Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 559 ggr
elin
0

Storstädning.

Idag hade jag storstädning, tvättade alla täcken o shabrak jag hade.
Tvättade ur vattenkopp och mockade super mega extra noga, städade o möblera om i skåpet o så.
Guu så duktig jag är, det här e bara början till att förbereda hösten o vintern, hur gåre för er?
Börjat?
Hur förbereder ni hösten/vinter & våren?

/Elin

Anna Johansson
0

Hum Har börjat i dag. Har latat mig i några veckor nuGenerad. Men men jag hinner nog bli klar tills i höst när pollarna kommer hem.

Believer
0

Vad duktiga ni är =) ni får gärna komma hem till mig och städa lite hihi

MiaMaria
0

Ska börja vilken dag som helst… Nån som behöver något? Flört

jen
0

det är stallägaren som storstädar stallet varje sommar. högtryckstvätt och nåt rengöringsmedel.  efter det målar hon boxarna på både väggar och gallret.   stallet ser ut som nytt varje sommar Skrattande    själv så tvättade jag täcken och borstar i våras. stallskåpet är rensat förra veckan. det är bara foderlåren och klädskåpet kvar nu. (det tråkigaste)

lisette
0

jag ska börja när jag orkar… har en hel sadelkammare att inreda, plus en box, galler, dörr, flytta fönster… har häcken full på semestern.. suck.

Ottino
0

Vi tvättade rent för några veckor sen när vi flyttade till det nya stallet, men antar att det inte skadar att rengöra en extra gång inför hösten/vintern.

Sen finns det ju stall där man inte får städa/tvätta rent.. hm hm hm.

jen
0

#6 det är bra konstigt det där. att vissa ej vill städa??

så var det i mitt gamla stall, vi sopade bara bort spindelväv.

här står det att det bör göras rent MINST 1g/år

http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Steria/templates/Page.aspx?id=297

gejsa
0

Vi ska tömma hela stallet och alla boxar i slutet av juli ev i början av augusti. Vill göra det så sent som möjligt så att det är riktigt fräscht när hösten kommer och vi ska stalla in dom igen.

Då högtryckstvättar vi stallet och skurar rent överallt. Målar om det behövs osv….

Vill att hästarna ska kunna vara ute då dygnet runt och att det inte är så mycket mygg eller broms då som det är nu.

hjullan
0

JAG ÄLSKAR ATT STÄDA!

jen
0

#9 du är hjärtligt välkommen hem till mig Hjullan Oskyldig

gejsa
0

Akta dig jen så att inte hjullan tar dig på orden och kommer hem till dig. *ler*

wewwa
0

Idag har jag skurat hela stallet. Svamp, såpa o vattenslang. Glad

Luthien89
0

Vi ska högtryckstvätta och måla det som är kvar (byggde stallet förra året, hann inte måla klart allt) och sen städa i sadelkammaren, tvätta och smörja allt innan Schess sätts igång och stallas in.. Japp hålls igång lite året om..

wewwa
0

Ja, högtryckstvätta är enkelt o går snabbt. Får man fråga vilken färg du ska måla stallet i?

wewwa
0

Ja, högtryckstvätta är enkelt o går snabbt. Får man fråga vilken färg du ska måla stallet i?

hjullan
0

jen - jag våldgästar dig!!!! raaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwr

Luthien89
0

Frågade du mig? Vi har gult från golvet och upp halva väggen, ganska ljus gul, och sen vitt rsetn av väggen och taket..