Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 2271 ggr
Believer
0

Vad äter hästen??

vad ger ni era hästar? (inte under betet då, utan sen när dom är installade). Ni ebhöver inte rabbla upp hur mycket av varje (självklar får ni om ni vill hehe) utan bara vad. Mina får:

Lucky: hösilage, havre, betfor, kli, mineraler, vitlök och xtra e-vitamin.

Kiara: hösilage, havre, betfor, kornkross, mineraler och vitlök.

elin
0

Nisse får:
Hö, kraft grund, b-vitamin, vetekli, vitlökspulver + en tuss halm för extra fibrer och sysselsättning.

/Elin

hjullan
0

hjullan äter inte. inte jag heller

Believer
0

du e störd elina. muahahahah

MiaMaria
0

Under våren har Musse fått hö, korn, lusern, soja, betfor o lite kli samt mineraler.

Lyrik
0

Lyrik får: Hö, havre, Hestekraft (ska ta bort det till hösten), betfor, Krafft Miner Blå pellets, foderjäst, B-vitamin (flytande), linfrö, Flexijoint, Biotin, Kiselgur, Bakteriebalans eller Probimin, Tokosel, halm i boxen + morötter och äpplen.

Ottino
0

Och jag o Ottino har joinat hjullanhjärndöd-klubben. Vi varken äter eller dricker, det är onyttigt.

RussPower
0

Min får hö, havre o Champion Komplett

NinaToy
0

Bino får: Hösilage, havre, betfor, müsli, Rehalyt saltersättning, b-vitaminer, vitafor solid och tänkt börja med kalk också. :P

Luthien89
0

Eftersom vi inte fått vårt hösilage ännu, så har vi inte analyserat det heller och jag vet ju inte vad dem ska äta i höst, men dem fick detta i enligt förra årtes hö:värden:

Japp: Krafft Ponny, Betfor, Glukosamin, B-vit (vid pälssättning och pälsfällning), olja, vitaminer/miniraler, halmtuss och självklart hö.

Schess: Krafft Ponny, Betfor, E-vit, B-vit (vid pälssättning och pälsfällning), olja, vitaminer/miniraler, halmtudd och självklart hö.

jen
0

araben får 8kg hö, 1kg korn, 3dl kli, 2dl  betfor, 1kg lusen och mineraler

vbl som ska gödas upp kommer att få fri tillgång till hö kväll och natt, korn, lusern,kli,betfor och mineraler. (vet ej mängd ännu)

E_hjo
0

Maggan får:

1. Betfor
  2. Korn
  3. B-jäst
  4. Vitlök
  5. Kiselgur
elin
0

Vad e kiselgur?

/Elin

gejsa
0

Finns att köpa på burk på Granngården. jag har gett det till min islänning med eksem bl a. Tror att det är en sortst mineral.

jen
0

kiselgur sägs hjälpa hovarna, hårremmen, man o svans att bli bättre.    det är kisel: en sorts mineral

E_hjo
0

#12 japp, precis de som #13 å #14 sa =)

hjullan
0

jullan äter ottinos stjärt

elin
0

#16 äre mkt o äta på den lr?

/Elin

[slo]
0

Möss, råttor o en och annan sork :)

reddie
0

Reddie får fibergi och mineraler + B-vitamin på våren

Fritt med hö/silage

Mandysan
0

Foxen kommer antagligen att få:

Hösilage, Havrekross, Betfor, mineraler, Foderjäst, B-Vitamin och ev Lusern Mix.

Lilla_My
0

My får: hel havre, vitlöksmineraler (hippo vitlök), betfor o hö/hösilage. o saltsten

mazze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bus får:

Hösilage, baileys müsli, betfor, e-vit o extra salt.

Sussi
0

Finnen: havra och mineraler.

Isisen: havra, kornkross, buil up, mineraler, b vitamin och kiselgur.

Båda har fri tillgång på hö/hösilage/gräs

hjullan
0

#17 .ibland om hon får en rejäl tugga :D

Sehvrin
0

Lolly och Nickolina får enbart hö och ev B-vitamin (shettisar som inte jobbas särskilt mkt under vintern)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

shirley
0

mina får havre, korn, betfor, vetekli, mineraler, vitlök, hösilage, halm

Zigge-3
0

Mina får Fritt hösilage och betfor, mineraler och hemmagjord vitlöksolja med persilja i. Varmblodet får även lusern för att hålla vikten med, han rasar i vikt annars.

tessa
0

#27: Vad är det för recept på oljan tro? *nyfiken* Vilken effekt har den? =)