Melodifestivalen strax!
Vilka åker direkt til final tror ni?
Carola och Andreas tror jag.
Sedan kan det vara en kamp mellan Ola och Sanna Nielsen.
Svårt med andra chansen faktist. Vad tror ni?

Åh nej xD Jag skippar Melodifestivalen!

han som sjunger om svalan går till andra chansen.

vilket skräp alltihopa. päronen röstade på pizzan…

hela tävlingen e uppgjord innan!!!
ja blir bara arg o se på d där
Jag har inte sett nåt av melodifestivalen i år.. ;)
Yes, Rongedal och Sanna!!!
Gött att Carola och Andreas gick till andra chans….
Skitdåliga låtar var det då,Sanna Nielsen var bäst av dom alla :)

#3 menar du allvar? den varju totalt värdelös. pinsamt att det var hål på trumman.
=)

Fy vad bra att Rongedal och Sanna gick till final. Precis det jag ville. Carola och Andreas låt var inte särskilt bra tycker jag. Dom bästa gick ju iaf till final. Lite Bee ges (stavas?) och så skönsjungande Sanna.

#3, håller med! skönt att carola gick till andra chansen :P
Hahaha, ja den pizza-låten va ju minst sagt pinsam!

Kul att Carola inte gick direkt till final, kanske kommer hon ner på jorden av det :)
Sanna var rikigt bra, men pizzan?? Vilket skämt *haha*
*** Kärleken övervinner allt ***

#8 japp, det var inte jag som röstade! utan föräldrarna…jag röstade inte alls..fanns ju inget att rösta på;)
Men vad har hänt med svenska folket?!!!!!
Seriöst. Två äggbollar som ser likadana ut som sjunger i falsett i rött, usch! Och Andreas <3 och Carola bara till 2 chansen! Ola med…
Sanna Nielsen förtjänar finalen men inte de två gubbarna som försöker härma Mika, usch!
jag tyckte pizza-låten skulle åka till den stora finalen jag, bara för att x)
Helena

jag hejade iaf på andreas johnsson.. tyckte deras låt var helt okej, men den skulle nog vart bättre om han sjöng den själv =)

#15# Håller med dig. Carola sjunger bra tycker jag och hon skulle sjunga själv isf samma gäller Andreas.
Dom trodde väl att dom blev dubbelt så bra om dom sjöng tillsammans. Men det var ingen bra låt och det var inte bra med deras röster tillsammans på något vis.
alltså, seriöst! Vem f*n kommer på en låt om en kebeabpizza slevovitscha?!?!?!?!??!?! De måste ha en jäkla tråkig hobby iaf!

tänk hur kassa vissa låtar som inte kommer med överhuvudtaget borde vara!!
#15 Håller helt med dig! Tycker Carola förstörde låten en aning :)

Haha ja sjunga om kebabpizza och det ska komma från Sverige. Hallå vi har inte kebebpizza från början i vår matkultur. Det kommer ju utomlands.
Ryskan då!!!
#20. HAHA, mina syrror sa att det säkert satt en massa greker och italienare osh röstade på dom XD

Ryskan var ju vidrig… Kändes lite för billig för min smak :(

ryskan var ju hemsk. så man får kalla kårar. haha.
#21 Mhm.. Tack, jag är halvgrek
Helena

SKÖNT att Carola inte gick vidare direkt, fattar inte hur Andreas kan degradera sig på det där sättet…
Men tvillingarna var bra, hejjar på dom och hoppas Ola kommer vidare.

