Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 924 ggr
Fabulus
0

Hemlös ponny efter 10 månader

Minns ni ponny n somletade hem akut i maj 07?

Nu har hon varit hos oss i 10 månader och haft en period med mycket strul, nov-feb ska vi nog glömma, eller i alla fall försöka minnas lite mindre av.

Men, nu går hon som en klocka och hoppar 100-110cm, enstaka hinder, övar galoppombyten, enkla, tömkörs med slutor och skänkelvinkningar och tycks tycka att livet är kul igen.

Hon har upptäckt Turkisk peppar, favoritgodiset, hon föredrar turkisk peppar framför färskt gräs, odlat i växthus över vintern endast för hennes skull.

Hon älskar att hoppa eller bli riden dressyr om det finns publik.

Hon kan när hon får rätt hjälp gå som en dröm och hoppa som en katt.

Igår startade hon i klubbtävling, 60 cm kom hon 8 av 24 starter och rev ett hinder i 70 cm slearrround.

BRA, tycker jag….

tezzie
0

Jag minns inte vilkenhäst det är, men kul att den trivs iaf =)

Jag hade en häst som var galen i lakrisal… Är inte turkisk peppar starkt för en häst?

*** Kärleken övervinner allt ***

Johanna
0

Vicky väl?`:)

det är jättekul att det går så himla bra för henne

jn84
0

Vad roligt att det går bra! Vore skoj om man fick se lite bilder :)

LinaN
0

turkisk peppar? knasiga häst. fast å andra sidan red jag en ridskolehäst som älskade coca cola så ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anoziz
0

Vad kul!

Min medryttarhäst älskar kanelbullar ;)

Thorsson
0

Min förrafoder häst älskade äppelmer ^^, det fick vi hälla lite i krubban en del dagar som han sörpla i sig!

Härligt att det går frammåt nu då! Grattis! :)

[piraten90]
0

Min häst gillar ahlgrens bilar haha

MLphoto
0

När jag började rida för 11 år sedan så red jag en häst som gjorde vad som helst för Sura S. Haha :D

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

tezzie
0

Min häst är helt galen i bananer, inte så ovanligt kanske??

*** Kärleken övervinner allt ***

Johanna
0

#9 plutten oxå,,, :) *saknar han* :(

VeNyRa
0

en ridskolehäst i stallet åt korv Fundersam han tyckte inte om det men, var för snål för att inte äta upp en andra bit.

fridak
0

pålle åt sharonfrukter tills jag gick ut i hagen en mörk kväll med tomat. För tomat gillade han tydligen inte och han trodde det var sharonfrukt…

LinneaG
0

#6 - min förra foderponny drack det ur sugrör, gillade alla sortes mer :)

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad roligt att det går framåt :)

Min kompis typ medryttarhäst äter After Eight (A) Finns sånna här kulor av AE, dom älskar han ;) Bildbevis ^^

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

IdaS-A
0

Hehe tänkte precis på det där idag med djur som äter konstiga saker då jag såg att ena stallkatten käkade müsli..

Vi hade ett arabsto som åt kattsand ur kattlådan en gång när hon kom lös, fy vad äckligt haha..