Tips på tömkörningsgjordar
Jag vill ha tips på olika bra tömkörningsgjordar i läder.
Globus skall ha en som är prisvärd och bra samt att det medföljer en mindre gjord så man kan ha den från det hästen är en unghäst tills den har stl full.
Tärnsjö är bra men vääääldigt dyr så den är bara en önskedröm.
Så, vilka olika tömkörningsgjordar har ni??
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

en från hööks som är sådär… :S
En i neoprene eller nåt från hööks som jag tycker var helt ok för det facila priset av 300 pix… Ungefär :)
Men en http://www.tarnsjogarveri.se/horse_tomkorning.asp hade ju smakat, dock en nolla mer på priset, lite dyrt :P

Jag använder samma jord som på selen, det är ju onödigt att köpa två saker med samma funktion.
Jag tycker min i neoprene från Hööks fungerar alldeles utmärkt faktiskt, den sitter som smäck på unghästarna! :)

He he jag har beställt en svart Globus 2008 faktiskt *hepp*
Först hittade jag en annons på en 2007 som var begagnad men välskött som dom ville ha 1000 kr för som fanns i Nyköping och tanken var att då kan jag åka dit och hämta den istället för att skicka den och hålla på och böka med pengar hit och dit.
Men sen hittade jag en annons på 2008 som är helt sprillans ny för ca 1200 kr och som skickas fraktfritt och på faktura (det är en sadelmakare som säljer den) vilket känns tryggare för jag ogillar tanken på att skicka pengar innan man har varan i handen.
Jag får väl ta kort sen när jag fått den så får ni se hur stilig Mirabil kommer bli :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.