Kom in precis till röstningen var avslutad. Så såg aldrig bidrgaen men såg resultaten.
Kul Sanna gick vidare…lyssnade inte på de andras bidrag…hon blir bara bättre o bättre! Bättre kläder också i år! Brukar va så tantigt annars…
#24. Det av menat som ett skämt, och det va VÄRKLIGEN inte meningen att någon skulle ta illa upp. Jag ber om ursäkt om du blev ledsen/tog illa upp! :/
Mjo, jag fattade det, men ändå, halvrasistiskt, liksom som att säga att bara för att du är svensk gör du så och så, om du fattar
Helena

#13 Ledsen att göra dej besviken, men "gubbarna" var långt före Mikas tid =)
Sanna var helt klart bäst ikväll..gillade alla låtar förutom "Russia" och Nr 2.. :/

#29# Men vad är det för rasistiskt att skriva att det säkert är en massa greker och italienare som röstar på dom?
#31 varför skulle ja Vi tycka om sån musik just för att vi är greker eller italienare för?
Helena

#32 Det handlar väl om skämtet med kebabpizza? Inte musikstilen.
Tycker helt rätt gick vidare! Sanna Nielsen var ju helt enastående och hon blir nog svår att slå.
Håller med om att Carola och Andreas ihop blev ett fiasko. Båda är soloartister och ska nog så förbli, ihop blir det bara fånigt. Dom samspelade inte alls. Och tyvärr tycker jag nog att Andreas var den sämre av dem.
Mjo, men jag äter varken kebab eller pizza :P Tycker bara att det var en lite onödig kommentar, brusa inte upp nu!
Helena

#32# Därför att dom kom därifrån dom flesta som sjöng. Det var inte musikstilen vi pratade om nu. Det var väl en eller två svenskar med bara. Och det är ju därfrån kebabpizzan kommer tex. Sedan om du inte äter det är ju en annan femma. Det var inte dig vi pratade om.
HAHAHAHHAHAHAH, KEBABPIZZA VAR JU BÄST :D
Ola var jättebra oxå, Carola sög :]
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

men snälla gejsa, lugna ner dig lite. du behöver ju inte gå igång på alla cylindrar.
jag är med övertygad om att många från de jugoslaviska länderna röstade på de med kebabpizzan. det brukar ju vara så..
#29. i #32 skrev du ju " varför skulle ja Vi tycka om sån musik just för att vi är greker eller italienare för? " Vi menade att pizzan kommer ifrån italien. hur greklan kommer in i bilden vet jag inte. Men iaf.

Och vad menar du med det nu då? Var har jag gått igång på alla cylindrar. Nu verkar det bli lite för sjukt detta forum. Får man inte ens svara här längre utan att bli anklagad för att vara förbannad. Då har du inte sett mig förbannad det lovar jag dig.
#36. De va den konsigaste låt jag någonsin hört!! ( om man inte räknar med den där bamse låten XD )
Bamselåten borde vara med i nästa års melodifestival! ;)
Helena
#29. glömde fråga varför det va halvrasistiskt?? Vi svenskar tycks bli kallade rasister hela tiden. pga av kläder, musikstil, skämt , utseende m.m
mja, kändes som om det drog alla över en kam liksom, men det är ingen fara, men jag är också svensk ;P (svenskfödd, svensk mamma, svenskt utseende..etc)
Helena

#43# Sånt svar fick inte jag när jag frågade dig.
Björn säger jag bara <3 *kär*

Vem är björn? 
#44Äsch men det var det jag menade, jag omformulerade mig bara. Tycker att det blir lite väl OT nu, slut på diskussionen
Helena

#46 Han som körde "magic" ;) Sååå söt 

Tyckte också att den var slut för länge sedan. Men så blev jag anklagad för att gå på alla cylindrar. När jag inte ens var arg. Då blir man förbannad.
Nej, jag var inte heller arg, men jag förstår dig
Helena
Självklart, jag måste vara förståndig, jag är ju Medarbetare ;)
Nej, skämt åsido så kunde jag formulerat mig bättre i början.
Hur det är med ignorans från Medarbetare och värd här vet jag inte, så det kan jag inte uttala mig om.
Helena

Ja vi har ju rett ut detta. Men bara för att lisette och jag är vänner privat så har hon inte rätt skriva så som hon gjorde. På felaktiga grunder också. När det inte ens var något hett samtalsämne. Jag svarade åt thorsson bara. Eller hur det nu var. Det var ju passande att logga ut sig sedan. Suck!

