Tilfäldigt eller...?
Nu ska jag beretta min historia om mig o Oval.
Du väljer själv om du vill läsa eller inte. 
För ni läsar: forlåt at min svenska inte är så bra..
Hur kom Oval til mej? Njaa. Det är helt tilfäldigt!
I januari satte jag mitt russ till salu, och han försvann ganska fort.
Så da var jag på utkik efter en annan russ att tävla med.. Jag fann en, ifrån Wången Travskola, men, jag måtte vänta til April for at få honom. Okej sa jag, og räknade sekunderna till jag skulle hämta honom. Också måtte jag vänta til maj, sa dom. Maj gick, och jag ringde. Da hadde det blivit Juni.. Då skulle dom inte sälja honom alls!
Så där sto jag.. Ingen tävlingsponny, och säsongen var i gång for fullt.
Inte så mkt kul!
Jag måtte jo prova att finna et annat russ, och det skulle jo hälst vara i träning då! Jag satte inn ett annons på www.ponnytravet.com, och sändte måååånga melj til alla som sku sälja russ. Ingen passade.
Men så fann jag ett.. Vi drog og tittade på hon. Hon var ett sto.. Visstnog inte tränad siden höstas.. Och jag körde med henne… Den skulle jag ALDRIG villa köpa! Och nu hadde vi rest 35mil, utan att få någn ting.
Och på vegen hem sa jag till mamma: årh, det skulle varit flera vi kunne se på, på samma turen!
Jaajoo, svarade hon..
Då jag kom hem hadde jag fått et mejl.. Jag läste, och det var också et bild med.. Och jag tittade.. "DET ÄR DRÖMPONNYN" sa jag, med EN gång.. Vi dro och såg på honom, och nu är han min..
Självklart var det inte så mkt kul at vänta på en ponny ifrån januar-juni, och så inte få nån alls.
Men det var visst nån mening med det, då.. Då jag fick en så skön ponny som OVal..
Han ska jag aldri aldri aldrig sälja..:
Va tycker ni?
Om ni fattade .. :P Forlåt at min svenska inte är så bra..

Jag tycker att det låter underbart, trots väntetiden. Men som sagt du fick ju din drömhäst. Lycka till i fortsättningen!

Tack så mkt.. :)
Oj.. Det lät ju som turen i oturen!! Tänk om du hade köpt någon annan.. Då hade du ju aldrig hittat Oval!! :) Grattis!!

#3, ja, jag vet.. Helt tilfäldigt at dom sendte melj til mej också..
Men gud va arg jag var da jag fikk reda på at jag inte fick den ifrå wången.. Da tror jag at jag kunde ha exploderad..
klart din svenska "inte är bra", du är ju norska ! :) men det var fullt förståeligt, inga problem alls :)
lät som en bra mysig liten historia, russ är ju en trevlig ras, och jag hoppas ni får mycket glädje av varann :)

#5, ja, det är en trevlig ras. :)
Fäst dom är utspekulerade.. :P

Det var nog meningen att det skulle bli oval till sist. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge heter det ju. *ler*
Visst är russ en bra ras. Vi har ju också haft ett.

Gejsa: Ja, exact:P
Oval var förra året en av dom få som gick bra inom travet, och samtidigt gick bra i fältritt, sprang & dressyr.. Dom skrev om han i Ponnyronden också..
Jaa, jag är hög nu :P
vad menas med "sprang"? =)
/Elin

Elin: Hmm.. Kallas det inte sprang på svenska? 
du vet… hinder.. och så där:P

Elin: HOPPNING!:P
------------------------------------------->

Hi hi inte lätt när det är så olika med norska och svenska språket ibland.

Joo.. men jag trodde at det het sprang på svenska xP

russpower, det är ungefär som min historia med oskar!
*klipp och klistra*
juli förra året satt jag som vanligt och tittade på hästannonser. såg en annons på en fjording som hette oskar, fjordingen visade sig vara min absolut favorithäst på ridskolan jag red på när jag var liten.
jag var då i valet och kvalet om jag skulle köpa honom eller behålla tosan (travaren jag hade på foder), valde tillslut att behålla tosan.
det var helt underbart att se oskar igen, det var säkert 10 eller 15 år sedan jag sist såg honom… blev tårögd då. han var lite svankig och lite fet, men ändå samma häst.
idag satt jag och bebbe och tittade på bilder när det ringde i telefonen och ngn ringde på en fjording. hon drog fram papperna på hästen och jag tittade. det stod oskar på chipmärkningspapperna.
jag hajade till och frågade sedan vad det var för häst. hur gammal den var osv. det är inte många fjordingar som heter oskar och som bor i skåne tror jag nämligen.
åkte ner och tittade på fjordingen på betet. kände att det klack till i mig när jag såg honom. misstänkte att det var samma häst.
åkte hem och tittade på bilderna från förra sommaren, hittade två fläckar på manken på min oskar. när min vän madde kom upp tog jag med mig henne och kameran och åkte tillbaks till hagen.
spänd som en fiolsträng gick jag in i hagen och såg två prickar på höger manke. bebbes fjording var MIN OSKAR! kan ni ana att jag började gråta?
det var lite av en chock att se honom där. att jag kan få en andra chans att köpa honom. det är inte ofta man får köpa sin favorithäst på ridskolan.
om inte priset blir för högt på honom så kommer jag köpa mig en tredje häst. oskar vill hem till mig, han puffade på mig och kelade när vi stod i hagen….
helt sjukt vilken känsla jag har i kroppen.
är jag ding? två gamla hästar och en shettis? men jag måste ju återgälda tjänsten som oskar gjort mig när jag var liten. han var en av de hästarna jag lärde mig rida på. jag har tävlat honom! en av de få hästar jag tävlat… *skakar på huvudet* jag måste vara knäpp. men han betyder så otroligt mycket för mig så det är sjukt.
Synd att det inte blev en tripp till Jarlsberg, hade varit spännande att se pojken igen *tår i ögat*
Men som jag sagt förut, lycka till med pojken ^^ Om jag får lov och om det nångång passar vill jag hemskt gärna hälsa på han, hehe =P Men det är upp till dig.
Kramar Rubi

#15, aaw.. 

Rubi: aa.. :/ Sku så gärna dratt til Jarlsberg!
Så¨du fick se honom också!
Jag ska behandla honom bra 
Stanna kvar i Horten då, också kommer du till Jarlsberg mellan 28-30..Tala med din pappa, och stanna kvar!!!
Da är jag och Oval där hela helgen.. 

Har RubHel ägt din häst RussPower eller har jag misat något?

Hon har varit medryttare på honom.. innan han ble till salu, och sold.. :P og så köpte jag honom da han var till salu igjen

Jaha då förstår jag.

Bra !
Han börjar jobba igen den 24:e .. och under helgen drar jag tillbaka till Sverige.. Men men. En annan gång förhoppningsvis ^^

aaaw, bara 4 dager..