Kallblodstravre!?

har ingen men de är underbara!
Hihi, vilken duktig pålle du har som lipar åt snön.. ;)
Näpp, har ingen, men ska nog bli medryttare till en snart.. =)
Fast är inte 100% säger på att han var av travartypen, men något säger mig det.. :P

Jag rider en kallblodstravare =)

Jag/vi har tre kallblodstravare och en på väg! :) Jag har alltid älskat kallblod i alla dess former, och har tack vare sambon blivit fast på kalllblodstravarn nu… ;)
Vi har en 10årig kallblodshingst, K.A.Non efter Thuli Elden som startar för fullt och som har lossnat senaste två åren. Jag red även in honom för två år sen och han är en fantastiskt trevlig lite häst. Däremot mäter han bara 140cm över havet… min lilla ponny. :D När han har lagt skorna på hyllan ska jag försöka göra westernhäst av honom. ;)
Sen har vi ett sto, K.A.Svarta efter Marine Svarten som endast gått som fölsto sen -05. Första fölet kom -06, en hingst efter Moe Odin som vi har kvar. Nu är hon dräktig med Järvsöfaks och fölet är beräknat den 19:e April. Jag har suttit ett par gånger på henne men inte börjat med någon inridning… kanske det blir av när detta föl är avvant.
Och så var det våran egen uppfödning då, Lakritstrollet. Han är 2 år och körs för fullt av sambon och förhoppningsvis ska han ner på banan inom de närmsta två veckorna för att bekanta sig med den. :) Premielopp satsar vi på i år om allt går som det ska, och det ser det ut och göra.
Skickar med en bild på Lakritstrollet. :)

Jag har en liten kalblods val, fd travare. Ensålänge så rider jag bara, men vi ska börja köra så smått när vi fått tag på en bra sele. :)

#2 Jaa, hon är duktig, hehe ^^ Vad heter den då?

#4 Kul, ridit henne/honom länge?

#5 Åå, så söt! :) Håller med om att det är kul med mångsidigtheten hos dem! :) Duktig verkade ju han vara med! Vad heter han?

#6 Va kul med en hingst, är han lätt att handskas med? Nae, det var ju såklart inte så stort.. :P O jag som tycker Diamanten är liten, 148 cm ;) Hoppas att det går bra med premieloppet! Söt han var föresten! :D Månstens Kungen (2 år i juli) har vart på inkörning i 2 månader, förra lördagen kom han hem men tyvärr har han ännu inte varit förspänd. Han blev typ helt galen där, kasnke var det för att han gick ensam i hagen .. :S Så han blev iallafall kastrerad där, men nu hemma i stallet är han jätte snäll..

#8 aa, hehe Jonas Jo eller?

#13 Åååw så söt!
#9 - Hihi, han ska köpas snart om allt går bra.. ;) En valack, vet inte namn än.. Inte köpt som sagt, blir nog inte förrän framåt vårkanten, pysslade lite med andra hästar i det stallet ett tag, red en nordis en gång där, så ska hon köpa en ny häst och frågade om jag ville hjälpa till!! =)

#16 Okej va kul! Hoppas att det blir bra då!
#17 - Hihi, hoppas jag med!! =) Tack!! :) Annars rider jag vidare på mina isisar.. ;)

#18 Har du egna?

#19 Det är faktiskt en del som tycker att de är rätt lika new forest.. :P o Welsdh cob också.. Rider du någon nu?

#20 Han är ju så himla fin! :D

#22 Haft dem länge? Sööt!
#24 - Näpp, men två ston som nästan är som mina egna.. ^^ Ägs av en annan, men jag har fri tillgång till dem och får göra vad jag vill med dem.. ^^

#28 Okej, kul! Så är det typ för mig också men de går även som avelsston så vissa perioder kan jag ju inte rida (stona iallafall) :P
älskar dem! har ridit två st och vill gärna ha en sådan, en bruksnordis eller/och en haflinger!

#31 Jaa, visst är de härliga! ^^

Vi har 5 härliga kallblodstravare.Den yngsta är 2år och den äldsta 14år.Vi rider två av dem. Se fler bilder på vår hemsida www.ostgarden.dinstudio.se

#33 Du kör väl ponnytrav? Så du skulle ju kunna gå över till kbltravare sen! ;)

#34 Kul! Ska kolla på hemsidan nu ;) Vad heter hästen på bilden? Fin ^^

#37 Fin joggpojken var! Varför sälja honom? Östflamman var också väldigt fin, dessutom har han också Qvadrigo som far, precis som Rubin Pilen nu 4 år ;) Laddar upp en till bild på honom i fotoalbumet så att de kan se!
Har en kbltravare sedan 11 år tillbaka.
Lyrik, fyller 27 18 juni. Är 158 hög, väger 630 kg (perfekt i hull nu). Är svartbrun enligt STC, men mest svart.
Skrittpensionär mest nu. Har förtjänat att ta det lugnt nu på gamla dar, har varit med om mkt.
Vad sägs om: som 3-åring bland Sveriges snabbaste 3-åring, vanvård och misshandlad from 3 år tills han var 9 år, avelshingst, timmerhäst (passade ej som det), vanvårdad igen av en barnfamilj, felriden, omskolad till dressyr och hopphäst av mig när han var 15, hoppat 1.20, gått LA, körhäst, tornerspelshäst, gymkhanahäst mm.

#29 Nej, jag har inte Sagi Faks mamma. :)
#37 Han har tröttnat på travtävlandet.Och vi har inte tiden för att ha kvar alla så vi behåller unghästarna(och avelsstoet) och säljer honom + Engsjogga till personer som kan ge dem mycket tid till ridning/körning och "pyssel".Det är dom värda för det är jättesnälla goa hästar båda två.

#39 Okej, vad kul! Gammal han var ^^ Det är ju så synd om dem när de blir misshandlade.. :( En ponny vi hade förut blev det också.. HAn verkar ju iaf superduktig! :D

#40 Tidigt han var tagen från sin mamma..

#41 Ok, vad synd att han tröttnat..

#35 japp ;) jo, men jag är 13år, 14 i juli.. :P så jag har nåra år kvar innan jag kan gå över. men jag ska jobba med travare på heltid då! så det blir både varmblod och kallblod ;) deet ska bli härligt..

#45 Förstår det! Och det är ju så himla kul att köra, jag älskar farten! :D

Jag är fodervärd åt ett kallblod. Hon är dräcktig så hon ska gå med föl i sommar. Men än så länge rider jag på henne.
#42 Han bestämmer över alla i hagen, ingen som får ta hans hö. Hans flickvän är Mysan, 4-årigt vblsto.

#43 Tidigt? Jag tycker inte det är tidigt när han är född i början på maj.

#48 Haha, gulligt!

#47 Så kul, vad heter hon? Två ston i stallet ska också ha föl i sommar, så mysigt!

#49 Jaa, eller det är iallafall min åsikt. I stallet där jag rider går de med sina mammor i hagen åtminstone tills de är ett år..

Nej vilka underbara bilder på era kallblod, blir så sugen att skaffa en. Jag är utan häst för första gången på 27 år…
Blir en kallblodstravare när det är dags att skaffa häst igen

Mm, gör det! ;)

Fin, vad heter h*n?

Ingen mer som har en?

Jag har en medryttarhäst som är Nordsvensk.

#58 Så fin hon är!

#59 Han är ju såå duktig! xD

#60 Sööt! ^^