Det bästa med melodifestivalen är nog endå Björn Gustavsson :) Så ootroligt söt, och GRYM på att meditera, haha xP
Jag har nog inte kollat på melodi festivalen på 20 år…
hehe

Inga bra sånger alls ju!
Carola ska stå ensam på scenen, hon har tillräckligt med scenutstrålning och karaktär till det. Nu blev det sådär halvbra, sången kommer jag inte ens ihåg hur gick längre så den kan inte ha varit så bra den heller.
Luuk är nog den bästa, orsaken till varför jag ser nu typ ;)

Jag är som jag är. Jag tyckte att Ola och Sanna förtjänade finalen och blev överlycklig när Carola och Andreas gick till Andra chansen eftersom jag hatar Carola. Andreas skulle sjungit låten själv! Bröderna var iaf bättre att gå till final än Häggqvist och Johnson men allra helst hade jag sett Ola och Sanna.
Björn var höjdpunkten såklart :D "The blue scarf" XD "Hemligheten är att man har TVILLINGSYSTER bakom det svarta skynket som har en blå scarf på sig" XD
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Nejmen ge er nu, KEBABPIZZA VAR JU BÄÄÄÄÄÄSt xd
Haha, nejmen Ola var riktigt bra. Och Sanna.
Carola bara skriker :s
MVH
#58 TACK! Skönt att bara jag som inte tkr att Carola är skrikig. Liksom, hela svenska folket VET redan att hon kan skrika, hon behöver ju inte påminna oss varje gång hon ska sjunga.
Så jäkla rätt att dom bara kom till andra chansen. Andreas är jättebra men tillsammans med Carola blev det bara pannkaka och låten var inte särskilt bra heller (eftersom att Carola mest bara skrek).

#58 #59 Jag håller med er fullständigt om Carola!
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Det komiska med carola och andreas låt var att innan sa kritikerna att det här var andreas höjdpunkt, att det var han som skulle komma att glänsa medan carola mer skulle hålla sig i bakgrunden. Öööh, hur slutade det? tyckte kameran filma carola 7/8-delar av låten..

Men vad jag blir trött på den unga generationens klagande på Carola hela tiden! Läser man på buke är det samma sak där.
Jag tycker också hon är en gapfia! Sjunger bättre när det är julsånger eller dyl som kommer ut ur hennes hals!
#62 håller inte med dig där…det diskuterades vilt i går på kalaset jag var på ang carola o ALLA medelålders o gamla sa samma sak! Att hon, Carola, skriker istället för o sjunga…så inte bara de unga klagar!

Jag tycker att Carola har väldigt vacker sångröst när hon sjunger själv. Men hennes röst har blivit sämre dom sista åren. Då har den blivit mer skrikig. Hon har helt enkelt tagit till sig fel sorts låtar. Hon passar mest att sjunga lugna låtar med den rösten. '
Sedan har hon ju ett väldigt fint namn också. haha

#63 Jag tänkte mera sådär allmänt än det om hon skriker eller inte. Folk tycks hata henne av för mig oföståelig anledning. Sorgligt…

Jag är ett stort Carola-fan, älskar hennes sångröst. Men jag har väldigt svårt för människan när hon öppnar munnen och pratar :(
Tycker hon skaffar sig mer och mer diva-later så jag tror att detta bara var nyttigt för henne!
Eller hur! Carola skrek bara brevid Andreas ;S
Ola! Han var klart bäst!!!
Kebabpizza ägde hahahhahah xD typ alla som vi var hos röstade på dom :D
#65 aha! hatar henne gör inte jag men hon blir som sagt divigare o divigare för varje år tyvärr!

Divig är hon kanske, men tycker det räcker med hackande på henne…i 2 år nu har det hackats på henne överallt…det börjar bli lite tjatigt..
Så du tycker hon har fint namn gejsa? :P
melodifestivalen kan gå och dö.

Öööhh??

gejsa, anledningen till att jag skrev som jag gjorde var att jag uppfattade dig som uppretad i några inlägg.
kanske var "alla cylindrar" fel ord, vilket jag ber om ursäkt för.

