Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 877 ggr
elin
0

Hur säkra e ni?

Har du säkerhetsväst när du rider?
Har du överhuvudtaget en?
om du har, hur ofta rider du med den?
Vid vilka olika ridgrenar rider du med den, ex: när du hoppar?

Jag har ingen väst när jag rider, har haft väst en gång sen jag köpte nisse o de var första gången jag red på henne, o har ändå haft henne snart ett år. Ska snart köpa mey en ny väst.

/Elin

SarahPeace
0

Ja har säkerhetsväst : D , rider med den varje gång om jag inte ska bara skritta en liten sväng i padocken lr så …, jag har blivit så van vid den så ibland glömmer jag bort att jag har den åå mig haha. mamma tycker det är säkrast , så den slipper jag inte^^, ska oxå köpa en ny ; D

hjullan
0

nej, ingen väst här inte.

Believer
0

jag har aldrig använst väst. jo en gång när jag red på ridskola för många många år sen.

eMis
0

Jag använder alltid väst. Hade en kompis som trillade av sin häst mot ett stengärde och sedan dess har jag använt den.

jen
0

jag har aldrig väst Generad, men hjälm när jag rider….

dottern däremot använder både väst och hjälm Glad

__iE
0

jag har alltid väst, en bra o bilig försäkring :)
hjälm har jag såklart också, alltid :)

elin
0

va duktiga alla är!
Inte jag dock men..

/Elin

Mandysan
0

ALLTID hjälm och väst för mig..;-) Jag har åkt av på tok för många gånger utan ;-)

Luthien89
0

Jag använde väst innan, men jag växte ut den och köpte aldrig nån ny. Men i skolan måste vi ha väst när vi hoppar terräng, hoppar och rider ut.

wewwa
0

Jag har ALLTID väst o självklart hjälm när jag rider. Jag har ridit med väst sen jag va pytteliten, så jag är van, tkr till o med att den är skön. I vissa fall kan man väl säga att det är en bra o billig livförsäkring.

lisette
0

alltid hjälm. aldrig väst…

Horsegirl
0

Jag har haft väst sen jag började för ett halvår sen, mina föräldrar är väldigt mån om min säkerhet. Men den är världens sugväst och idag har jag fått lov att sälja den och köpa en ny som jag provade idag (Zippa = Superskön)

mazze
0

har ingen o har aldrig haft

Sussi
0

Har aldrig haft en väst på mig men har nog tänkt införskaffa mig en sen i framtiden när jag på allvar börjar på nytt med hästar.

Har petat lite på dem i butiken dock och jag tror inte att jag gillar dem. Verkar otympliga och i vägen.

reddie
0

hjälm vid alla ridturer, ibland även vid tömkörning. Har tänkt köpa väst ett antal gånger men det har aldrig blivit av…

Sehvrin
0

Jag har väst och jag använder den så gott som alltid när jag rider (tycker det är bekvämt också) självklart använder jag hjälm när jag rider, dock inte när jag kör….Generad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

elin
0

Jag har alltid hjälm när jag rider, men inte vid tömkörning,löshoppning o longering Generad *skämmas*

/Elin

sweet_candy_
0

jag rider jämt, okej. nästan jämt, med hjälm. Men nästan aldrig med väst. Har en väst men den använder jag bara när jag tränar/tävlar terränghoppning.

gejsa
0

Har hjälm både när jag kör häst och rider. Har aldrig ägt en väst.

NinaToy
0

Har hjälm "bara" när jag rider, väst när jag hoppar den nya men ska lägga den på hyllan nu snart. :P