Tips med busig unghäst...
Alltså Casper är ju så busig och påhittig så man vet inte om man ska skratta eller gråta….
Nu har han börjat med att när man rider förbi hagar med hästar så tar han in så mycke luft han kan å trycker ut det genom näsborrarna (och det låter sjukt högt) och ser skräckslagen ut. Sen om någon av hästarna i hagen reagerar och blir rädd och springer så blir han sjukt överlycklig och bockar och gör glädjeskutt och fösöker rusa. Sen när hagen tar slut så lunkar han på lika lugnt som vanligt igen….
haha! hjälp mej!
Vad ska jag göra? Nu brukar vi hoppa av och leda han förbi hagar…
detta behöver inte vara för att det är en unghäst tyvärr så lär dom sig av sin mamma som blåste så där va dom stressar upp sig å andra hästar tror ju att det e fara på g. Jag red en fet halvblodsto på 14år hon skrämnde mig genom att göra så där jätte högt va inte alls redoå utan lunka på sen hajja hon till för ett rådjur som gick väldigt lågt ifrån på en åker. Hon blåste för allt å lärde sin dotter samma sak tyvärr så när dom vart uppspelta så frusta dom massor ju högre desto bättre å alla andra hästar kuta som vildbattingar pga det. Jag har inte en aning om vad du kan göra för att få honom att sluta med detta, är ju larvit som tusan men han tycker det e rätt kul :) får hoppas att det e ett busstreck han har för sig. Blir intressant å läsa vad dom andra ger för tips jag har tyvärr inget :-/ på bliden är tjockisen som älska skrämas :)