Ja, nu var jag ju inte ens uppretad därav min förvåning. Jag trodde nog att du kände mig mer än så vid det här laget. Vi var ju inte osams på något vis. Så därför var ditt påhopp/tillsägelse eller vad du vill, på mig överhuvudtaget inte rättfärdigat. Men jag godtar din ursäkt. :)
#59 Ah Precis, helt rätt X) #60 :P
Men som vissa skriver över, så HAR hon ju egentligen en vacker röst, men hon passar verkligen inte i sånna här låtar, utan lugna låtar. Jag menar, främling var ju fin med henens röst.
:)
MVH

Jag tycker också det räcker med alla klagomål på Carola. Hon hade bättre röst förut, har hört att den blev förstörd under ESC när hon vann här i sverige med Evighet. Fläkten hade för kall luft, och det gjorde att stämbanden blev för kalla och att dom gick sönder lite, plus att hon var väl redan lite förkyld då? =/ Men jag tycker ändå hon har bra röst! Synd att så många bara klagar och klagar på henne ;)
Men den låten hon körde med johnson blev inte bra. Det lät grötigt tycker jag, deras röster passade inte ihop i den låten i alla fall.
Men Sannas låt vara sååå bra! Den var så fin! Hon har blivit bättre och bättre för varje år hon är med! Hoppas hon vinner! Eller iofs, haha! Har inte hört alla låtar än. Men okej, av dom som varit har hon hittils varit bäst!
Pizza-låten var ju så dålig att man måste skratta! Och hon ryskan var bara… öööhm? Finns inga ord ens hur dåligt det var!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Ja, jag tycker uppriktigt sagt synd om Carola. Hon försöker ändra sin stil fast hon eg älskar att sjunga gospel. För folket har bett om det genom att vara elaka när hon sjunger gospel. Då försöker hon sjunga pop osv men då skrattar vi bara åt henne. Fast jag har alltid tyckt om hennes röst. Det finns ingen i hela Sverige som KAN sjunga när hon har bra röst så vackert som Carola. Precis som jag tycker om Christer Sjögren. Han har så vacker röst vilka olika toner han kan ta. Men ni som inte gillar lugna låtar osv gillar självklart inte dom. Det har jag inte begärt heller. Som tex pudels som spelade, hur mycket fin röst har dom eg? Det är ju mest skrik och stön faktist. Men jag vet, jag gillade också sådan musik när jag var yngre. Inget elakt om yngre nu, hoppas ni förstår. Men man ändrar ofta musiksmak vartefter man växer upp med den. Jag tex hatade dansbandsmusik när jag tonåring. Och nu har jag varit gift med en dansbandsmusiker i 30 år om några månader. Lite lustigt faktist. :) Men det är det jag menar att allt ändrar sig. Nu hör jag nästan bara dansbandsmusik hemma och sjunger det sjävl i karaoken bl a. hihi Nu vet jag att fler kommer att skriva, inte jag, jag gillar fortfarande si och sådan musik men är så gammal, ja, visst det finns självklart undantag. Alla går inte över till lugn musik när man blir äldre. Jag relaterar till mig själv nu och några jag känner. Inte hela Sverige. :)

Bra där gejsa!
Dom som skriker är ju pudlarna, inte carola ;D Faktiskt. Hur mycket fint sjunger dom egentligen? Visst, det är inte det den genre står för kanske.. eller något. Men iaf ;)
Ha en bra dag!
smaken är som baken-delad…

jaa, och bra är väl det? ;) haha
Ha en bra dag!
#79 ja precis, trist om det bara fanns en musikstil;-D

#78# Ja, jag skrev ju just det fast i längre version. :)
Jag tycker att Melodifestivalen har gått helt överstyr :(, liksom, "Frida dunka mig f****** gul och blå" till final, HALLÅ?! Det är INTE musik, vem pallar med allt "upp å hoppa" liksom? -.-
Och svär gör man INTE i TV, speciellt inte i melodifastivalen, duktigt Frida. Inga ankastelser mot er som gillar Frida, det är bara min (och en massa andras) åsikter :)

med tanke på att frida slog patrik isaksson med buller o bång kan ju inte så fasligt många som såg det ha tyckt som du skrev.
jag gillade låten, den var läcker och jag har den i skallarna hela tiden.
Den där Frida med upp o hoppa var helt fruktansvärd :s herregud vilket skit som kommer till slagern numera! inte bara Fridas låt som var urkass, utan typ alla från omg 3 :s bara BWO som var hyffsade..
MVH

