Transporttjänst!
Det finns ju ett företag i Sverige som åker runt och transporterar hästar om man ber dem. I helgen ska jag ner till Helsingborg och kolla på en häst, vill jag ha den hästen så vill jag gärna anlita dem. Någon som vet vad de heter och vad de kostar?
/Eve

det finns väl många såna företag?

det finns ju en hel del olika… man kan söka på internet lr köpa ridsport, där finns alla..
du får räkna med runt 3000kr…
jag har anlitat transportfirmor flera ggr, och jag betalande från gotland till sthlm 1500:- från Norrland till sthlm 2000:- så mer än 2000 tror jag knappast du får betala. hästnet.se har alla firmor, sen tror jag de står vart de kör imellan, men du BÖR ha framförhållning då de blir fullt jätte fort och du kan få vänta på plats rätt länge.
=) lycka till

när jag skulle ta upp Tassa från småland var det lögn i fan att få tag i en lastbil…. fullt överallt!
jag anlitade en tjej som körde med b-lastbil för 2500kr, det funkade jättebra, vet annars en gubbe som brukar ha plats i sin lastbil.. hittar du inget kan du pm:a mej så letar jag upp nummren till dom 2
Mickes är billigast om nån vill veta det ^^,
Ingstad & CO Kan jag starkt rekommendera. Vet många som använt dem - flera gånger om, och jag använde dem själv när jag skulle ha hem Sylgja från flygplatsen. Mycket kunniga och trevliga, vart ju en hel del osäkerhet när det gällde Sylgjas ankomstdatum, så terrade dem väl flera dagar i veckan med mina telefonsamtal och funderingar ett tag… Men de tyckte om mig lika mycket ändå ^^ Haha
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst