar?
härligt du får itll så mkt till henne!

#14 - nja, en del har jag kvar, men får med hennes borstar så blir att använda de tills jag köper nya :)

behöver du verkligen köpa något nytt till henne? iofs så behövde inte jag det heller när jag tog hem foderhästen men det är alltid kul med nytt!

#16 - just nu behöver jag inte så mycket, men till hösten blir det att köpa nya täcken osv. Så känns som det är lika bra att börja kolla nu, kan tom vara lite rea nu :)

#17 Om du ska till scandinavim så finns det mesta på mässan ju :)

jo det förstås. det är lätt att köpa mer än vad man behöver också. tycker jag iaf:) som står med 4 innetäcken/svettäcken, 4 utetäcken(köpt 5, fick med ett), 8-9 schabrak(fick med 1), ett antal borstar, 2 träns(+ 1 som följde med), 3 sadlar(varav en fäljde med), jag har snart haft foderhästen i ett och ett halvt år(A)

#19 Härligt att det är fler än jag som har överdrivet mycket utrustning till hästen ;)

#20 dessutom har jag beställt ett täcke till. och hööks öppnar här på torsdag så då måste det ju shoppas också;)

#19, 20
Hehe här är en till! Får hem min d-ponny snart, skickade med så mycket prylar till den bara för att få plats med allt annat i sadelkammaren (näe allt får fortfarande inte plats)
Men nu är frågan.. Var ska jag göra av alla grejer när ponnyn kommer hem.. Säkert 15 täcken, 2 sadlar osv osv. erk!