Jag såg inte ens i lördags var så upp i städningen så jag kunde inte sluta. haha
jag blev otroligt besviken på eskobar i lördags, hade förväntat mig nått bra ifrån dom, men icke….
och angående frida så tyckr jag att hon är så himla fräsig :)
#83:
Men vi diskuterade det i soffan med typ 10 av mina kompisar, alla föräldrar låter barnen rösta på vilka de vill som om det vore damn SMÅSTJÄRNORNA!!! Klart att fel bidrag går vidare till final, _så himla besviken.
_Och dessutom svär man INTE i TV, speciellt inte i melodifestivalen där ALLA tittar.
Och som sagt, inget emot de som verkligen tycker om henne och är över 12 år, bara det att majoriteten verkligen inte stämmer. Alla måste ha röstat minst 10ggr var på henne BARA för att hon skulle gå vidare, vilket jag tycker är fel. Bara EN röst per person är rätt, annars skulle ju Kungen kunna få vem som helst att vinna bara för att han har de pengarna, eller hur?
:(

men hur tror du då att alla går vidare? man röstar ju givetvs på den man tycker om.
att hon svor reagerade jag med över. men jag kan förstå hennes känsla och lycka.
jag har gått i samma klass som frida och sedan parallellklass och hon har alltid varit som hon är.
#89: Jag menar att hon svor i låten ;/. Annars gör det inte mig någonting.
Men jag menar, majoriteten borde vinna med en röst per person, inte vem som har råd att köpa dem upp dit :(

svordomen i låten gjorde inte mig så mkt, men snarare att vi tyckt hon sjöng en j*vla massa speed. DET hade verkligen inte ´passat sig!
jag tycker att melodifestivalen behöver lite uppsving. ngt som pudlarna kommer med o som lordi redan påbörjat när de vann.

Jag är såå glad att Carola inte gick vidare iallafall =)
Nu tror jag att Sanna tar hem alltihopa:)
Haha, jaa, Carola blev jätteförvånad tror jag.. :P
Jag tror att Nordman skulle slå igenom i Europa.. Den låten sticker ut lite.. =)

Jag har inte riktigt kolla på vilka det är i finalen. Jag tycker ju inte att Sanna har den bästa låten. Ja det får gå hur det vill, bara inte kebabpizzan el Christer sjögren vinner för då tänker jag INTE kolla på eurovision iaf :)
Jag är fullkomligt överlycklig över att Kan Vråla Gnäggqvist inte gick vidare till final!!!! Gillar inte Andreas heller så för mig vart det absolut ingen förlust ;D ojoj vad glad man kan bli över något sådant löjligt egentligen ;) haha!
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Jag som alltid har varit ett stort fan av Carola, men jag tycker att hon skaffat sig rätt mycket diva-later tyvärr. Dessutom så vrålar hon bara. Andreas hade nog gått vidare om han inte haft henne med sig i låten :)
Jag hoppas på att Christer Sjögren tar finalplatsen o vinner hela skiten så får vi en perfekt nationalsång för europa!!!!!

men ÅSA sluta. du skojar?
Nej självklart är jag seriös!!!!

åh maj gawd… världen går under om han vinner… då kommer jag aldrig aldrig mer att se melodifestivalen…
Klart han inte går vidare!!!
och självklart skojade jag men hela kalaset är ju så pinsamt så vi kan lika väl skicka den pajsaren! OCH håll m om att det låter som en europa-nationallåt? Usch o fy vad mga konstiga bidrag det varit i år…

jag trodde du hade gått o blivit helt galen…
Jag är inget Carola-fan, men jag tycker synd om alla, ALLA som blir slagna av NORDMAN :'( Fast det är ju inte hans fel direkt.
Och självklart tycker jag synd om alla som blir slagna av runda och ohärliga frida (aka "frida dunka mig damn gul och blå") :( :(