Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 694 ggr
[louise80]
0

Läs detta ...

En god vän till mig som tar emot problemhästar fick hem en fullblodshingst som råkat ut för en del men har dock en mkt skum ägare. Detta har hon skrivit i sin blogg, läs gärna och kommentera och för gärna vidare detta för ägaren till denna häst e inte klok och kommer garanterat flytta vidare hästen till någon annan hon kan anklaga.

http://pwestern.blogg.se/

DianaG
0

Jag hoppas att ägaren  går med på att låte henne köpa hästen fast billigare för den där människan borde inte ha häst!

Serious
0

Måste bara säga att jag inte är mycket för skvallret och ryckten om andra person och är glad att läsa i slutet utav blog-inlägget att hon faktiskt ringde direkt till källan (Tommy) och kanske även kan i fortsättningen välja att inte lyssna på det skit som hon även hört tidigare ;) - Fler människor borde gå direkt till källan och ifrågasätta ryckten och skvaller istället för att acceptera det! :)

På det man får höra, så låter det ju som att ägaren inte borde ha häst med de kunskaper och dåliga självinsikt hon värkar ha… Låter ju inte som en frisk person som inte vill betala för sitt skadade djur eller ta ansvar själv :(

Om jag var din kompis skulle jag inte köpa ut den hästen även om jag tycker synd om den. För hon har ju redan konstaterat att den har ryggont och det kan ju mycket väll vara så att den har hela ryggen förstörd och borde tas bort…

Lämnade en kommentar där jag föreslog just vad man tyvärr måste vara när man jobbar med hästar som andra personer äger som inte alltid borde ha häst för att de inte tar de rätta besluten, vilket är att vara kall, titta bort och själv göra det rätta så att hon inte kan bli anmäld för något, utan har lagen på sin sida. Hästar är tyvärr ägodelar och som ägare till en ägodel är det ens rätt att välja hur man ska behandla sin ägodel och alla människor kan tyvärr inte se vad som är bra behandling eller inte :(

lisette
0

och jag länkade till denna artiklen

[louise80]
0

Puttar lite ….