Cirkuskonster?
Mitt tips är att skaffa en klicker och en bok om klickerträning för häst :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

raderat
Medarbetare på Dressyr.ifokus

okej! vart kan man hitta en sån bok? :)
Finns nog på de flesta ställen som säljer böcker skulle jag tro…
Sen vet jag att det finns några på www.canis.se också. Mest för hundar, men några för hästar också. Bl.a http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=191 och http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=167 av samma författare, men den andra är ju mer innehållsrik, dock på engelska. Kan köpa klicker från canis också ;) Annars finns säkert böckerna att hitta på andra ställen också, som sagt :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Mitt råd är att kolla hos www.MLphoto.pixbox.se
hon är grym :D haha , hon har inte hunnit jääättelåångt med sina hästar än, men hon har fixat så den kan buga , o bergsgeten o exemplariskt uppförande ;D brukar kolla på henne IRL när hon tränar, MKT lärorikt måste jag säga ^^
Isa Aronsson
www.stallequino.se

hon hade otroligt fina bilder iallafall!! :D
hon är jättejätteduktig :D mjela henne o fråga om hon kan hjälpa dej lite kanske ? :;D
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Iza har ju redan tipsat om mig ser jag, och jag har lärt mig det jag kan av alla möjliga människor här i världen
. Jag har 2 unghingstar som jag tricktränar en del.. Har haft båda hästarna sen september 2007 och dom var inte hanterade ALLS, ngn av dom, när dom kom till mig.
Idag kan min nordsvensk, Herkules, buga, vinka, bergsget och puss. Han kan även hålla och plocka upp saker så som spön och piggborstar.
Min shettis kan ligga, buga och kompliment, även grunderna för stegra och bergsget.
För övrigt kan dom ett par NH övningar, tex stå med hovarna i bildäck, stå på 1 resp 2 pallar, ha plast på sig osv osv.
Herkules fixar även "Plats i rutan" (egentligen ett hundmoment, platsliggning i ruta, men Herkules kan ju inte ligg än så det får bli stående ;) )
Du får mejla här eller på pixbox om du är intresserad :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Här satte jag mig häromkvällen o skrev in en massa trick o kommunikationsövningar…..
Varsegod, här finns en hel del matnyttigt. du får rulla ner en bit på sidan.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#16 blivande artikel! ;)