Tyst häst
Nisälla är en väldigt tyst häst. Haft henne i snart 3 år och hon har gnäggat max 10 gånger som jag hört under denna tid. Varför är hon så tyst? Hon bryr sig inte ett dugg om hon blir själv varken i stallet, hagen eller på ridturen. Och pratar ytterst sällan som sagt. Hon är inte blyg annars utan väldigt säker i sig själv o hög i rang.
Någon som varit med om ngt liknande? Vad är de som gör att hon är så tyst? Vill att hon ska börja gnägga :)
/hon med den tysta hästen<3
/Elin

Jag har hört min gnägga typ tre gånger så du är inte ensam :)
Skulle vara kul om de kunde "prata" lite mera!
*** Kärleken övervinner allt ***
När dom inte bryr sig om dom blir lämnade ensamma tror jag iaf beror lite på att dom är rätt säkra i sig själva, behöver inte andra för att få bekräftelse… Eller hur jag ska förklara :)
Min dam pratar massor, säkert var tredje-fjärde dag jag är i stallet :)
åh vad skönt o höra!
Ja precis, så mysigt med "mullrandet" på morgonen när man kommer med frukosten eller när man hämtar i hagen.
Vi får skicka våra töser (har för mig att du har ett sto?) på ngn kurs för att lära hästar prata 
/Elin

Jaaa, det gör vi =)
Jag älskar att ha utsläpp på morgonen för hästarna blir så glada när man kommer, det mullrar så mysigt… Men inte mitt sto inte, haha.
Ordna en sto-gnäggar-kurs och vi kommer direkt =)
#2 Skönt om det är så, då har man ändå lyckats med sin häst!
*** Kärleken övervinner allt ***
Min pålla har säkert Max gnäggat 1 gång i alla dessa år jag har ägt henne.. köpte henne på hösten då hon var 3 och nu är hon 7 =) Gammjäntan min ;)

mina hästar är med tysta i stallet, ute står de o gnäggar när ngn försvinner iväg.
En del hästar gnäggar konstant, en del gnäggar aldrig. Gammelmannen i mitt gamla stall har jag bara hört gnägga en gång, det jobbiga stoet i samma stall gnäggade minst 10 gånger per dag.. ^^
Jag hör min häst prata varje dag. Mest mullrar hon i boxen när det vankas mat. Men ibland ropar hon även efter kompisarna.

Min häst pratar massor.. Inte bara gnägg utan, mullrar å "stopiper" inte när hon blir lämnad ensam utan i hagen och vid olika tillfällen ;)
//Mickan
Bra fråga har ju 2 russ då är det bra Mango som gnäggar lite då å då mycket sällan när man kommer in för att servera lite frukost men annars har jag inte hört ett pip. Har inte tänkt på det innan, Stina var tvärt om gnägga så fårt hon såg mig va rätt mysigt. Sen va hon lite tiggigare när det va mat å man ick inte glömma bort henne det såg hon allt till. Det ända som Kiwi gör är dunka på dörren när dom ska ut för att man inte ska missa att ta henne men gnägga lr så nene det kan jag glömma. Måste ju ha lite med hur dom är lärda av sina mammor Kiwi är ju mamma till Mango hon är tyst o han är nästan tyst nån g i månaden säger han hej nu vill jag ha mat.
Windy var väldigt tyst av sig innan hon fick föl. Då mullrade hon mest när man kom in i stallet eller skulle fodra/ge godsaker. Efter att Wilda föddes har hon blivit högljuddare! Båda hästarna gnäggar jättehögt när man kommer och hämtar dom i hagen, plus att om man tar med Wilda ut ur stallet och lämnar Windy så gnäggar/mullrar hon.
Wilda är INTE en tyst häst, hon älskar att prata. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Delay brukar med pipa och låta lite dovt, har hört henne gnägga typ 5ggr på 3 år :) Så min häst är ocvkså väldigt tyst :p

Min gnäggar knappt men han har så tydligt kroppsspråk. Känns nästan som att man kan snacka med varandra som vanligt eller hur man ska förklara :)
Mina gnäggar lite smått och ganska ofta. I alla fall lite varje dag. Speciellt när det är matdags och Razz brukar gnägga varje gång någon öppnar ytterdörren och ibland gnäggar han på folk när vi är ute och promenerar.. ;D haha

Vi har också några tysta hästar och så har vi två som mullrar för jämnan. Det låter så mysigt :)
jango kan gnägga till om hon är ensam för länge i stallet, hon har nog en inbyggd klocka, och vet hur lång tid det tar för mig att hämta nästa häst, och om det då krånglar och tar fyrdubbla tiden, ja då tycker hon det är tråkigt att vara ensam..
rocky kan skrika en del han med om han står ensam i hagen, alt. ensam i stallet, lillan gapar i hagen ibland, och dragon, han är nog bara tyst.
jag har också för mig att jango gnäggade en gång när jag kom till stallet, om det var för synen av mig, eller synen av MAAAAT, det låter jag vara osagt.

Baby är för det mesta tyst, hon gnäggar ibland (inte speciellt ofta) när man kommer tillbaka efter en ridtur och hon ser de andra hästarna.
Runa, som jag red förrut pratade jämt och ständigt!

Min polle är tvärtemot tyst :) Brummar så fort någin kommer in i stallet, brummar när man kommer i hagen, brummar när hon äter, brummar när hon ska få mat, brummar även när hon dser någon bekant eller en prasslande plastpåse osv.
Hon gnäggar till andra hästar har har ibland svarat på min mobil! Skrapar ofta i marken och dt låter ju en hel del ;)
Hon är en riktig knäppgök :)
Pollarna i stallet. GNäggar och "mullrar" när de hör stegn på morgonen utanför stegen. Så hör man dom. Så gnäggar de typ till man tänt lyset, min nya Pojke är jätte pratglad ;) Gnäggar heeeela tiden typ ^^

Min foderhäst gnäggar typ 2 gånger per dag minst :)
Haha min gnäggar ständigt :P
När det är mat på G, och så hälsar hon alltid alla hästar som kommer in i stallet välkomna när hon redan är inne. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Har båda delar, några är tysta andra är absolut inte tysta :)
Alla de stora hästarna gnäggar på morgonen när de ska få mat och komma ut. Sedan gnäggar de när de ska få komma in.
I min lilla shettisflock är det alltid några som gnäggar när jag kommer.
Cickoria tar priset, hon är aldrig tyst :) Mullrar, piper, gnäggar jätteofta.
De flesta gnäggar när det kommer nya hästar eller om någon kompis kommer tillbaka efter en tur ifrån de andra.
Arrak började humma/mullra när jag och en kompis sjöng julsånger under en ritt. Annars har jag inte hört han gnägga mycket. Det är mest stona i stallet som gnäggar/mullrar =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Blacky är mer pratig än Peppe, men dom gnäggar endast vid mat och insläpp, aldrig om dom blir själva eller ser andra hästar. Peppe gnäggar tillbaka om jag ropar på honom när han ska in från hagen, men är tyst om jag är tyst. på morgonen gnäggar alla hästar när man öppnar dörren
har en kompis vars häst gnäggar och hummar Extremt mycket, det är väldigt störande faktiskt när hon låter konstant.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Paddie är grymt "pratig" hon gnäggar måånga ggr per dag :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se