Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 916 ggr
Believer
0

Stickelhårig?

nu ebhöver jag lite hjälp alla färgexperter. hihi

märkte för ett par veckor sen att min lilla Kiara har börjat få vita hårstrån på rumpan och även lite i manen.. Idag såg jag att det börjar dyka upp några vita även vid ganaschen.

Men hon är ju 1 år och 3 månader nu, tar det så långtid innan de vita hårstråna växer ut (ifall dom ska bli stickelhåriga)??

Believer
0

kiara, de e du som e färgexperten. hjälp mig! =)

Kiara
0

Jag, kan fux, brun och svart och sen tigerfärgen men inte alltGenerad

Kan jag få de bild på din Kiara skulle det var lättareSkrattande

Believer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okeej hehe. här är en helbild. men här ser man inte de vita stråna

Believer
0

här är en bild på rumpan. där ser man lite vita strån här o där. obs. det stora vita fältet är blixten.hehe men kolla runt om

Believer
0

och den här bilden fick jag ljusa upp lite så man kan se de vita stråna i manen.

Believer
0

och förresten, du är nog iaf den som vet bäst om färger här inne =) ta det som en komplimang hihi

elin
0

va fin, lille kiara e! =)

/Elin

Believer
0

kan tillägga oxå att den bilden på rumpan vart inte så bra, man ser bättre irl, svårt att fota närbilder så där =P men hon har gott om vita strån på rumpan iaf.

Believer
0

Tack så mycket elin =P

MiaMaria
0

Först när Musse va 3,5 år börjaded hans vita hår dyka upp… och han är skimmel står det i papprena…Syns mest bara på huvudet nu o framför allt när han har vinter päls..

Believer
0

jaha, så dom kan börja så sent? shiit. trodde man såg bara efter ett par månader ifall hästen skulle bli skimmel lr inte. där ser man så mycket jag visste om hästens färger. hehe

MiaMaria
0

Musse är ju från england och i hans pass står det först black datorskrivet och sen har dom strukit över det och skrivit grey =)

Believer
0

haha okej =P

Believer
0

ingen som är duktig på stickelhårigt? =P