Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 940 ggr
[japptravare]
0

Vad hemskt :O "film"

Lizzan
0

Usch :S

Cattiiis
0

Men fy vad hemskt :(

elin
0

fyy sjutton =( Bryter den nacken eller vad händer med den?

/Elin

[japptravare]
0

har ingen aning :(

freakyH
0

kan någon berätta ? Vill inte se på den innan jag vet vad det är för hemskt :S

freakyH
0

kan någon berätta ? Vill inte se på den innan jag vet vad det är för hemskt :S

[japptravare]
0

En häst som gårt omkull

gejsa
0

Orkar inte titta på djurplågeri. Vad gör dom? Rider dom galopp eller?

Peppe
0

Dör den? men den blev väl ledd sen i slutet? den som blir ledd ser ju inte ut att ha brutit nacken iaf, och ser än mindre död ut!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

elin
0

#9 tror mer det är den andra hästen som drog omkull, det är 2 hästar som går omkull i början….

/Elin

elin
0

dessutom heter filmen "horse die" .

/Elin

tezzie
0

Filmen låg ute i en annan tråd här för inte så länge sedan… Ser otäckt ut :(

*** Kärleken övervinner allt ***

BeatriceHolmberg
0

jag blir illamående när jag ser den… uscha :/

Ahnna
0

Det är inte samma häst som leds i slutet av filmen. Den som leds har bläs, det har inte hästen som ligger ner.

Den ena hästen går omkull därför att en annan häst redan har gått omkull framför den och inte syns i dammet. Tragiskt!

Har alltid undrat vad det är för sadister som samlar på såna här filmer, och lägger ut dem på sin YouTubes-sida? Gärna ihop med ett femtiotal andra filmer på liknande händelser. Vad vill man uppnå, förutom skadeglädje?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Marija
0

Fruktansvärt! :(

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

J-Parnebo
0

usch :(

LinaN
0

#14 man kanske vill upplysa om baksidorna av sporten, när det går snett…. när det går fel. när djur dör för folks höga nöjes skull.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

denisesalomonsson
0

fy vad hemskt :'(

L1ll4n
0

Jag tror den hästen som leds i slutet är den som galopperade iväg , den som gjorde att den andre hästen gick omkull.. Är inte riktigt säker. Men det är ju hemskt :'(

[slo]
0

#9 Bara för att en häst bryter nacken behöver den inte dö… Det har vi ett levande exempel på i mitt stall ;)

Spiritinthesky
0

#20 åh gus vad härligt det måste kännas :) asså, att hästen kan skada sej så allvarligt, o sen komma tillbaka ;) läste om en häst som hette pirat , i ridsport ,

rubriken var typ : Pirat bröt nacken , nu funkar han som ridhäst" lr nåt sånt xD tyvärr fick artikeln kritik av olika veterinärer o sånt sen -_-'

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Ahnna
0

#17 Det finns mycket få hästar inom galoppen som har dött för folks höga nöjes skull. Galoppsporten är strikt reglerad på många sätt och hästarnas hälsa sätts alltid i första rummet. Det finns såklart rötägg som slinker igenom och utsätter sina hästar för fara, men det är bland annat därför som det finns banveterinärer som på löpdagarna har till uppgift att bedöma banans kondition, hästarnas hälsa och så vidare. En häst kan gå omkull och bryta benen i hagen, i skogen, på hoppbanan,, i transporten eller lite varstans, det är inte galoppens fel att hästar dör. Shit happens! Hästarna skulle inte springa om de inte ville, det kan ingen jockey ändra på.

www.stuteriprecious.se

neonrosa
0

Herregud.

Spiritinthesky
0

#22 håller med till 100% :)  seriöst tror jag inte att det finns så många "onda jockeys" som folk tror… visst finns det hästar som blir tvingade att springa, men om dom verkligen inte ville, skulle dom inte heller göra det , o då finns det ingen jockey som kan slå dom till det tex ;)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Ahnna
0

#24 Tvingade blir de inte, det kan man inte. Man kan påminna dem om att ta i lite extra, med t.ex. pisken eller skänkeln, men man kan aldrig tvinga en häst framåt som är för trött eller för ointresserad. Och "onda jockeys" har i alla fall jag aldrig träffat några! Cool

Jag tror att man måste ha ridit en galoppör eller kört en travhäst själv för att kunna förstå vilken glädje de har i det de gör. De älskar det, och de som mot förmodan inte gör det blir inte långvariga på banan.

www.stuteriprecious.se

Spiritinthesky
0

#25 jag skrev inte att det inte fanns några onda jockeys, bara att jag tror inte att galoppvärlden är full av dom, som folk verkar tro ;D men tvingade o slagna med spöt, haha whatever :D jag tyckte iaf att din kommentar på #22 var bäst o att alla ska läsa den inna dom skriver nåt :]

Isa Aronsson

www.stallequino.se

lisette
0

#22 håller med dig fullt ut faktiskt. en häst som inte VILL springa gör inte det.

LinaN
0

Vi hade en ridskolehäst för många år sedan som gick omkull i hagen o bröt nacken…..

en annan bröt ett bakben så illa att han förblödde i hagen….

o det var en fin hage utan några hålor eller gropar…. helt enkelt vild lek.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.