Sprutor
Håller på spruta min ena häst med antibiotika tycker att det är svårt och lite läskigt men hitills har det gått bra utan chocker är det någon som varit med om någon reaktion?
mvh Linda
Jag har varit med om att en häst i stallet fick en mindre reaktion, gick över ganska snabbt men innan vi förstod vad det var så var det ganska läskigt :s
Har inte personligen varit med om något, men min kompis häst fick en kraftig reaktion och veterinären var tvungen att tillkallas. Det gick som tur var bra och hästen var helt normal 10 minuter efter veterinärens besök.
japp! sprutade min travare…hade aldrig sprutat häst själv innan men det gick bra. min pålle var väldigt snäll och ryckte inte undan eller så…

En häst i vårt familjestall reagerade så starkt att han dog inom loppet av fem minuter. Första reaktionen var när han skulle släppas in i boxen när sprutan var given. Han började att ruska på huvudet och sedan var det som att hela hästen var besatt av något. Min syster hann inte mer än att springa efter telefonen och slå numret till veterinären innan hästen var död.
Har också varit med om en mindre reaktion, när hästen bara skakat, gissa om man var livrädd då att fall nummer ett skulle hände igen.

Inte jag. Men min kompis har det.
Hon sprutade hästen inne i boxen som man ska göra. Direkt efter att hon tog bort sprutan så började hästen att skaka och lägga sig ner och sparka massor. Hon trodde att hästen skulle dö eller iaf skada sig. Det enda man kan göra är att stänga dörren och vänta ut hästen. Det var bara några minuter sa hon. Men dom kändes som en halvtimma.
Jag har sprutat många hästar och har haft tur.För jag vill verkligen inte vara med om det själv.
Carola