Super trevligt sto ....
Sto -98 Brun 164cm e. Norton ( e.Robin Z ) u. Radar station xx , En super trevlig tjej med glimten i ögat, snäll i all hantering, Tävlad 110 hopp / utb LB dressyr, är dock ej tävlad det senaste året pga ägarens ointresse. Pigg och framåt att rida och mycket samarbetsvillig, en häst för dig som vill ut och tävla och träna, snäll att rida ut på, tre bra gångarter. Besiktigad 08.01.29 u.a.

linneaG letar häst!
jag har första tjing.. ;-)
det är snart att jag kommer ner till dig och rider igen va? =)
heter stackaren Marmelade??
Klart du får, min vita vil nog gärna bli dressyr häst snart
Det e bara att komma du e så välkommen!!
om den inte är bindgalen så… och en vettig dressyrsadel och en Lollo som gör vad jag säger. inte glömt den där capriollen du lockade fram när du "hjälpte till" från marken!! ;-)
Ups kommer inte ihåg det
Ja jag lovar jag ska göra som du säger men e inte jätte sugen på dressyr sadel hehehe
du är i behov av en raring… men det har jag sagt flera gånger och du lyssnar inte =)
tänk så fin figge skulle bli med dressyrsadel och kandar!
Kandar e han jätte fin i
tror faktiskt att Fredrik tävlat dressyr p honom någon gång ….. Ja jag kan väl försöka anpassa mig till en dressyr sadel…….
Lilla fröken heter verkligen Lady Marmelade, född fel år förmodligen hehehe
lady marmalade… stackarn. det är ju inte hennes fel men ändå….=)
vad hette ponnyn?
ja, bygg om honom till dressyrhäst nu! de tär livsfarligt att hoppa högt, det kom jag på för flera år sedan!
Ponny heter mirjam, e. Sander he.stb.225 u. Tamara stb.5721
Pappan såg jättefin ut på bilderna jag hittade
http://foxtrot.messageboard.nl/2957/viewtopic.php?printertopic=1&t=3132&start=0&postdays=0&postorder=asc&vote=viewresult
Ska fundera över det där med dressyr häst, tycker ju själv att det är rätt kul med höga hinder 
oavsett hur högt jag en gång hoppat så skulle jag hellre vara med i jackass än att göra om det…
Du e söt med dina uttryck du ……
ska överväga det där med dressyren under natten…. Kollade du på ponnyns pappa ? Hörs imorgon så ska jag skicka över lite bilder på ponnyn med. Kram
jag är lagom söt när jag kommer igång.. *pur ondska och sits fascist*
jo jag såg ponnypappan. käck. kramormar

Ser fin ut. Dock är jag inte ute efter att tävla, endast träna någon dag i veckan/månaden.
Fastnade dock för skimmeln på eran hemsida!
Hoppa kan den med provade idag ….
Puttar lite för detta underbara sto …..
Tränade med henne igår och hon skötte sig hur bra som helst…….. Blir bara bättre o bättre 

Pris ? (:
60.000 sek
är Norton Godkänd? Känner inte igen namnet nämligen…
Nope Norton är en hingst som endast e avelsvärderad, hans far är Robin Z och hans Mor e ett sto som även är mamma till Flyinge Bobby. och han har en hel del avkomor
Ska visa henne för kunder idag, håll tummarna 
http://www.youtube.com/watch?v=8PYgpKrIKek
En liten film inte alldeles lysande men man ser henne iallafall
Ingen kommentar ?

Hon verkar "dra sig fram" med underhalsen ungefär som min travare gjorde. Skulle gärna se hennes bakben mer aktiva, känns som om hon tappar en del rygg. Men det kan ju bero på att hindran är så små.
Lite som #32.. Satt lite bättre galopp i henne,inte högre tempo utan mer bakifrån, hon går emot förhållningarna vid ett par tillfällen. Kan tänka mig att hon kan bli het på lite större hinder och med högre tempo och iom bli ngt fyrtaktig.. Men kanske är helt fel?
Tycker att det stundtals ser ut som ryttaren tar förhållningarna ngt nedåt och iom slår hästen upp mer med huvudet..
Käck och trevlig häst som gillar att hoppa.. svårt att sia om teknik på den höjden. Skulle gärna se henne på lite större hinder!
Ryttaren ser välbalanserad och följsam ut. Kunde kanske "öppna upp" och räta upp lite vid nedsittning och upp med blicken..
Jag själv letar ofta löss i manen när det inte är i anridning.. är också lite "tuuyysk i min ridning och vill gärna rida hästen mellan hindren.. lite omodernt idag kanske..hehehe
Tycker ni har mycket rätt hon behöver arbeta mer bakifrån, ska dock tilläggas att hästen varit här i 2 1/2 veckor och har innan bara blivit riden i skogen under 1 års tid med lite träning sporadiskt, men blir bara bättre och bättre. Hoppar mycket bättre när hindrena blir större men blir absolut inte het på något sätt.
Ska filma henne på träningen imorgon och lägga ut filmen, denna filmen är filmad samma vecka som hon kom, men vi får väl hoppas att det syns lite skillnad imorgon 
Ska bli spännande att se!
tycker jag med för jag ser ju henne aldrig själv …..
Men sprången känns ju helt klart bättre o bättre … Samt att Niklas Parmler säger att hon blir bättre för varje språng hon tar
#36 hehehe ja då förstår jag att det känns extra bra!:O)
ja eftersom Niklas är en mycket god vän till mig samt att jag tränar för honom och verkligen respekterar det han säger så ….. ser jag bara glad ut . När han såg Peppes Blacky undrarde han var jag hittat den ponnyn …
Nu bär det av till stallet för att åka och träna återkommer när jag kommer hem och hoppas på att den nya filmen blir något att ha 
Så nu var min lilla fröken såld !!! Hon åker till Sundsvall nästa vecka …..

Skönt, eller vad man nu säger =)
Ska smygkika på henne någon dag. Ska hon stå uppstallad på ridcentrat?
*** Kärleken övervinner allt ***
Japp hon kommer stå uppstallad där, skönt att det finns någon som kan ge fullständig rapport 

Åhh, då har jag bara nån km dit =) Det är hon Lady marmelade va?
Japp det är hennes namn. Lova att du tittar till henne och ger mig rapport? Har inte mycket koll från göteborg
Tror i och försig att det kommer gå bra men det e alltid kul att höra från en utonmstående

Absolut, jag lovar =)
Nu har lilla fröken kommit fram till sin nya ägare i sundsvall…..