Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 717 ggr
emsems
0

transportbolag

om jag nu skulle köpa denna häst och ska transportera hem den, kollar jag då med en transportfirma för djur i umeå eller i skåne??

vad tror ni en sådan resa går på ungefär??

1111
0

Stod inte den här i tyskland? Isåfall kanske du kan få tag i en transport som kan åka hela vägen därifrån, borde du tjäna en liten slant på och det är säkert trevligare för hästen om den inte ska mellanlanda hos dem du köper den egenom?

/V

emsems
0

hon sa att "den står här hos mig" och hennes adress är i sjöbo…

1111
0

Kan ju bara jämföra med att skicka upp hästar ifrån danmark eller tyskland till stockholm, och beroende på firma, vad för hästar det är i osv så har det varierat rätt mkt från 2500-4500skr har jag betalat /häst.

/V

MiaMaria
0

När jag fick hem Musse så gick det på strax över 2000 inkl moms från Stockholm och hit. Det va Gunnar Olsson som körde honom.

Thinka
0

Vi betalade 2500 för Nicoles bussresa hem, fån skåne till Västmanland.

Lorita
0

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

MiaMaria
0

#6 jag läste den länken som du rekomenderade och kan tillägga att Musse blev körd ändå hem på gården

emsems
0

frågar jag ett transportbolag i umeå eller i malmö?? alltså den ska från malmö hit..

Thinka
0

#8 dom flesta transportbolag kör väl nerifrån och upp , tror jag

Sandra
0

Ett transport företag BORDE köra åt båda håll. Det borde ju finnas hästar som ska tvärs över landet åt alla håll eller hur?

Men jag tror i såna fall att du ska höra med de som åker från malmö och upp till dig ems. Det känns mest logiskt tycker jag.

lisette
0

kolla här ems

har du en travbana i närheten kanske du kan kolla med de om de kör ner till jägers.

Anki113
0

Göran Jakobsson kör skåne - Norrland

070-510 57 54 

0620-240 26 

Eller Grens

070-213 02 90 

0911-310 59 

Dom kanske samarbetar man vet aldrig

Jag anlitade Jakobsson från bebbe till övik det gick på 3500:-

bebbe
0

Lilla Lisette, det blev nog lite fel, detta är firmor som säljer hästtransporter

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bebbe
0

[slo]
0

#12 Jag rekomenderar Göran Jakobsson, om det är han som har en blå-silvrig lastbil som det står Jakbossons på… Himla trevlig norrlänning :)

Anki113
0

# 15 Det stämmer bra det. Både han och sonen är väldigt trevliga.

bebbe
0

Vi har anlitat både Jakobssons och Olsssons och har bara bra erfarenhet av båda

Linda
0

Jakobssons är de bästa:)

lisette
0

#13 det blev det kanske… *flin*

emsems
0

har blivit tipsad på grens! jaja, om jag köper henne så får jag ringa runt! =)

MiaMaria
0

Gunnar Olsson och Göran Jakobsson är kusiner och arbetar tillsammans, dom kör åt olika sträckor men har samma start och slutstationer samt övernattning. Dom har även bokningen till viss del tillsammans.

Lite extra rolig fakta =) Dom är ju från Sollefteå där jag pluggade lastbil och när jag skulle ha praktik så ringde jag till Gunnar och frågade om jag fick vara där och han skulle fundera, när han sen ringde upp så fick jag svaret nej. Pratade med en av lärarna som vi hade i hjullastare om det här och han känner Gunnar och då fick jajg veta att det va Gunnars son som skulle köra just den veckan jag frågade om ochGunnar vågade inte släppa ut någon tjej med sonen i lastbilen ;-)

lisette
0

putt upp

thilda-
0

Mickes transporter är billiga.. men jag vet inte hur långt söder ut han kör